COMUNICAT DE PRESĂ

 

EXPOZIŢIA INTERNAŢIONALĂ TRIBUNA GRAPHIC – ediţia XII

 

 

Revista de cultură Tribuna şi Muzeul de Artă Cluj-Napoca, instituţii aflate în subordinea Consiliului Judeţean Cluj, vă invită să vizitaţi expoziţia internaţională de grafică contemporană Tribuna Graphic 2021, care v-a fi deschisă în perioada 8 decembrie 2021 – 2 ianuarie 2022, la Muzeul de Artă Cluj-Napoca.

Manifestarea, lansată în anul 2010, a fost iniţiată de revista Tribuna cu scopul de a promova arta grafică prin invitarea unor creatori de marcă. Şi în acest an au fost invitaţi 30 artişti, reprezentând 19 de ţări din Europa, America și Asia.

 

Participă următorii graficieni:

Modhir Ahmed (Suedia), Peter Altneder (Germania), Mohammad Barrangi (Regatul Unit), Peter Bosteels (Belgia), Luis Cabrera Hernández (Cuba), Răzvan-Petrișor Dragoș (România), Alessandro De Bei (Italia), Yuji Hiratsuka (Japonia), Ishu Jindal (India), Milan Jakšiæ (Serbia), Gyöngyi Károly-Zöld (România), Ewelina Kolakowska (Polonia), Milan Krajnoviæ (Bosnia și Herțegovina), Stephen Lawlor (Irlanda), Andrew Levitsky (Ucraina), Adriana Lucaciu (România), Barbara Madsen (SUA), Oleg Mikhailov (Rusia), Valery Mishin (Rusia), Kristina Norvilaite (Lituania), OSTER+KOEZLE (Germania), Jan Pamula (Polonia), Slobodan Radojkoviæ (Serbia), Awni Sami (Irak), Akiko Taniguchi (Canada), Theresa Taylor (Regatul Unit), Marco Useli (Italia), Vaida Varnagiene (Irlanda), Péter Weiler (Ungaria), Tomasz Winiarski (Polonia)

 

Revista Tribuna îşi propune ca această expoziţie anuală, ediţia recentă să fie o manifestare constantă în peisajul artistic clujean. Totodată datorită generozităţii artiştilor, de a dona operele expuse Muzeului de Artă Cluj-Napoca, revista Tribuna doreşte să contribuie la îmbogăţirea patrimoniului cultural al municipiului Cluj-Napoca. Această expoziţie este organizată în colaborare cu Fundaţia Culturală Bienala Internaţională de Grafică Cluj.

Expoziţa este îngrijită de Ovidiu Petca, autorul proiectului şi curatorul expoziţiei şi de dr. Dan Breaz, comisarul de expoziţie, din partea Muzeului de Artă Cluj-Napoca.

 

 

Tribuna Graphic 2021

LISTA LUCRĂRILOR

MODHIR AHMED (SWEDEN)

UNTITLED (2021), woodcut, 99 x 66 cm, H 100 x 70 cm, tiraj unic

UNTITLED (2021), woodcut, 97 x 63 cm, H 100 x 70 cm, tiraj unic

ALTNEDER PETER (GERMANY)

I CAN BUT I WON’T (2021), digital art, 100 x 70 cm

TRUTH CONQUERS ALL (2021), digital art, 100 x 70 cm

OH SWEET NAME OF FREEDOM (2021), digital art, 100 x 70 cm

MOHAMMAD BARRANGHI (UK)

I HUNG LOVE (2021), mixed media, 70 x 100 cm, H 100 x 71 cm, AP

MAP OF LOW (2021), mixed media, 70 x 100 cm, H 100 x 71, AP

PETER BOSTEELS (BELGIUM)

HOLDING BACK (2020), wood engraving, 24 x 12,3 cm, H 38 x 28,5 cm, 7/10

ICARUS HAS FALLEN (2020), wood engraving, 23,6 x 12,6 cm, H 38 x 28,5 cm, 6/10

LUIS CABRERA HERNÁNDEZ (CUBA)

