Dan Acostioaei
DERO
29 noiembrie – 7 decembrie 2002
Galeria Cupola – Iasi
Transformat dupa retete noi, promovat agresiv si inteligent, DERO este unul dintre putinele produse romanesti care au rezistat economiei tranzitiei, devenind un erou mediatic in peisajul comercial local – renastere a unei imagini printr-un alt continut. Imaginea a fost preluata datorita rezonantei sale profund locale, continutul fiind unul consumist, de sorginte nelocala. DERO poate fi o paradigma (si un paradox) a crizei identitare romanesti.
Este consumismul respins organic intr-o societate iesita dintr-o epoca de inchistare culturala bazata pe traditie si pe traditionalism sau este inbratisat neconditionat?
Fara a emite judecati de valoare, artistul isi propune (si permite) sa comenteze, sa interogheze si sa se autointerogheze printr-un efort de aseptizare formala, degrevat de orice corectitudine estetica traditionala, incercând sa dea un raspuns acestei dileme identitare si, in acelasi timp, incercand sa-si defineasca propria identitate si locul sau in contextul social din care face parte.
Recent Comments