Operatorilor culturali, fie ei organizații neguvernamentale, manageri culturali sau artiști, le este deja familiară senzația de „umbrire” imediată după ce muza a fost îngăduitoare și o idee excepțională promite să devină un proiect fabulos. Și acea senzație este dată de gândul: păi de unde fac rost de bani?
Bugetul feliat
De fapt gândul ar trebui nuanțat. Ca să ieși în întâmpinarea banilor, ce urmează să faci este să pui totul pe hârtie și să convertești banii în diverse alte unități de măsură.
Vei vedea că nu vei mai vorbi atât de mult de bani ci de resurse. Resursele sunt atât financiare cât și umane. Resursele financiare pot fi traduse oricând în produse și servicii. Resursele umane sunt reprezentate, concomitent, de către toți lucrătorii pe proiect (angajați pe proiect, voluntari, parteneri, susținători, comunități profesionale etc.) și întregile rețele sociale și profesionale de care aceștia dispun.
Dar despre tipurile de resurse umane și financiare și modalitățile de a ajunge la ele – în episoadele viitoare.
Foto: Mihai Zgondoiu, Moneda de 50 de bani, 201o
Recent Comments