În noiembrie sărbătorim 9 ani de igloo și v-am pregătit un număr demn de o aniversare ca la carte (sau ca la revistă). Din editorial, aflați mai multe despre premiile White Building, competiție ce va fi lansată oficial la începutul anului viitor. Tot albă este și locuința realizată de igloo architecture în apropiere de Buzău, o combinație inedită de tradițional și modern, cu tot confortul necesar locuirii contemporane. Și, pentru că am adus vorba de locuire, v-am pregătit și un dosar special dedicat clădirilor rezidențiale colective, cu trei proiecte remarcabile, realizate de BIG și Behnisch Architekten. Inaugurăm în acest număr o serie de articole despre spații publice recuperate din zone industriale, murdare, abandonate; primul prezentat este High Line din New York, un proiect îndrăzneț semnat Diller Scofidio + Renfro, ce a transformat calea ferată de marfă ce alimenta halele din Chelsea. În plus: amenajarea spectaculoasă a unui loft în Brașov, o casă de vacanță în stil tradițional, construită de un brazilian la Drăgușeni, lângă Suceava și reconversia unui fost depozit din Licanten, Chile, într-o modernă bibliotecă publică. Nu în ultimul rând, puteți citi și un interviu cu arhitecta franceză Odile Decq, realizat cu ocazia conferinței susținute de aceasta la București la mijlocul lunii octombrie.

Din sumarul igloo 107

NeoTradițional 1

Momentul: Acest proiect demonstrează cum o măsură intangibilă ca „timpul” (momentul întâlnirii beneficiarului cu arhitecții) poate fi definitorie pentru o măsură palpabilă ca „volumul” (în fapt, conformarea volumetrică). Nimerind tocmai în mijlocul documentării imagistice, condensării ideilor și dezbaterilor zgomotoase între spirite de formații diverse ce aveau ca punct de pornire primul album din seria patrimoniu editat de igloomedia – „Cule. Case boierești fortificate din România”, solicitarea beneficiarilor pentru o locuință „mai puțin urbană” pe un lot de circa 2 000 mp a căpătat o însemnătate deosebită pentru biroul de arhitectură.

Loft în Brașov

Desfășurat pe trei niveluri, loftul gravitează în jurul unui centru marcat de ferestrele mari de mansardă a căror lumină coboară până în living, prin pardoseala de sticlă a nivelului 1. Baza acestei spirale este un open space bucătărie-dining-living, plus dependințe și spații tehnice, din care pornește, spre nivelurile cu dormitoare, scara în L, o structură elegantă, îmbrăcată în lemn, încastrată în perete și închisă, pe latura liberă, de un perete de sticlă  în loc de balustradă. Acest perete este atât centrul geometric al spiralei, cât și punctul forte al amenajării; orice detaliu suplimentar a fost eliminat, creând iluzia că cele două elemente stau într-o stare de imponderabilitate pe lângă un perete alb.

8 House

Nemulțumit de sărăcăcioasele repetări ale principiilor moderniste, care au generat milioane de „cutii de locuit”, Bjarke Ingels și-a propus să reinventeze acest tip de funcțiune, mixând elemente diverse și surprinzătoare. 8 House este un bun exemplu în acest sens: situat la capătul sudic al noului district Ørestad din Copenhaga, cu perspective spectaculoase către canalul Copenhaga și către zona naturală protejată Kalvebod Faelled, complexul oferă locuințe pentru persoane de toate vârstele și cu venituri diferite, birouri, spații comerciale și de relaxare, unite într-o structură dinamică – un cartier urban cu multiple layere, ce crește pe înălțime, și unde rezidenții pot ajunge pe biclicletă până în fața ușii apartamentului, bucurându-se de sistemul de alei care urmăresc structura clădirii de la parter până pe acoperiș.

Susține activitatea Modernism.RO printr-o donație.