Artistul Corneliu Drăgan-Târgoviște a avut o participare exemplară și în cursul acestui an. Lucrările sale de acuarelă putând fi admirate în numeroase expoziții.
2016 Membru titular – Societatea Artiștilor Figurativi din România.
2016 Membru asociat – National Watercolor Society, San Pedro, California, Statele Unite ale Americii.
2013 Membru internaţional al Societăţi de Acuarela din Birmingham, Marea Britanie.
Expoziţii personale de pictură
2017 – Școala de Arte Cluj – “Monumente arhitecturale clujene” – Cluj.
2017 – Galeria EriCris Art – “INFUZIUNI” – Bucureşti.
2017 – Muzeul Municipal Călărași – “Atelier de acuarelă” – Călărași.
2017 – Galeria Regală – CASINO SINAIA – “SOLOSHOW2017” – Sinaia.
2017 – Muzeul de Artă Vizuală Galați – “Structuri urbane” – Galați.
2017 – Hotel AFRODITA – Simpozion “Herculane, arcade în timp” – Băile-Herculane.
2017 – Muzeul Judeţean de Artă Prahova “Ion-Ionescu Quintus” – “Acuarela, o frumoasă poveste” – Ploiești.
2017 – Muzeul Judeţean Olt – Galeria ARTIS – “Acuarelă” – Slatina.
Expoziţii colective de pictură în străinătate:
2017 – “Peintres contemporains roumains francophones à Sofia” – Association Soleil de l’Est et Galerie Alma Mater, Centre Culturel de l’Université « St. Kliment Ohridski » – Sofia, Bulgaria.
2017 – Festival de l’Aquarelle AIGUILLON 2017, Franța.
2017 – The 97th National Watercolour Society International Exhibition, San Pedro, California, USA.
2017 – IWS Indonesia – Heritageart International Watercolor Exhibition @ Fort VREDEBURG Museum, Jakarta, Indonesia.
2017 – Lingang Contemporary Art Museum – ” Sairee d’aquarelle – International Contemporary Watercolor Exhibition” – Shanghai, China.
2017 – Tian Zi Fanq Art Center – “RE-INTERPRETATION 2017 International Contemporary Watercolor Exhibition” – Shanghai, China.
2017 – “1st International watercolour Festival “Light Water Color”,the 2nd National Traveling – Centro Cultural e Congressos das Caldas da Rainha, Portugal 2017.
2017 – International Watercolor Society Slovakia, – “The World of Watercolor, Bratislava 2017” – Bratislava, Slovacia.
2017 – Vienna Chinese Culture Center – “RE-INTERPRETATION 2017 – Chinese – European Contemporary Watercolor Exhibition” – Vienna, Austria.
2o17– Espace Christiane Peugeot – “Retrospectivă de pictură contemporană română, Paris – București”, Soleil de l’Est – Paris, Franța.
2017 – “1st International watercolour Festival “Light Water Color”, Torres Vedras Portugal 2017.
2017 – “FabrianoInAcquarello 2017” – Fabriano, Italia.
2017 – National Historical Museum & IWS Albania – “2nd Tirana International Watercolor Biennale” – Tirana, Albania.
Expoziţii colective de pictură în România:
2017 – Palatul Parlamentului, Sala Constantin Brâncuși – “Retrospectivă de pictură contemporană românească Paris – București”, Asociația Soleil de l’Est – București.
2017 – U-ART Gallery Uzinxport – “Confluente Plastice”, Bucureşti.
2017 – Muzeul Istoriei, Culturii, și Spiritualității Creștine de la Dunărea de Jos – “Grafica in colecție particulară – Vasile Joanta”, Galați.
2017 – Galeria Regală a Centrului Internațional de Conferințe – Casino SINAIA – Societatea Artiștilor Figurativi din România – Sinaia.
2017 – Centrul Cultural pentru UNESCO “Nicolae Bălcescu”, sector 4 – “INSPIRAȚIE” – Bucureşti.
2017 – Muzeul Judeţean de Artă Prahova “Ion-Ionescu Quintus” & A.L.Z.I.A.R. – “Armonii, de toamnă mureșană” – Ploiești.
2017 – Galeria ARTELOR, Cercul Militar Naţional – “STRIGĂTUL – măștile durerii și ale speranței”- Bucureşti.
2017 – Muzeul Național al Satului „Dimitrie Gusti” – Anuala de Artă Religioasă 2017 – Bucureşti.
