Henkel Central Eastern Europe (Henkel CEE) anunţă lansarea celei de-a noua ediţii a « Premiului Henkel CEE pentru Artă », cea mai prestigioasă competiţie de promovare a diversităţii culturale dedicată artiştilor din Europa Centrală şi de Est şi din Asia Centrală. Artişti din 31 de ţări sunt invitaţi să-şi înscrie lucrările din domeniile pictură, desen, fotografie, video şi instalaţie, câştigătorul urmând să fie recompensat cu suma de 7,000 Euro. În plus, în baza parteneriatului încheiat în 2009 cu Museum der Modernen Kunst Stiftung Ludwig (MUMOK) din Viena, Premiul Henkel pentru Artă 2010 îi oferă câştigătorului şansa să îşi expună lucrările atât în ţara natală, cât şi în cadrul unei expoziţii individuale organizate la MUMOK în anul următor, incluzând şi publicarea unui catalog al expoziţiei.

Totodată, Henkel CEE acordă şi la această ediţie cele două premii promoţionale, ambele recompensate cu câte 2000 de EUR, Premiul pentru Tineri Artişti din Europa Centrală şi de Sud-Est, acordat în cadrul Programului Artists-in-Residence, oferit de asociaţia culturală KulturKontakt Austria şi Premiul pentru Tineri Artişti Austrieci.

“Prin această competiţie şi prin premiile pe care le acordăm, vrem să demonstrăm o bună înţelegere a realităţii culturale din aceste regiuni, şi ne dorim să contribuim la integrarea europeană. În acelaşi timp, ne exprimăm încrederea în perspectivele culturale pozitive pe care le au aceste regiuni”, a declarat Günter Thumser, Preşedinte Henkel CEE.

Şi anul acesta, Premiul Henkel CEE pentru Artă este organizat în parteneriat cu asociaţia KulturKontakt, care iniţiază şi promovează proiecte artistice în Europa Centrală, estică şi de sud-est de 20 de ani. În 2009, Henkel CEE a stabilit un parteneriat şi cu muzeul MUMOK din Viena, unul dintre cele mai prestigoase muzee de artă modernă şi contemporană din Europa.

Ca şi în anii trecuţi, nu există o temă prestabilită pentru competiţie, fiind recompensate operele excepţionale şi inovatoare din domeniile pictură, desen, fotografie, video şi instalaţie. Un juriu internaţional format din curatori si experţi se va reuni în septembrie pentru evaluarea tuturor lucrărilor înscrise, urmând să nominalizeze 5 artişti finalişti în cursa pentru marele premiu. Câştigătorul va fi anunţat în cadrul unei ceremonii de gală ce se va desfăşura la Viena în noiembrie 2010, în prezenţa tuturor artiştilor nominalizaţi.

Competiţia Premiul Henkel CEE pentru Artă s-a dovedit a fi o adevarată platformă de promovare pentru artiştii participanţi. Mulţi dintre finaliştii sau câştigătorii din anii trecuţi au fost ulterior invitaţi la expoziţii internaţionale sau s-au bucurat de recunoaştere la nivel internaţional. De exemplu, câştigătorul ediţiei 2008, Miha Strukelj a fost invitat să participe la Bienala de la Veneţia în 2009.

Premiul Henkel CEE pentru Artă în România – ediţia 2010

Artiştii români sunt aşteptaţi şi ei să se înscrie în competiţie. şi anul acesta, în cazul în care există mai mult de cinci înscrieri în România, se va organiza o preselecţie locală, jurizată de personalităţi importante ale mediului artistic local. Juriul va alege trei artişti care vor intra în procesul final de selecţie de la Viena, precum şi un câştigător local, care va primi un premiu de 1,000 Euro. Fiecare dintre cei trei artişti selecţionaţi pentru etapa internaţională va trebui să trimită lucrări originale, pentru evaluare la Viena.

În cazul în care sunt numai cinci înscrieri în competiţie, lucrările vor fi transmise direct la Viena, pentru selecţia finală.

