atelier 35 are plăcerea să vă invite Joi, 14 iunie, ora 18:00, la inaugurarea programului curatorial SENSE NAVIGATION SYSTEM, coordonat de Carmen Casiuc și a vernisajul primei expoziții de grup din această serie, Chimera. Salon automat de masaj erotic. Dublul-event va avea loc la adresa strada Șelari 13, București, unde artiștii AGF HYDRA (Anna Gloria Flores, IT/UK), Ioana Iacob, Nona Inescu și Oana Tudoran vor fi alături de noi.

Începând cu ora 19:00, AGF HYDRA va realiza un performance imersiv, conceput în colaborare cu Keiken.

SENSE NAVIGATION SYSTEM este un exercițiu speculativ de geometrie a puterii prin care este cartografiat ambientul tehnologic-emoțional, ficționalizând harta actuală a Centrului Vechi. În perioada 14 iunie – 31 decembrie, fiecare eveniment va simula o locație din vecinătatea Atelierului 35, cu intenția de a da formă și substanță transformării tehnologice a modurilor de percepție și sensibilității umane.

Carmen Casiuc (n. 1994) este critic de artă, eseistă și cercetătoare independentă cu interese pentru cultura contemporană, teoria noilor medii și studii culturale. Ea a colaborat în trecut cu V&A Design Museum (Londra), Galeria Nicodim (București) și Lehmann Maupin (New York).

În societatea-rețea, seducția este condiționată de tactilitate. Spre deosebire de văz, care este concentrat în cap, tactilitatea este distribuită pe întreaga suprafață a corpului ca o funcție a tuturor celor cinci simțuri – o capacitate de a atinge și de a fi atins. Învăluite de peisajul media, corpurile noastre sunt în permanență masate de variate date și informații.

Curentul  trebuie  să  treacă / să  inunde / prăvăliile  și / eventualii  lor  rastafarieni / uitaţi  la  tejghele. / au  cerut  au  răsturnat / păhăruţe au  isprăvit  au  strănutat / scrumiere. // Pe  vechi  trasee / semi-rurale / sau  poate / de-a  lungul  depoului / unde  tot  a  doua  casă / e  pentru  amantlâc. / Te  uită / şi  înţelege / cum  toate  – / de  neatins  adastă / doar  pentru  a  se  ascunde / în  cel  mai  bun  pământ. Durerea  nu  robeşte / paloarea  iese  castă  cu  irizări  plăpânde / spre  sufletul  cel  frânt. – Vlad Moldovan, Electronische Bauhaus(fragment)

O vibrație grozavă, ca aceea  a unui motor care rotește pământul, a umplut camera; el a început să toarcă. (…)
S-a întins înspre mine până ce i-am simțit catifeaua aspră de pe frunte cu mâna, apoi o limbă, abrazivă ca glaspapirul.  

“O să-mi lingă pielea de pe mine!”
Și fiecare atingere a limbii lui mi-a ras strat după strat de piele, toate pieile unei vieți pe această lume, și a lăsat în urmă o patină nativă de blană argintie. Cerceii s-au transformat înapoi în apă și mi s-au scurs pe umeri; m-am scuturat de stropi de pe frumoasa mea blană. 

– Angela Carter, Mireasa Tigrului

Anna Gloria Flores (http://www.thebrvtalist.com/hydra/) este artistă, fashion activistă și directorul de creație al brandului H Y D R A. Practica sa vizează transdisciplinaritatea dintre fashion, tehnologie și performance, prin intermediul cărora articulează transformările conștiinței și sensibilității umane provocate de accelerarea erei digitale și revoluția iminentă a Inteligenței Artificiale. Expoziții de grup selectate:  Ceremony of the Void, David Robert Art Foundation, Londra (2017), It’s her, YEARS, Copenhaga (2017). Colaborări fashion-performance: Techno-Goth regizat de Joseph Delaney pentru NOWNESS, ARCA/TORMENTA performance pentru SSENSE și Prada, Montreal (2018); Arisen My Senses, BJORK, regizat de JESSE KANDA (2017), Nozomi-Iijima pentru Chanel No 5 în colaborarea video cu i-D FIFTH SENSE (2017).

Adrian Ganea (http://adrianganea.com/) este un artist a cărui practică variază de la scenografie de teatru la video și animații 3D. Lucreză în general în domeniul artelor performative, fiind interesat în special de cultura digitală. Este preocupat de consecințe materiale pe care spațiul virtual le poate avea asupra celui real și cum granița dintre cele două devine tot mai ambiguă. Expoziții de grup selectate: If a Tree Were to Fall, Fabrica de Pensule, ClujNapoca (2018), Data Observation Center: On Gestures, Treibstoff Theatertage, Basel (2017),  Elfriede Jelinek: Am Königsweg, ETA Hoffmann Theater, Bamberg (2017), The AE, Hochschule für Schauspielkunst „Ernst Busch“ și Ballhaus Ost, Berlin (2017).

