Uniunea Artiştilor Plastici din România, filiala Oradea, vă invită  expoziţia de arte vizuale INTERIOR, a grupării de tineret ATELIER 35. Vernisajul a avut loc vineri, 23 februarie 2018, ora 18.00, la Galeria de Artă din Cetatea Oradea, Corp „C” (curtea interioară, lângă biserică). 

Expun artistii: Raluca Emilia Avrămuț, Mădălina Baciu, 
Maria Bronț, Cristina Costolaș, Bogdan Demeter, Terez Matza, Andreea Anamaria Meza, Adelina Pasc, Adela Popp, Horea Sălăgean, Carina Stanciu, Diana Suiugan.

 

Text: Milena Pop – curator

Expoziția Interior a propus o temă care încadrează două surse – istorică și conotativă.  Istoric sesizăm prestanța interiorului în cadrul saloanelor marcând epocile anterioare secolului 21,  începând cu comfortul interiorului care menținuse opera de artă până la apariția muzeelor. Am recurs și la sinonimia definind interioritatea umană, cu repercursiuni auctoriale (ex.feministe). Prezentînd evenimentul din Oradea momentului, ne-am referit în ultimă instanță la interior ca proces al setarii unei noi grupări de tineri artiști A35, în ambientul cetății Oradinum. Expoziția a vizat plasarea în prezentul evenimentului expozițional după primul eveniment ”Fără Frontiere”.

 În cele de mai jos prezentăm artiștii participanți. Raluca Avrămuț realizează portretul unui foetus, indicând apoi prin lucrările Hai-ku spațializarea unui sentiment profund filosofic față de natură. Astfel lucrarea centrală din expoziție reprezintă o natură statică realizată din meta-obiecte. Mădălina Baciu ecranează autoportretul si un semiprofil cu atmosfera unui anotimp. Maria Bronț experimenteaza făcând trimiteri la opera lui Yives Klein. Opera artistei evoluează de la peisajul rupestru, accesând propriile urme pe fondul transparențelor suprapuse în mediul pictural.  Costolaș se plasează în peisajul citadin orădean, în care transpune fragmente aplicate prin metamorfoza liniei. Bogdan Demeter preia linia (albă), creând volumul în portretul lui Salvador Dali, sugereaza totodală silueta și erotismul feminin. Tereza Matza concepe o ramă din care s-au scurs fragmente de sticlă, aplicate pe un material roșu aflat pe podea. Andreea Meza lucrează în digital media cu experimente chimice fotografiate și prelucrate ( ). Adelina Pașc realizează portretul BD într-o serialitate ce implică imaginea din public in care proiectează lucrările in relația unor oglinzi. Frământare sau Dezechilbru de Adella Popp indică nașterea formei, care se realizează prin mâna artistei cu trimiterile la miturile despre crearea femeii. Horea Sălăgean interpretează peisajul urban prin utilizarea unei tehnici personale. Extrase dintr-un spațiu fictiv, parcă post apocaliptic sau post-tranzitiv, obiectele vestimentare realizate de Carina Stanciu sunt aplicate într-o atmosfera sintetică prelucrată prin obiectul balonului. Diana Suiugan, cea mai tânără artistă, pictează pe suprafețe mari în tușe brutale și gesturi largi, în manieră neoexpresionistă.

Ca o concluzie pentru expozitia Interior subliniez criteriul extrovert al operelor, astfel încât a propus in spațiul expoziției libertatea și curajul ca proces in realizare actului și al obiectulu artistic.