Galeria de Artă Contemporană a Muzeului Naţional Brukenthal prezintă
Vlad Nancă – Drumul
30 august – 25 septembrie 2011
vernisaj, marţi 30 august, orele 17.00
Sibiu, str. Tribunei, nr.6
orar: marţi – duminică, 10.00 – 18.00
În arta sa, Vlad Nancă rejectează în mod fundamental status quo-ul şi o parte dintre normele sociale confortabile. Mulţi ar putea cataloga strategiile artistice ale lui Vlad Nancă drept abilitate sau cinism. Însă Vlad Nancă nu face decât să utilizeze contextul timpului în care trăieşte şi să-l critice aşa cum abordează o masă sculpturală – plecând de la empatie, posibilitate şi volum. Este interesant modul în care preia imagini referenţiale din istoria artei, eliminând interpretarea tautologică şi lăsând doar forma pură, elegantă; iar înspre această formă se îndreaptă de fapt toate aşteptările şi speranţele privitorului.
La nivel personal, Vlad Nancă ar putea părea sedus de mondenitate; talentul, muzicalitatea esteticii şi adrenalina materialităţii îl plasează într-un post–shooting treatment, o stare de incertitudine în care artistul vede lumea aşa cum consideră el că ar trebui să fie.
Vlad Nancă urmăreşte două posibilităţi majore ale lucrării de artă: explorarea corpului uman în transformarea obiectelor prin interconectarea topicii corp – lemn – design şi autentificarea arhitecturii prin jocul cu spaţiul – absenţa – memoria.
Tentaţia pentru materiale folosite mai mult în pregătirea şi studiul unor viitoare lucrări decât pentru producerea obiectele finite contribuie la conturarea unei viziuni anarhico-poetice asupra unei vieţi care poate să fie trăită. Obiectele cotidiene fosilizate punctează momente importante din biografia artistului, şi te lasă să afirmi, ca cititor al imaginii, că Vlad Nancă a fost aici. Iar această afirmaţie reprezintă certificatul de autenticitate al poeticului.
Expoziţia Drumul face parte din seria de proiecte dedicate sculpturii performative, una dintre direcţiile de lucru urmărite de Galeria de Artă Contemporană a Muzeului Naţional Brukenthal în acest an. Vlad Nancă va prezenta o selecţie de lucrări noi din care amintim scaun din joc de table, prelată moto în spiritul lui Christo sau Bătătoare, o lucrare inspirată de Instalaţia umedă a Anei Lupaş.
Vlad Nancă (n. 1979, Bucureşti). Dintre ultimele sale proiecte personale, specificăm Works, prezentat la Galeria Sabot (Cluj) în 2010 sau Commemora, o instalaţie prezentată la Galerie ArtPoint, Kultur Kontakt, Viena (AU) în 2009. În acest an, lucrările lui Vlad Nancă au fost selectate în patru expoziţii internaţionale: Bombastic Fantastic Plain Vanilla, curator Musique et Mise en Scéne, amt_project, Bratislava (SK); Bucharest. A paradoxical city (în cadrul XIV International Festival of Photography and Visual Arts – PHOTOESPAÑA 2011), curator Oana Tănase, Museo de la Ciudad, Madrid (ES); Image to be projected until it vanishes, curator Mihnea Mircan, Museion, Bolzano (IT) şi DEMOC(K)RACY 1, curator Istvan Szakats, La Criée – Centre d’Art Contemporain, Rennes (FR).
Imagine: Vlad Nanca, Schita pentru ALB, 2011. Courtesy Vlad Nanca
Recent Comments