Nona Inescu (http://nonainescu.com) traverează diverse medii artistice, de la fotografie, la instalație și video. Aceasta este preocupată de relațile potențiale dintre ființe umane și lucruri sau corpuri non-umane. Expozițiile personale recente includ: An animal that was once thought to be a plant that transformed into stone, SpatioA, Pistoia (2018), Lithosomes, EXILE, Berlin (2017), Conversation with a stone, SpazioA, Pistoia (2016), Her latent image, Kube, Bucharest (2016) and Hands don’t make magic, Sabot, Cluj-Napoca (2015). Expoziții de grup selectate: The Inhabitant, Polansky Gallery, Praga (2018), Life a User’s Manual, Art Encounters, Timisoara (2017), Becoming an Apricot… , Survival Kit 9, Riga (2017),Gestures of Tomorrow, Kunstverein Nuernberg – Albrecht Dürer Gesellschaft, Nuremberg (2016).

Thea Lazar (http://cargocollective.com/thealazar) lucrează în diverse medii, de la grafică la fotografie, instalație și video. În practica sa se folosește de aproprierea materialelor găsite pe WWW ca strategie de studiu al circulației de informație în mediul online și impactul acestui fenomen asupra relaționărilor interumane.. Adeseori, Thea folosește speculația sau alegoria ca instrumente teoretice prin care expune transformările digitale ale vieții umane și vegetale. Thea Lazar este parte din echipa organizatorică a Galeriei Pop-Up Aici Acolo. Expoziții personale: Let Us Approach The Internet At The Speed Of Dreams, Muzeul de Artă, Arad (2018), The birthday party of an android not yet installed, Aici Acolo, Cluj-Napoca (2017). Expoziții de grup selectate:  Life 2.0, pavilionul online isthisit? din cadrul The Wrong Biennale, Londra (2018), Internet of Ki (iok), Muzeul de Artă, Arad (2017),ppm #2, Aici Acolo, Cluj Napoca (2017).

Ioana Iacob (www.instagram.com/ioanaiacob) folosește ca medii de expresie desenul și pictura, reinventând mediile tradiționale pentru a surprinde și imortaliza experiențe estetice ale vieții cotidiene din era informațională. Printre cele mai recente expoziții personale se numără Instructions for being, Matca Art Space, Cluj-Napoca (2017), Collectibles, Mie Lefever Gallery, Gent (2013) și Foarte în plus, Galeria Calina, Timișoara (2013). Expoziții de grup selectate: Dark Smoke, Patrick Heide Contemporary Art, Londra (2018), Distorted Realities, LARM Gallery, Copenhaga (2013), 15 Romanian and Hungarian artists, Galeria Plan B, Cluj- Napoca (2008).

Oana Tudoran (https://www.instagram.com/mareadragoste/?hl=ro) își dezvoltă practica artistică la intersecția dintre coregrafie, fotografie, video și mediile de socializare, dezvoltând noi posibilități de comunicare facilitate de intrumente de comunicarea online. Prin studiul atent al mișcărilor corporale în fața camerei video (a telefonului mobil), scene domestice sunt reîncadrate și editate în conținuturi multimedia, în care limbajul poetic personal articulează un spațiu liminal, suspendat între cel privat și cel public. Expoziții personale: The darkest of nights delivers me, White Cuib (2018). Expoziții de grup selectate: ppm #3, Aici Acolo, Cluj Napoca (2018), Sounds like a book #2, Galeria Posibilă, București (2018). Colaborări video-performative alături de tamburins, Seul (2017), Karina Zimmer, Barcelona (2017), Imaculatura, București (2017).

Keiken (https://www.instagram.com/_keiken_/) este un colectiv și organizație compusă din Tanya Cruz, Hana Omori, Isabel Ramos care lucrează în Londra, Berlin și Falmouth. Cercetarea și practica lor combină cele mai noi tehnologii cu arta contemporană interactivă, muzica și performance-ul, prin care activează experiențe imersive transgresive. Proiecte selectate: Silicone_Animism | The Birth of Mother Digital (Trimester 2, 3) la Disturbed, Hacked, Reassembled, Lewisham Arthouse și Hervisions, Second Home. Performance: BCNU, la Tate St Ives și Virtual Reality @MotherDigital a fost selectată pentru Plymouth Contemporaries 2017 la Peninsula Arts. Au curatoriat și expus la Newlyn Art Gallery, Palace of Culture și Drawing a Presence ( 2017, 2016). Una dintre cele mai recente lucrări semnate de Keiken a fost Silicone_Animism | The Birth of Mother Digital (Trimester 1) la Clinic//2, parte din London Design Festival.

Raportându-se la lumea modernă întrezărită dincolo de apusul postmodernismului, CHIMERA aduce în prim-plan experiențe estetice rămase adesea imperceptibile, ca fenomene haptice ale comunicării dintre mașini empatetice și oameni.

Vârfurile degetelor translucente se vor juca pe pielea noastră, despletind nodurile dorinței fără obiect; și în degajarea tensiunilor, întrezărim o nouă ambiție de a preface sinele în însăși această dorință.

Mai ales în cazul tehnologiilor și multimedia, care tind să ascundă procesul de mediere și creează iluzia unei percepții imediate a realității, această legătură erotică rămâne impalpabilă și totodată infailibilă. Cum putem ține cont de încrucișarea tehnologică dintre corp, realitate și percepție? Cum este sensibilitatea umană reorganizată de mașinile, imaginile și informațiile care ne-au intrat pe sub piele? Acestea sunt întrebările de care sunt preocupați artiștii invitați în salonul nostru automat de masaj erotic.

Susține activitatea Modernism.RO printr-o donație.