Strategie si transparenta
Actualul Institut Cultural Roman are o strategie bine strucurata in ceea ce priveste activitatea centralei precum si a retelei de institute culturale amplasate in diferite tari. Aceasta strategie a fost prezentata public si recurent de multa vreme si este accesibila oricarui interesat, pe site-ul institutiei. De pilda, documentul amplu ce contine programele Institutului Cultural Roman, cu titlul Programele ICR 2012-2013, a fost publicat pe portalul institutiei inca din octombrie 2012. Acest document este insotit de numeroase explicitari ale conducerii institutiei si ale Directiei Generale Reprezentante in Strainatate. Multi dintre cei care vorbesc despre strategie nu stiu, probabil, ca Institutul Cultural Roman editeaza, din octombrie 2012 incoace, in mod periodic, Buletinul Informativ al ICR. In aceasta publicatie se afla toate deciziile, inclusiv cele strategice ale institutiei. Mai trebuie mentionat faptul ca Directia Generala Reprezentante in Strainatate a publicat un document privind optiunile strategice ale Institutului Cultural Roman in strainatate, care a fost mediatizat si tiparit.
In 18 ianuarie 2013, presedintele Institutului Cultural Roman a remis Senatului Romaniei raportul preliminar, intitulat „2012 si prefigurarea anului 2013” la Institutul Cultural Roman, care cuprinde optiunile strategice hotaratoare. Recent, Directia Generala Reprezentante in Strainatate a comunicat toate reperele necesare, inclusiv directorilor institutelor romane din strainatate.
Exista o strategie-cadru a Institutului Cultural Roman pe anul 2013, structurata pe trei linii directoare majore privind promovarea Romaniei culturale : profilul identitar, creativitatea romaneasca si creatia contemporana in dialogul intercultural.
Iata, deci, cat de eronata este pretentia unor ignoranti, voiti sau nevoiti, cu privire la strategia Institutului Cultural Roman.
Precizam ca actuala strategie aloca sume prioritare din bugetul propriu pentru desfasurarea activitatii institutelor culturale romane din strainatate, prin dezvoltarea unor proiecte-cadru solide, menite sa creeze prestigiu si o vizibilitate autentica a culturii romane in strainatate.
Mihai Milca
Director General
Directia Generala Reprezentante in Strainatate
Recent Comments