TRENDING:

Căutăm pictori amatori adevăraţi în viaţă!
Top 220 Romanian Artists
Salina Turda
  • NEWS
  • PHOTO OF THE DAY
  • NO COMMENT
  • GALLERY TALK
  • HOME MADE ART
  • ARTIST OF THE MONTH
Modernism
  • About
  • Advertise
    • Clients
  • Support
  • Artists
  • Galleries
  • Curators
  • Partners
  • Contact
  • Newsletter
  • Archive

Select Page

NEW MEDIA ART. SELECTED WORKS FROM BUCHAREST, CLUJ AND IAȘI @ UNAgaleria, București

Posted by Cosmin Nasui | Oct 25, 2016 | NEWS | 0 |

NEW MEDIA ART. SELECTED WORKS FROM BUCHAREST, CLUJ AND IAȘI @ UNAgaleria, București
Artiști: Valentin Cernat (București), Sânziana Ceteraș (Iași) și Andra Roman (Cluj-Napoca)

UNAgaleria (Str. Budișteanu 10) găzduiește în perioada 27 – 30 octombrie expoziția de lucrări de artă a noilor media intitulată NEW MEDIA ART. SELECTED WORKS FROM BUCHAREST, CLUJ-NAPOCA AND IAȘI UNIVERSITIES OF THE ARTS. Deschiderea expoziției are loc joi, 27 octombrie, începând cu ora 19:00.

Deschiderea va fi precedată de o dezbatere cu titlul „Condiția artistului după finalizarea studiilor de arte vizuale”, care are loc în același spațiu, cu începere de la ora 17:00. Participanți: Raluca Nestor Oancea, Iosif Kiraly, Cristian Nae, Cătălin Gheorghe, George Pleșu.

————————–—- —-
Această expoziție prezintă lucrările a 3 absolvenți de studii de licență și masterat, selectați de profesori din cadrul universităților de arte din București, Cluj-Napoca și Iași. După instalarea sa la Borderline Art Space în Iași (7-17 septembrie 2016), expoziția a fost itinerată la Galeria Casa Matei a Universității de Artă și Design din Cluj-Napoca (27 septembrie – 7 octombrie 2016) și ajunge la UNAgaleria a Universității Naționale de Arte din București (26 – 30 octombrie 2016).

Potrivit lui Valentin Cernat, “instalația ‘Înveliș vertical’ își propune să realizeze o radiografie a cumulului de procese, stări și moduri de percepție generate de interacțiunea cu o colecție personală de fotografii de familie. Analizez, astfel, critic modul în care o serie de plăceri estetice, de moment, combinate cu siguranța și intimitatea familială, au genenerat o perioadă de timp o pseudo-identitate ancorată în încredere sau stimă imaginară. Aplicănd definirea sinelui individual în contextul interpretării albumelor de familie, analizez punctual modul în care m-am raportat inițial la fotografiile respective. Mai mult, prin studiul generat de această lucrare, intenționez să deconspir discursul dominator, intim și sensibil al interpretărilor pe care le aduce identitatea de familie. Prin intermediul acestui proiect prezint concepte și teorii legate de corporalitatea fizică, memorie, imagini de arhivă, trecut, identitate si îmi descriu propriul corp prin intermediul analizelor medicale. Proiectul nu este un demers de simplă cartografiere a trecutului, ci unul prin care interoghez prezența, actualitatea. Lucrările din această expoziție sunt construite cu dorința de a prezenta o radiografie a momentului, a modului în care îmi percep acum, propria persoană. Este răspunsul actual al întrebării ‘cine sunt eu?’, dincolo de aparență, dincolo de acel ‘Înveliș vertical’. Este o deplasare către ființă prin interogarea continuă a sinelui”.

