Vernisaj: 23 martie 2018, ora 19:00
Expoziție: 24 martie – 23 aprilie 2018
Avem plăcerea de a vă invita în data de 23 martie, începând cu ora 19:00, la un eveniment special: Quadro Double Art Opening, un dublu vernisaj prin care inaugurăm galeria de artă contemporană Quadro 21 Gallery!
Quadro 21 Gallery
TODOR TAMÁS
SORA
În picturile recente ale lui Todor Tamás, apar deseori cuvinte și inscripții. El are grijă ca acestea să fie indescifrabile, asemenea tag-urilor folosite de street art, pentru ca scrisul să fie citit doar ca imagine. Excepție face inscripția Sora, care a fost inspirată de lumina roșie „Sora Shopping Center”- vizibilă din atelierul artistului. Probabil nici acest cuvânt nu ar fi scăpat, dacă o căutare în Google Translate nu i-ar fi dat pictorului rezultatul صورة (ṣūra),care în arabă înseamnă imagine, pictură, formă.
Expoziția prezintă picturi recente și works on paper ale lui Todor Tamás, artist din portofoliul Quadro 21 Gallery, reprezentant al tinerei generații de pictori clujeni – artiști care îmbină pictura figurativă cu cea abstractă caracterizată de un puternic conținut suprarealist. Todor Tamás (1989), doctorand al secției de pictură a Universității de Artă și Design Cluj-Napoca, locuiește și lucrează în Cluj.
Mai multe informații despre artist și despre expoziție, găsiți aici.
Galeria Quadro
INCZE JÁNOS DÉS │ ANA BOTEZATU
DECAPITAREA ZMEULUI
Incze János Dés a realizat, în 1944, o serie de ilustrații de basm, a căror publicare a fost însă împiedicată de război. În anii cincizeci, artistul reia aceste ilustrații realizate pentru antologia de basme populare maghiare din Sic realizată de Nagy Olga, însă publicarea desenelor a fost refuzată de editură în 1957. Deși motivele refuzului nu au fost formulate, cazul a stârnit o amplă reacție în presă. Scriitorii și artiștii au luat apărarea desenelor lui Incze János Dés, vorbind și despre presupusele motive ale refuzului.
Ana Botezatu este cunoscută și ca ilustratoare, însă lucrările expuse nu sunt realizate pentru un text dat. În procesul ei de lucru, folosește cu dezinvoltură metode precum decupajele cu foarfecă din hârtie colorată sau „desenul” prin impresionarea cu lumină a hârtiei fotosensibile. Ambele metode operează cu siluete, lăsând loc surprizei și bucuriei copilărești care întâmpină nașterea imaginii.
Expoziția „Decapitarea zmeului” nu își propune să forțeze potrivirea universurilor vizuale ale celor doi artiști, ele fiind juxtapuse prin abordarea frapantă a problematicii ilustrației.
Recent Comments