BCC | BORBALA TAMAS, CONSTANTINESCU ANCA, COSMIN JOIAN
15 iunie – 15 iulie
Eveniment desfășurat sub patronajul Comisiei Naționale a României pentru UNESCO
la Elite Art Gallery, Piața Națiunile Unite, nr.3-5, bl. B2, parter, București 
 
Titlul expoziției BCC (Borbala, Constantinescu, Cosmin) face trimitere la acronimul BCC- blind carbon copy, ce reprezintă o copie ascunsă a unui mesaj electronic trimis unei părți terțe.
Motivația alegerii titlului conține două componente:
Prima, judecată la modul figurat semnalează un mod selectiv de adresare. În fața unei lucrări de artă, în postura de receptor al unui mesaj vizual trăim senzația ca fiind o experiență nominală, personală, pe care o descifrăm cu propriile mijloace de înțelegere, pe care ne-o asumăm ca fiind unică. În acest context, nu ne raportăm la experiențele altor persoane, nu luăm în calcul faptul că, de cele mai multe ori, relaționăm cu opera de artă într-un fel asemănător sau chiar identic cu alți indivizi, fiind destinatarii aceluiași mesaj/ înțeles vizual.
A doua semnificație, judecată la modul propriu, se referă la faptul că expoziția aduce împreună într-un demers curatorial realizat de Elite Art Gallery, trei artiști reprezentanți ai generației tinere, care nu se cunosc, nu au mai expus în această formulă, fiind contactați printr-un email folosind BCC-ul. Pornind de la o constrângere asumată, reglementată prin proceduri și reguli în vigoare, reușim însă să fim alături într-un mod creativ, nu numai în comunicarea scrisă, ci și pe simeză, în cazul nostru.
 
Tamás Borbála este în prezent doctorand în cadrul Școlii Doctorale în Psihodiagnostic și Intervenții Psihologice Validate Științific, la Universitatea Babeș- Bolyai, Cluj-Napoca; în 2017 a absolvit Universitatea Babeș- Bolyai, Facultatea de Psihologie și Științe ale Educației, nivelul de licență; în 2016 absolvă Universitatea de Artă și Design, UAD, Cluj, secția pictură, nivelul masterat; în 2012 absolvă Universitatea de Erfurt, în Erfurt, Germania și Facultatea de Arte Timișoara, secția pictură. În acest demers expozițional, Tamás Borbála expune lucrări de pictură în acrilic pe pânză, având ca arie de cercetare tema intitulată Polarizare” pe parcursul căreia studiază publicațiile psihologice actuale, care se referă la manifestarea diferențelor între artiștii și non- artiștii. Ținând cont de rezultatele studiilor regăsite în literatura de specialitate, scopul lucrărilor prezentate pentru expoziție este să depolarizăm dihotomia între pictura abstractă și cea figurativă, totodată în același timp să transferăm aceasta depolarizare în viața cotidiană. Această tranziție se realizează punând focus pe reprezentarea obiectelor obișnuite, uneori apatice, de preferință fiind un proces cu caracter continu, nesegmentat. De exemplu la jucăria (Câinele maidanez) din lucrare care se află într-o poziție mai centralizată, cu ajutorul ”paradigmei” prezentate anterior, prin demontarea barierei create de conceptul ”stray dog”, obținute prin așezarea jucăriei în casă, termenele rezident- heimatlos devin mai fluide, contextul determină sensul conceptului mai concret. Polarizare permite o flexibilitate în procesul de reprezentare a unor concepte strict determinate deopotrivă și oponentul lor pe de altă parte. Această Polarizare se realizează cu ajutorul expresiilor vizuale, obiectul luat din realitate prin reprezentare devine abstract, primind o denumire si o conotație, diferită de cea originală. Tamás Borbála
 