Potrivit Andrei Roman, “instalația video ‘World Wide Women’ are ca subiect principal femeia. După cum sugerează și titlul, instalația se adresează tuturor femeilor indiferent de origine, religie, rasă sau cultură, ea fiind un omagiu adus persoanelor de sex feminin din întreaga lume. Feminismul este o mișcare socială care urmărește dobândirea egalității în drepturi a femeilor cu bărbații. Scopul instalației este acela de a evidenția evoluția femeii ca individ, într-o societate care discriminează și etichetează, punând accentul pe 3 etape: Geneză, Femeia ca obiect sexual, Femeia independentă. ‘Geneză / Genesis’ se referă la Facerea Lumii, respectiv la relația dintre Adam şi Eva. Partea a doua intitulată ‘Femeia ca obiect sexual / Pretty hurts’ amintește de perioada în care femeia nu era nimic altceva decât o distracție sau un aparat de făcut copii. Astfel, facem cunoștință cu o femeie care este exploatată zilnic din punct de vedere sexual, dominată de sexul masculin, folosită, o femeie care încetul cu încetul își pierde puterea şi respectul față de sine. Ultima parte, ‘Femeia independentă’, prezintă momentul în care femeia renaște asemeni unei păsări Phoenix cu scopul de a-și dobândi independența, de a dovedi lumii, și mai ales sexului masculin, că nu este inferioară acestuia din nici un punct de vedere”. În cadrul expoziției de la Iași va fi prezentat doar filmul video, nu întreaga instalație concepută de Andra Roman.

Bazate pe un program de generare a poeziei prin intermediul computerului (computer generated poetry), lucrările Sânzianei Ceteraș combină fotografia, video-ul și textul pentru a crea poeme vizuale care vorbesc despre lumină și sunet, despre decăderea visării, despre contradicția artei, despre creativitatea mașinilor, despre conștiință și conștientizare. Relația dintre programator (artistul care introduce cuvintele-cheie) și autor (programul Racter, o prescurtare de la raconteur) este deopotrivă intimă și rece, familiară și alienată. Textele par a fi sobre, însă cu umor, seducătoare, însă distante. Propozițiile sunt corecte și coerente, conjugând verbele regulate și iregulate, ținând cont de directivele sintaxei. Algoritmul de creare a poeziilor nu se dezvoltă în funcție de o expresie a inteligenței artificiale a computerului, ci în raport cu imaginația artistică care relaționează cu modul de sintetizare al mașinii. În spațiul video-textual al întâlnirii dintre om și mașină se crează momente minimale de poezie post-umană.

Expoziția este realizată în cadrul programului curatorial “Borderline Art Space – producție culturală experimentală în noile media”. Proiect sprijinit financiar de Administrația Fondului Cultural Național. Organizator: Asociația Culturală AltIași. Parteneri: Universitatea Națională de Arte București, Universitatea de Artă și Design din Cluj-Napoca, Universitatea de Arte „George Enescu” Iași.
new-media-art-selected-works-from-bucharest-cluj-and-iasi-unagaleria-bucuresti
UNAgaleria
Str. Budisteanu 10
Bucuresti 1, Romania
[email protected]
Tel: +40 21 3168864

Share:

Rate:

PreviousA Journey Through Slavic Prints @ Visual Kontakt, Cluj-Napoca
NextMircia Dumitrescu, Expoziție de gravură, desen, sculptură „Şi eu am fost în «Grădina cea din Eden»” @ Biblioteca Academiei Române din Bucureşti

About The Author

Cosmin Nasui

Cosmin Nasui

Cosmin Nasui (BA-es in History of Art and Visual Arts&Design) has worked as art historian, curator, art critic, gallerist, cultural journalist, cultural manager for the last 20 years.

Related Posts

Expozitie fotohaiku

Expozitie fotohaiku

2012-05-23

Just dance @ CNDB / Cursuri de dans contemporan

Just dance @ CNDB / Cursuri de dans contemporan

2011-01-11

Dance all the time!

Dance all the time!

