Universitatea de Vest din Timișoara (UVT), Facultatea de Arte și Design, prin programul de studiu Modă – Design Vestimentar l-a invitat pe Clarence van der Putte să susțină un master class în „Fashion Marketing” și să organizeze un „Fashion Event” la Timișoara, România.

Scopul principal este de înțelegere a problematicii specifice marketingului de modă și de descoperire a unor moduri de impulsionare a industriei modei și a artei din Romania în general și Timișoara în special, așa cum si-a propus invitatul nostru.

Astfel, marți 25 aprilie 2023, în Galeria Mansarda a Facultății de Arte și Design, Clarence van der Putte va susține primul masterclass în Fashion Marketing dedicat studenților Facultății de Arte și Design, cu precădere celor ce studiază design vestimentar și modă, și, începând cu ora 19.00, un Open Fashion Masterclass dedicat designerilor, artiștilor, dar și celor din domeniul de business sau celor care iubesc moda. Printre subiectele abordate sunt urmărirea tendințelor, modele tradiționale vs modele ”New School”, marketing off și online, neuromarketing, Fast versus Slow Fashion, sustenabilitatea în modă.

Ziua de miercuri 26 aprilie este dedicată unui eveniment de modă: Fashion Clash of Styles RO. Colecțiile unor designeri din Timișoara și Cluj, cât și colecții de grup ale studenților din Timișoara vor fi prezentate într-un show găzduit de Galeria Mansarda, într-o confruntare a stilurilor. Studenții participanți la masterclass-ul din ziua precedentă vor avea ocazia să prezinte proiectele de fashion marketing elaborate în prima sesiune ”sub presiune”.

Acesta este un proiect academic ce face parte din strategia programului de studiu modă-design vestimentar de a organiza conferințe, ateliere deschise, masterclass-uri în domenii conexe modei.

Clarence van der Putte este International Project Manager/Senior Lecturer at the Parttime Dept. Faculty of Business and Economics (FBE), Amsterdam University of Applied Sciences (AUAS) și profesor la  Heilongjiang International University (HIU).

Coordonator de proiect: Andreea Palade Flondor, Facultatea de Arte și Design