Anca Constantinescu este absolventă în 2019 a studiilor universitare de masterat în cadrul Facultății de Arte Plastice, Secția Strategii de creație în pictură, Universitatea Națională de Arte, București; în 2017 absolventă a Facultății de Arte Plastice, Secția Pictură, Universitatea Națională de Arte, București, România.
În cadrul expoziției BCC, Anca Constantinescu expune seria de lucrări realizate în tehnică mixtă pe pânză, intitulată:  Annke și mai cum ?. Despre lucrările expuse, autoarea ne explică: În ritmul alert al zilelor noastre, domină comunicarea prin rețelele de socializare, iar viața reală este filtrată înainte de a fi împărtășită. Deși oamenii au sute sau mii de prieteni online, dacă se lasă acaparați prea mult de lumea virtuală, au tendința de a pierde contactul cu oamenii reali din viața lor. În lucrările mele, îmi doresc ca privitorul să observe relația dintre formele reprezentate și dialogul creat între acestea, iar culorile folosite să-i trezească o anumită amintire asociată unei emoții. Mă refer aici la simbolistica cromatică și la exprimarea emoțiilor prin culoare. Titlul, „Annke și mai cum?”, face trimitere la frânturi de dialog și poate oferi un moment de meditație asupra modului în care interacționăm cu ceilalți. Modul de abstractizare al subiectului îl îndeamnă pe privitor să-și pună întrebări referitoare la empatia și înțelegerea față de ceilalți, la energia, tonul, limbajul corpului, precum și numeroase alte aspecte ale comunicării interpersonale. Mesajul secundar este și de autocunoaștere, deoarece pentru a înțelege mai bine felul în care interacționăm cu ceilalți e nevoie în primul rând să ne cunoaștem pe noi înșine. Scopul nu este de a prezenta lumea într-o perspectivă total optimistă, ca o evadare din cotidian, de a face abstracție de la ce se întâmplă în jurul nostru, de la situația politică ori  socială a mediului în care trăim, ci de a aduce o îmbunătățire asupra felului în care relaționăm cu ceilalți și de a ne cunoaște mai bine propria persoană. Comunicarea cu ceilalți este foarte importantă, mai ales în contextul actual, chiar dacă ea este limitată sau îngreunată. Totuși, putem să găsim soluții pentru a menține relațiile cu ceilalți și noi modalități de exprimare. Poate nu mai putem să ne îmbrățișăm ca înainte, dar putem să găsim o altă formă inedită de salut, de exemplu.
 
Joian Cosmin este absolvent al studiilor universitare de masterat, Secția Strategii de creație în pictură a Facultății de Arte Plastice, Universitatea Națională de Arte, București, sub îndrumarea Prof. Univ. Dr. Cezar Atodiresei și absolvent al Universității Naționale de Arte din București, licențiat în Pedagogia Artelor Plastice și Decorative, clasa Prof. Univ. Dr. Vasile Tolan.
În cadrul expoziției BCC, Joian Cosmin expune seria de lucrări numită Ripostă digitală  (printuri realizate prin prelucrare digitală) despre care autorul ne relatează: Suntem conștienți că în materie de comunicare prin artă, lucrurile tind să fie și să nu fie prezente, apar și dispar miraculos, se întrepătrund, realizează asocieri, totul devine posibil. Totul se petrece într-un infinit și complex interval, care depăşeşte dimensiunile fizice ale imaginii. Imaginea devine un suport care invită privitorul să participe la un “joc” al miilor de viziuni și emoții. Lucrările trebuie înţelese precum un număr de magie, un spectacol care în realitate este un nimic, o fantasmă, pură înșelăciune, care îi hipnotizează printr-un joc de iluzii. Aceasta este toată frumusețea. Chintesența se află în mișcare şi în fragilitatea elementelor care acum sunt, după se evaporă, în liniile care se transformă, dar rămân ele înseși, în simboluri care dispar, care se multiplică, în forme care cresc sau descresc.
 
Expoziția va fi deschisă publicului începând de marți, 15 iunie, ora 11.00, cu respectarea tuturor prevederilor care se impun în starea de alertă.
Elite Art Gallery are drept scop promovarea artiștilor plastici contemporani, prin organizarea unor ample proiecte culturale care expun publicului noi forme de exprimare artistică, abordări inovatoare ale artei moderne precum și ale unor valori deja consacrate. Asociația implementează proiecte în domeniul artelor vizuale, muzicii, dar și proiecte educaționale.