Ciprian Paleologu, artist
noiembrie-decembrie 2012
- Ciprian, spune-ne te rog câteva cuvinte despre proiectul „Uman”.
Proiectul meu excede zona artistică, este de fapt o instituție pornită de la premisa neputinței umane ca demonstrație (atât colectivă cât și individuală) și pregătit în a-și construi o concluzie utopică – proiectarea unui agregat de corecție umană – Omodromul. A fost gândit a se desfășura pe un termen îndelungat (început la 24 de ani, cu o ritmicitate a celor 24 de etape de bienală), are de la începutul său trasate coordonatele, detaliile etapelor, construcția și funcționalitatea lor, iar planul trebuie urmat întocmai.
2. Ne poți spune foarte pe scurt despre cele 6 etape anterioare?
Etapa 1 – 2000 – UMAN – Construcția urmelor stabile, entități decupate prin care subiectul este extras mediului, obiectul devine loc de memorie “amenajat”pentru reflecție.
Etapa 2 – 2002 – Decăderea – Ecuația Decăzut – Căzător – Omuleț polidimensional (umanoidul defigurat), începutul filtrelor umane.
Etapa 3 – 2004 – Nil Medium Est – Afirmația cu notă de demonstrație vizuală cod – Nu există cale de mijloc
Etapa 4 – 2006 – Oriunde e Nicăieri – “Umbrele” și “Ciocănarii”. Etapa în care Romfilatelia a lansat Seria de timbre – Artiști români contemporani-Ciprian Paleologu – Proiectul UMAN (trei timbre)
Etapa 5 – 2008 – Pretraumatic Area – Două elemente: Compelle Interare (Silește-i să intre) și Do you need a hero?
Etapa 6 – 2010 – Traumatic Area – Trauma reală, nedisimulată, lansarea Cutiei Paleologu
Etapa 7 – 2012 – POSTtraumaticAREA – Plantarea primilor receptori – emițători în lume și începutul studierii și generării culturii postraumate / postumane
Foto work in progress aici.
3. Un insight despre etapa a șaptea te rog.
Etapa a șaptea ce durează 40 de zile are ca inventar șapte scaune antropomorfe pe care să nu te așezi niciodată, șapte piei desenate-Visele Fecioarei, cinci acvarii pentru cultura postumană / postraumată, pereții spațiului galeriei Paleologu desenați în urma captărilor și procesării de semnal. Mai mult de atât vă aștept în strada Icoanei, nr 17 până pe 21.12.2012 pentru a trece de stadiul de inventar al unei galerii ce nu este galerie de artă și a unui circuit meditativ ce nu este expoziție.
4. Un paragraf despre impresionantele Ciocanele cu vin 🙂
Ciocanul cu vin, cunoscut ca și Cutia Paleologu este o invenție. Este practic primul și singurul (după cât m-am documentat) obiect de artă și vin ce face efectiv parte dintr-o expoziție de autor, dar care este și serie limitată de vinuri (de colecție), vinul fiind construit pornind de la conceptul expoziției. Realizat împreună cu Crama Oprișor / Carl Reh Winery el este un obiect complex despre care cititorii voștri vor afla mai multe amănunte în curând.
5. Ce iți ocupă cel mai mult în momentul de față?
Proiectarea.
6. Și, desigur, câteva vorbe despre etapa a opta.
A opta etapă va fi practic un laborator. Procesul de plantare în lume a receptorilor – emițătorilor va continua, amalgamarii informațiilor umane și decriptarii lor pentru realizarea culturii postumane / postraumate în baza – celor 5 acvarii geometric-antropomorfe li se vor alătura altor procese.
7. Cum reacționează publicul la proiect?
Greu de înțeles (și reacționat în consecință) într-o lume a promisiunile deșarte ale succesului de pe o zi pe alta, plină de stimuli artificiali, informație în cantități deja uriașe dar calități de multe ori îndoielnice, un astfel de demers conceput pe termen lung și bazat pe consecvență și rigoare…și greu de urmărit.
Dacă vreți să vă testați reacția la proiect intrați pe www.ciprianpaleologu.ro 🙂
Recent Comments