Undeniable illusion of pink
Vineri, 25 octombrie 2019 ora 19.00, vernisajul expoziţiei Undeniable illusion of pink.
Artist: Adrian Dică
Curator: Diana Andrei
Spaţiu de desfăşurare a expoziţiei: Arthalle Gallery, str. General Constantin Budişteanu nr. 10, Bucureşti, România.
Perioada: 25 octombrie – 24 noiembrie 2019.
TEXT CURATORIAL
Uneori respingem rozul deoarece pare culoarea fetitelor, a femeilor sau a bărbaților de anumite vârste, a păpușilor amuzante si stupide, a domnișoarelor superficiale, a scutecelor pentru copii, a hăinuţelor fetițelor. Rozul pare infantil, kitsch, un clişeu sau o glumă proastă.
Dar, totuși, drăgălăşenia rozului dezvăluie prin contrast o cunoaștere dură și adultă a laturii serioase a vieții noastre.
De aceea, Adrian Dică asociază aceasta nuanţă cu ruine în tablourile sale, deși la prima vedere alăturarea pare lipsită de sens. Pe masură ce ne adâncim în lucrările sale, descoperim că nu este vorba de o serie simplistă de tuşe roz aruncate pe imaginea unui morman de gunoi sau ruine ale unor clădiri industriale, ci de reflectarea vieții noastre. Cu toții avem bine și rău, fericire și tristețe, veri însorite și ierni reci, o unitate de contrarii si paradoxuri care ne face viața semnificativă şi bogată în sensuri. Adrian Dică reușește să facă din lucrările sale o imagine a vieții în sine şi puncte de întâlnire cu conştiinţa celorlalţi.
În opoziție aparentă cu rozul, ruinele industriale ale unor epoci anterioare sunt peisaje interioare personale, condiționate de timpul și spațiul amintirilor semnificative ale unei lumi cu rădăcini în copilărie. Structurile fizice pe care le pictează sunt scheme mentale abstracte care aparțin atemporalității unui spațiu iluzoriu bazat pe percepție. Discursul artistic este intim și imaginativ, dezvăluind existența unei conștiințe formate prin atitudinea detașării și a reevaluării amintirilor.
Din punct de vedere tehnic artistul a vizat o anume corectitudine validată de propria experienţă şi de metodele deja consacrate. pornind de la tehnicile specifice limbajului pictural (ulei, acrilic pe pânză). A căutat să experimenteze în temeiul unei expresivităţi finale. Fără a dezvolta o metoda strictă, repetitivă, integrează în tehnica folosită diverse variabile plecând de la culori acrilice, uleiuri până la folosirea baiţurilor pe baza de apă, sprayuri texturale, vopsea industrială şi pigmenţi. Pensula e folosită în general pentru contrapunct, restul imaginii fiind construită folosind şpacluri, pene de şasiu, raclete sau pistol de vopsit.
Principiul general vizează mai multe cicluri de construcţie-deconstrucţie, adaos-extracţie de materie picturală şi de elemente ale discursului plastic. Acestea favorizează “convieţuirea” elementelor experimentale şi a factorului accidental asumat cu o abordare “corectă” tehnic, psihologic şi istoric.
Curator Diana Andrei

Recent Comments