MARTYRDOM (2016), woodcut, manual coloring, 78,5 x 59,5 cm, H 100 x 70 cm, 10/10

THE HOLY FAMILY (2016), woodcut, manual coloring, 79x 59 cm, H 100 x 70, 7/10

RĂZVAN – PETRIŞOR DRAGOŞ (ROMANIA)

ARTES MECHANICAE 1 (2016), silkscreen, 37 x 33 cm, H 70 x 50 cm, 2/3

ARTES MECHANICAE 2 (2017), silkscreen, 52 x 32 cm, H 70 x 50 cm, 3/13

ALESSANDRO DE BEI (ITALY)

FRAGMENTS OF A BAROQUE ATLAS (2021), dry point, 59 x 31 cm, H 67 x 48 cm, A/P

FRAGMENTS OF A MNEMONIC ATLAS (2021), dry point, 59 x 33 cm, H 68 x 48 cm, A/P

THE DREAM AND THE ENIGMA OF HYPNOS (2021), dry point, 59 x 33 cm, H 68 x 49 cm, A/P

YUJI HIRATSUKA (JAPAN)

I CAN STILL READ YOUR FACE (2020), intaglio, 91 x 61cm, H 100 x 68 cm, 7/15

BREATH OF MERCY (2020), intaglio, 91 x 61cm, H 99 x 65 cm, 7/15

ISHU JINDAL (INDIA)

MOTHER NATURE II (2018), etching, aquatint, 74 x 48,7 cm, H 91 x 57,5 cm, 4/7

THE PAST (2018), etching, aquatint, 63 x 49 cm, H 76 x 56, AP

MILAN JAKSIC (SERBIA)

BORDERS 1 (2018), silkscreen, 36,6 x 44 cm, H 50 x 58 cm, 4/20

BORDERS 2 (2018), silkscreen, 37 x 44 cm, H 50 x 58 cm, 4/20

BORDERS 3 (2018), silkscreen, 37,5 x 44 cm, H 50 x 58 cm, 4/20

BORDERS 4 (2018), silkscreen, 35 x 45 cm, H 50 x 58 cm, 5/20

KÁROLY-ZÖLD GYÖNGYI (ROMANIA)

CONSTELATON 01 (2012/2021) digital print, 100 x 70 cm

CONSTELATON 03 (2012/2021) digital print, 100 x 70 cm

EWELINA KOLAKOWSKA (POLAND)

51219 (2019), intaglio, 99 x 50,5 cm, H 121 x 80,5 cm, 3/9

04120 (2020), intaglio, 99 x 50,5 cm, H 121 x 80,5 cm, 3/9

MILAN KRAJNOVIC (BOSNIA HERTZEGOVINA)

SERENELY CONCEIVING THE WORLD (2014), linocut, 53,8 x 53 cm, H 60 x57, 3/20

THE TURNING POINT (2018), linocut, 53,7 x 53 cm, H 60 x 58 cm, 3/20

STEPHEN LAWLOR (IRELAND)

REINETTE. ROCOCO FANTASY (2018), etching, 54,5 x 45 cm, H 65,5 x 55 cm, 50/50

DIVA (2018), etching, 48 x 39 cm, 63 x 51,5 cm, 57/75

AND ENGLAND’S DREAMING (2018), etching, 40 x 32 cm, H 57 x 46, 74/75

ANDREW LEVITSKY (UKRAINE)

WINDOW I (2020), intaglio, 99 x 42cm, 1/1

WINDOW II (2020), intaglio, 99 x 42cm, 1/1

ADRIANA LUCACIU (ROMANIA)

BETWEEN ALPHA AND OMEGA (2017) digital print, 61 x 87 cm, H 70 x 100, 14/25

RIGHT! NOTHING LEFT! (2017) digital print, 61 x 87 cm, 70x 100 cm, 14/25

BARBARA MADSEN (USA)

END TIMES: PUNCH (2019), lithography, silkscreen, woodcut, 115 x 72 cm, H 120 x 80 cm, AP VII

END TIMES: ROSIN (2019), lithography, silkscreen, 106 x 64 cm, H 120 x 80 cm, AP VII