Condiţii de înscriere în concurs

Pentru înscrierea la această ediţie a “Premiului Henkel CEE pentru Artă” sunt necesare următoarele documente:

–       Curriculum Vitae şi o descriere a activităţii artistice (în limba engleză sau germană);

–       Număr lucrări înscrise: 5-10 max. Nu se acceptă lucrări în original!

  • Pentru secţiunile pictură, desen, fotografie: reproduceri sub formă de fotografii şi/sau cataloage (Format: max A3). Nu se acceptă diapozitive, CD-uri sau DVD-uri!

  • Pentru secţiunile video şi instalaţie, lucrările vor fi trimise ca DVD-uri. Durata maximă a materialelor de prezentare nu trebuie să depăşeasc 10 min.

–       Lucrările nu trebuie să fie anterioare anului 2007.

–       Competiţia este deschisă artiştilor din următoarele ţări: Albania, Armenia, Azerbaidjan, Bielorusia, Bosnia şi Herţegovina, Bulgaria, Croaţia, Republica Cehă, Estonia, Georgia, Ungaria, Kazakhstan, Kosovo, Kirghistan, Letonia, Lituania, Macedonia, Moldova, Mongolia, Muntenegru, Polonia, România, Rusia, Serbia, Slovacia, Slovenia, Tadjikistan, Turcia, Turkmenistan, Ucraina şi Uzbekistan.

–       Vârsta limită a aplicanţilor este 40 ani.

Henkel nu îşi asumă responsabilitatea pentru eventuala deteriorare a lucrărilor de artă. Lucrările înscrise de artişti vor fi returnate dupa deliberarea juriului sau după expoziţie.

Nu se percepe taxă de participare la concurs. Compania Henkel va suporta costurile de transport de aproximativ 150 Euro. Artiştii nu vor fi remuneraţi pentru participarea la expoziţia din Viena sau pentru expoziţia din ţara lor de origine, dacă e cazul.

Artiştii români sunt rugaţi să trimită lucrările lor (care să respecte condiţiile de mai sus) până cel târziu

10 iunie 2010 (data poştei) la următoarea adresă:

Henkel

GMP PR

Attn: Roxana Poede

Pt Premiul Henkel CEE pentru Artă

Str. Teodor Ştefănescu nr. 4, sector 3

Bucureşti

Pentru mai multe informaţii despre competiţie si ediţiile anterioare, puteţi accesa

www.premiulhenkelpentruarta.ro. Pentru mai multe detalii despre această ediţie,  vă rugăm contactaţi:

Henkel CEE, cu sediul în Viena, operează în peste 32 de ţări din Europa Centrală şi de Est şi în Asia Centrală. Henkel este un furnizor important de detergenţi, produse de curăţenie şi cosmetice, fiind lider pe piaţa produselor cosmetice pentru păr, dar şi pe piaţa adezivilor şi pe segmentul de tratamente pentru suprafeţe. În 2009, Henkel CEE a anunţat venituri de 2.230 milioane de Euro şi un total de angajaţi de 9.500 de oameni.

“Henkel – A Brand like a Friend”- De peste 130 ani, Henkel este lider cu mărci şi tehnologii care fac viaţa oamenilor mai uşoară, mai bună şi mai frumoasă. Henkel, companie prezentă în clasamentul Fortune Global 500 companii, activează prin mărcile şi tehnologiile sale puternice, pe trei domenii strategice – Detergenţi şi produse pentru îngrijirea locuinţei, Cosmetice/Produse de îngrijire personală şi Adezivi Tehnologii. În anul fiscal 2009, Henkel a generat vânzări de 13,573 miliarde euro şi un profit ajustat de 1,364 miliarde euro. Cei peste 50,000 angajaţi din întreaga lume sunt dedicaţi sloganului, “A Brand like a Friend” şi se asigură că oameni din peste 125 de ţări pot avea încredere în mărcile şi tehnologiile Henkel.

Susține activitatea Modernism.RO printr-o donație.