DIPLOMA 2018 prezintă publicului larg 129 de lucrări ale absolvenților de facultăți creativ-vocaționale din toată țara

Ediția 2018 a festivalului DIPLOMA, un proiect inițiat de The Institute și inspirat de UniCredit Bank, prezintă 129 de lucrări ale absolvenților de arhitectură, arte plastice și arte aplicate din toată țara. Lucrările ce urmează a fi expuse au fost selectate de un board creativ format din peste 40 de profesioniști în industriile creative dintr-un total de peste 350 de proiecte înscrise. Mai multe detalii despre membrii boardului creativ se găsesc aici.

Festivalul DIPLOMA 2018 se desfășoară în perioada 5-14 octombrie la Casa Dacia (Bulevardul Dacia nr. 12). Vernisajul expoziției are loc vineri, 5 octombrie, începând cu ora 18:00, și este inclus în circuitul Noaptea Albă a Galeriilor – NAG.

În completarea expoziției dedicate Arhitecturii, Artelor vizuale și Designului, DIPLOMA se extinde anul acesta cu o serie de întâlniri ce aduc față în față noua generație de artiști și profesioniștii cu experiență în industriile creative. Cele 10 zile de festival includ conferințe, petreceri, audiții de teatru, dar și un musical. În plus, grădina amplă a Casei Dacia (Casa Scarlat Kretzulescu, fostul sediu al Muzeului Național al Literaturii Române) va funcționa ca un spațiu dedicat socializării și petrecerilor pe tot parcursul festivalului, în intervalul orar 10:00-22:00.

Sub titlul DIPLOMA Talks, două conferințe aduc în fața noii generații de artiști vorbitori valoroși care pot modela viitorul tinerelor talente.

Prima conferință este axată pe Antreprenoriatul creativ – 9 octombrie, ora 18:00, Casa Dacia, eveniment unde sunt invitați Andreea Bădală (fondator și designer Murmur), Mirela Bucovicean (owner Molecule F), Bogdan Costea şi Andrei Morariu (owneri Optimef), Dragoș Motică (Creative Director și designer UBIKUBI), Nicoleta Radu (Managing Partner Fabrik). Înscrierea se face online, gratuit, aici.

Cel de-al doilea eveniment face o incursiune în Artele vizuale, pe 11 octombrie, ora 18:00, tot la Casa Dacia, alături de Andrei Breahnă (manager Eastwards Prospectus), Matei Câlția (manager Galeria Posibilă), Ioana Ciocan (director Art Safari), Eugen Rădescu (Managing Director Bucharest Bienale) și Suzana Vasilescu (istoric de artă și manager cultural). Înscrierea gratuită aici.

Audiția tinerilor actori, co-organizată și găzduită de Apollo 111 Teatrul pe data de 10 octombrie, ora 19:00, oferă actorilor proaspăt absolvenți oportunitatea de a prezenta un moment pe o temă la alegere în fața publicului și a regizorilor, directorilor de casting și producătorilor invitați: Viorica Capdefier (CDF Casting), Domnica Cîrciumaru (DC Casting), Andrei Cohn, Andrei și Andreea Grosu (unteatru), Hypno, Catinca Marinescu, Radu Muntean, Andreea Păduraru, Silvia Popescu (HBO) şi Ada Solomon.

Musicalul Lumile lui Pan este prezentat de absolvenții Facultății de Interpretare Muzicală din cadrul Universității Naționale de Muzică București și va fi pus în scenă la unteatru, pe 9 octombrie, ora 20:00.

DIPLOMA, cel mai amplu eveniment dedicat viitoarei generații de artiști și creativi din România, prezintă cele mai bune lucrări ale absolvenților facultăților vocaționale din toată țară, din dorința de a încuraja tânăra generație de artiști să își prezinte și promoveze universul creativ în fața unui public larg, dar și din convingerea că încurajarea dialogului între discipline, Universități și între tinerii absolvenți și specialiștii consacrați, poate contribui real la dezvoltarea mediului artistic și creativ local.

Parteneri DIPLOMA 2018:

Un proiect: The Institute

Inspirat de: UniCredit Bank

Parteneri: TASTEmakers, Absolut, Rompetrol, Liliac

Co-producător: Institutul Cultural Român

Arhitectura expoziției este semnată de Attila Kim Architects.

Creație: Gavrilă & Asociații

Parteneri media principali: Cosmopolitan, Harper’s Bazaar, Promenada, Rock FM, TVR

Parteneri media: Anim’est, Arhitectura, Art Factory, Autor, Bienala Națională de Arhitectură, Designist, Feeder, Galateca, Igloo, Iqads, Modernism, Molecule F, Munteanu, Radio România Cultural, Revista Arta, V for Vintage, Zeppelin, Zile și Nopți

Parteneri strategici: 360 Revolution, Kaustik, Netvibes, Ove, Zelist