2010-10-29

“Are you experienced?” la Galeria Noua si MNAC

“Are you experienced?” la Galeria Noua si MNAC

2007-06-26

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Peste 500 de interviuri video

Advertisement

Modernism Punct Ro
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
  • 100 ARTISTI
  • 24 / SECOND
  • ARCHITECTURE
  • ART FAIRS
  • ART MAP
  • ART TERAPIE
  • Arte Grafice & BD
  • ARTIST OF THE MONTH
  • Bani europeni
  • Bani privati
  • Bani publici
  • BIENNALES
  • Bucharest Biennale 2010
  • Bucharest Biennale 2012
  • CARTOON
  • CONCURS
  • CRITIC POINT
  • EDUCATIE
  • EXPO OF THE WEEK
  • FAKE IT OR NOT
  • FORUMUL DIVERSITATII CULTURALE
  • GALLERY TALK
  • HOME MADE ART
  • HOT
  • Istoria artei in imagini
  • Jurnal vizual
  • Lyon Biennale 2011
  • MICA PUBLICITATE
  • Microistorii de arta
  • MODERNISM ART DOCUMENTARIES
  • Moscow Biennale 2011
  • NEWS
  • NO COMMENT
  • NUD ism
  • Patrimoniul viitorului
  • PHOTO OF THE DAY
  • Q&A
  • Radio ISM
  • ROMANIAN EXPORT
  • SECRET MUSEUMS
  • SHOW ME THE MONEY
  • Strategia culturală și creativă a Bucureștiului
  • STREET ART
  • TINERETE FARA BATRANETE
  • Tineri și neînfricați
  • Venice Art Biennale 2011
  • Venice Art Biennale 2013
  • VIDEO ISM

Recent Comments

  • Elena Orbocea on „Prinți și prințese la castel” – expoziție de păpuși, create de artista Elena Orboce @ Castelul Bran
  • Crisula Ștefănescu on Eugen Drăguţescu, Brâncuşi şi Dan Er. Grigorescu-Negropontes
  • Cosmin Nasui on Ion Stratan, Cristina Stanciu, Leonida Corneliu Chifu, Ioan Mihai Cochinescu, Al. Mușina, Mircea Nedelciu, Dan Stanciu, Ion Bogdan Lefter, Tudor Jebeleanu și Mircea Cărtărescu
  • Ioan Mihai Cochinescu on Ion Stratan, Cristina Stanciu, Leonida Corneliu Chifu, Ioan Mihai Cochinescu, Al. Mușina, Mircea Nedelciu, Dan Stanciu, Ion Bogdan Lefter, Tudor Jebeleanu și Mircea Cărtărescu
  • Curtea Artspace on MOVING EAST: În casa melcului @ CURTEA Art Space, București

Our Authors

  • Cosmin Nasui

    Cosmin Nasui

    22031 Posts
  • Lucian Muntean

    Lucian Muntean

    4122 Posts
  • Oana Nasui

    Oana Nasui

    1285 Posts
  • Valentina Iancu

    Valentina Iancu

    103 Posts
  • Costel Patrascan

    Costel Patrascan

    57 Posts
  • Ion Bogdan Lefter

    Ion Bogdan Lefter

    40 Posts
  • Modernism

    Modernism

    32 Posts
  • Calin Hentea

    Calin Hentea

    23 Posts
  • Vlad Popa

    Vlad Popa

    15 Posts
  • Raluca Bogdan

    Raluca Bogdan

    1 Post
  • Alex Bodea

    Alex Bodea

    1 Post

Archives

PRchecker.info

Designed by Elegant Themes | Powered by WordPress

  • NEWS
  • PHOTO OF THE DAY
  • NUD ism
  • NO COMMENT
  • GALLERY TALK
  • EXPO OF THE WEEK
  • HOME MADE ART
  • ART TERAPIE
  • VIDEO ISM
  • SECRET MUSEUMS
  • SHOW ME THE MONEY
  • ROMANIAN EXPORT
  • VIDEO ISM
  • ARTIST OF THE MONTH
  • CARTOON
  • Radio ISM
  • BIENNALES
  • ART FAIRS
  • Jurnal vizual
  • CRITIC POINT
  • CONCURS
  • HOT
  • STREET ART
  • Strategia culturală și creativă a Bucureștiului
  • Cookie Policy (EU)
Manage Cookie Consent
We use cookies to optimize our website and our service.
Functional Always active
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service explicitly requested by the subscriber or user, or for the sole purpose of carrying out the transmission of a communication over an electronic communications network.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistics
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.
Manage options Manage services Manage vendors Read more about these purposes
View preferences
{title} {title} {title}