OLEG MIKHAILOV (RUSSIA)

REEF DIALECTIC (2018), silkscreen, 52 X 76 cm, H 56 x 80 cm, 21/30

HONGKONG SQUEZE (2018), lithography, 65 x 49 cm, H 78 x 52,5, 2/4

VALERY MISHIN (RUSSIA)

TRAVELER (2019), autolithography, 50 x 35 cm, H 70 x 50 cm, 5/10

PRINTER (2020), autolithography, 50 x 35 cm, H 70 x 50 cm, 7/10

SCULPTOR (2020), autolithography, 50 x 35 cm, H 70 x 50 cm, 6/10

KRISTINA NORVILAITE (LITHUANIA)

WAR IS NOT NECESSARY (2018), linocut, 50 x 70 cm, H 50 x 70 cm, 1/1

I AM ATTENTIVELY LISTENING TO MUSIC (2018), linocut, 50 x 70 cm, H 50 x 70, 1/1

OSTER+KOEZLE (GERMANY)

#394  UNTITLED DIPTYCHON – LEFT (2020), digital print on Fuji Archival Matte, 70 x 50 cm, H 100 x 70 cm, AP

#394  UNTITLED DIPTYCHON – RIGHT (2020), digital print on Fuji Archival Matte, 70 x 50 cm, H 100 x 70 cm, AP

JAN PAMULA (POLAND)

IMAGE 2015/5 (2015), digital print, 61,5 x 90 cm, H 70 x 100 cm, AP

IMAGE 2017/5C (2017), digital print, 61,5 x 90 cm, H 70 x 100 cm, AP

SLOBODAN RADOJKOVIC (SERBIA)

PETTINATURA VI, (2012), woodcut, 30 x 51cm, H 50 x 70 cm, 3/5

PETTINATURA 6 (2013), woodcut, 31 x 50,5 cm, 61 x 80 cm, AP

COMB & WISP (2014), woodcut, 31 x 49,5 cm, 47 x 78 cm, 1/10

AWNI SAMI  (IRAQ)

THE BODY (2017), lithography, 59 x 69 cm, H 79 x 109 cm, 1/30

THE GREAT WALL (2017), lithography, 55 x 67 cm, H 79 x 109 cm, 1/50

AKIKO TANIGUCHI  (CANADA)

THE ORIGIN OF LIFE 3 (1999), collography, 89,2 x 56 cm, H 91,5 x 68 cm, 4/5

THE ORIGIN OF LIFE 4 (1999), collography, 78,5 x 56,5 cm, H 91,5 x 68 cm, 2/5

THERESA TAYLOR (UK)

EMOTIONAL EXCAVATION I (2019), aluminium etching, 92 x 42,5 cm, H 92 x 42,5 cm, 1/1

EMOTIONAL EXCAVATION II (2019), aluminium etching, 92 x 42,5 cm, H 92 x 42,5 cm – nesemnata

MARCO USELI (ITALY)

TEMNEIN (2021), woodcut, monotype, 60 x 36 cm, H 62 x 41 cm

LAND GRABBING (2021), woodcut, monotype, 57 x 42 cm, 68 x 50 cm

VAIDA VARNAGIENE (IRELAND)

DOCKLANDS, GRAND CANAL SQUARE (2018), intaglio, etching, 79 x 59 cm, A/P 3

SOUTH GREAT GEORGE’S STREET (2018), intaglio, etching, 79 x 59,5 cm, A/P 3

PÉTER WEILER (HUNGARY)

EXPLOSIVE SUGAR. AND WARHOL STUDIO (2016), digital print, 60 x 90 cm, H 70 x 100 cm

DRAWING LESSON (2016), digital print, 60 x 90 cm, H 70 x 100 cm

TOMASZ WINIARSKI  (POLAND)

PERPETUM MOBILE CII (2020), mezzotint, dry point, 138 x 98,5 cm, H 140 x 100 cm, 2/30

PERPETUM MOBILE CIII (2020), mezzotint, dry point, 138 x 48,5 cm, H 140 x 100 cm, 2/30