23 iulie 2012, Mamaia – 101 loturi ca-n 1001 nopţi. Două dintre cele mai exotice destinaţii estivale şi-au dat întâlnire în cel mai ambiţios proiect al pieţei de artă româneşti: Licitaţia Arta Impresionistă şi Modernă & Bijuterii/Art Impressionniste et Moderne & Bijoux.
Art Impressioniste et Moderne
Vânzările totale au atins 716.500 €, fiind adjudecate 49 de loturi din cele 51 de capodopere impresioniste şi moderne anturate. Într-o dinamică incredibilă, cele două gazde ale dublei licitaţii, Mihaela Rădulescu (Monte Carlo) şi Adina Matei (Mamaia) au animat paletele participanţilor, atingând o rată de adjudecare copleşitoare în prima jumătate a evenimentului: 98% (Art Impressioniste et Moderne).
Lotul central al licitaţiei, “Două surori” de Nicolae Tonitza (ulei pe pânză, 65,5 x 55,5 cm), a fost adjudecat la suma de 125.000 €, ridicând adrenalina participanţilor din cele două săli de licitaţie.
Unul dintre cele mai impresionante momente ale serii a fost în cazul lotului 11, “Bal mascat” de Emilian Lăzăresco (ulei pe lemn, 33 x 23,5 cm). Dinamizând consecutiv paletele din Monte Carlo şi Mamaia, mignona operă, estimată la 900-1.400 €, a avut un salt incredibil, atingând suma de adjudecare de 7.500 €.
Tema aluziv orientalistă a Balcicului i-a fascinat şi pe monegasci în egală măsură. Lotul 19, “Înserare la Balcic” de Dumitru Ghiaţă, având o valoare estimativă de 5.500-7.500 €, a fost adjudecat de una dintre cele mai active palete din Monte Carlo, la suma de 14.500 €.
Alte şapte loturi au atins sume cuprinse între 25.000 şi 60.000 €: Ştefan Luchian, “Flori de vară” (50.000 €), Gheorghe Petraşcu, “Interior din Strada Zambaccian” (50.000 €), Ion Jalea, “Arcaş odihnindu-se” (32.000 €), Gheorghe Petraşcu, “Natură statică cu pere şi carte” (28.000 €), Theodor Pallady, “Recuzită japoneză” (30.000 €), Nicolae Grigorescu, “Peisaj pe Valea Posadei, cu ciobănaş cu turmă de oi, în depărtare” (44.000 €), Theodor Pallady, “Interior din atelierul din Place Dauphine” (40.000 €).
De asemenea, licitaţia a adus pe piaţa de artă şi două noi recorduri de autor: Ion Jalea, Arcaş odihnindu-se, 32.000 € şi Emilian Lăzăresco, Bal mascat, 7.500 €.
Bijoux
Rarisimele piese ale celei de-a doua părţi a Duplexului Mamaia-Monte Carlo au atins vânzări totale de 185.750 €. Printre cele mai râvnite piese ale serii s-au numărat: eleganți cercei de seară din aur alb, decorați cu suite de diamante (17.500 €), inelul Bucherer din platină, decorat cu diamant Emerald Cut de mari dimensiuni (47.000 €) şi inelul din aur alb, decorat cu diamante Leo Cut de mari dimensiuni (79.000 €).
În seara de 22 iulie, pictura românească impresionistă şi modernă s-a reafirmat pe plan occidental, marcând un capitol-cheie în istoria artei româneşti. “Arta românească nu este o artă minoră, ci una mai degrabă închisă. Avem nevoie de vizibilitate, de (re)afirmare, iar Artmark îşi asumă, în mod clar, prin aceste prime licitaţii peste hotare (Licitaţia de Vară Chişinău-Bucureşti şi Duplexul Mamaia-Monaco), procesul de repoziţionare a artei româneşti pe plan internaţional”, subliniază Manuela Plăpcianu, CEO Artmark.
Despre Artmark
Artmark este o casă de licitaţii de artă înfiinţată în 2008 care selectează, evaluează şi pune în circuitul pieţei de artă opere cu autenticitate garantată, susţinând în paralel activitatea Centrului Cultural ArtSociety, care organizează expoziţii de artă de anvergură naţională.
În cei cinci ani de existenţă, Artmark a organizat aproape 100 de licitaţii de artă, care au pus în vânzare peste 10.000 de opere de artă şi obiecte de colecţie. Vânzările publice (prin licitaţii de artă) ale Artmark au crescut de la 5,5 milioane de euro în 2010 la 11 milioane de euro în 2011 – într-o piaţă a vânzărilor publice care a crescut de la aproximativ 8,3 milioane euro în 2010 la aprox. 14 milioane euro în 2011.
Oferind oportunităţi de investiţie numai în opere de calitate muzeală, Artmark se implică activ şi în conservarea şi perpetuarea moştenirii culturale. Începând cu 2010, datorită iniţiativei susţinute de Artmark a unor colecţionari, mai multe capodopere ale artei româneşti vândute prin licitaţie au fost oferite expunerii publice în muzee naţionale de artă din ţară și străinătate.
Confirmând încă o dată dinamica în crescendo a pieţei de artă din România, Business Review Awards a desemnat recent Artmark ca fiind cea mai bună iniţiativă antreprenorială a anului 2011.
Pentru mai multe informaţii, vizitaţi www.artmark.ro.
Recent Comments