2017 – CASINO Centru de Cultura Urbana, „Ipostaze cromatice”, Cluj-Napoca.
2017 – Galeria de Artă „Framing Art”, Ploieşti.
2017 – Muzeul Național al Satului ”Dimitrie Gusti” – Expoziția de iarna a Asociației Filiala Artă Plastică Religioasă și Restaurare a UAP, Bucureşti.
foto Lucian Muntean
“Universul artistic al acuarelistului Corneliu Drăgan Târgoviște se axează pe pitorescul peisajul citadin, redat cu finețe în detaliile observate ale vechilor cartiere, încărcate de povești și de amintiri, dar și pe natura statică, pe misterul vegetalului și pe compoziția de gen,componente ale preocupărilor permanente. În economia tabourilor sale, culoarea joacă cel mai important rol, alături de formele repartizate echilibrat, analizate după criteriile desenului și al alternanțelor expresive de planuri și perspective. Lumina și umbra articulează verticalele clădirilor, orizontalele străzilor și modeleul tușelor trasate cu siguranță și măiestrie. Tonalitățile folosite de artist nu sunt simple asamblări cromatice, ele căutând să exprime un sentiment relaționat cu locul , momentul, istoricul, atmosfera impusă de subiect și de situația plastică dată. Delimitările făcute între elementele componente ale imaginii, pun în evidență spațialitatea și convențiile constructive, reevaluate după norme ale expresivității. Culori calde, pastelate definesc tendința de dinamism, impusă de prezența umană și de direcția axelor directoare ale compozițiilor întegrate spațiului de reprezentare prin principii de organizare calculate, lăsând loc și plasticității să puncteze caracteristici de morfologie compozițională. Preocupat de redarea motivelor în urma unor impresii directe, a unor sentimente ale artistului, sonorizând cu vibrațiile citadinului și cu bogăția de cadre vizuale oferite de însăși profunzimea lirică a orașelor, străbătute în călătoriile sale, Corneliu Drăgan –Târgoviște găsește întotdeauna o motivație pentru a ne arăta cum spiritul său concordă cu creația sa, definită de succesiuni de culori saturate și laviuri, de intensități și diluții, gradații ale nuanțelor, planuri largi de tonalități și concentrări de elemente plastice.“
(Expoziţia “Atelier de acuarelă” Muzeul Municipal Călărași, 2017, Ana Amelia Dincă – critic de artă)
“Este prin excelenţă un acuarelist. A ales această tehnică şi nu a ales-o pe cea mai uşoară, ba din potrivă. Astăzi, când privim o acuarelă poate că ni se pare că-i un lucru uşor de realizat, pentru că avem tendinţa să o comparăm cu alte tehnici în care lucrează artiştii, însă făcând acest lucru este posibil să ne înşelăm. Uneori este chiar mai dificilă decât uleiul, pentru că spre deosebire de acesta, asupra acuarelei nu se mai poate interveni. Deci ce ai făcut, rămâne bun făcut. Prin urmare, eu cred că artistul care selectează această tehnică şi îşi doreşte să lucreze astfel, trebuie să aibă o anumită structură interioară ca artist şi trebuie să fie un om suficient de bine motivat şi de cerebral, încât să ştie exact ce îşi doreşte să facă. Asta, în pofida faptului că acuarela este atât de diafană. Iar de acest lucru puteţi să vă convingeţi doar privind lucrările expuse în această seară. Fără îndoială, domnul Drăgan este un maestru al acuarelei şi asta nu o spun eu acum, căci artistul a primit deja o astfel de distincţie la o expoziţie recentă, care a avut loc în acest an, în Mexic.“
(Expoziţia “ContempL`art 13”, Casa de licitatii GOLDART, 2016, Luiza Barcan – critic de artă)
Imagini din atelier și cu lucrări din arhiva personală a aeristului.
///
Proiectul editorial „100 de artiști contemporani români” se poziționează ca promotor al artei vizuale contemporane românești, făcând focus pe artiști români contemporani care lucrează și creează în domenii (nelimitându-se la acestea) cum ar fi pictură, sculptură, noile media, performance, instalație, film, foto-video sau design.
Prin proiectul editorial „100 de artiști contemporani români”, promovarea artiștilor și producătorilor contemporani români din sectoare creative vizuale cât mai diverse, în online, aduce publicuri suplimentare semnificative, pe segmentul de vârstă tânăr.
Publicaţie culturală finanţată cu sprijinul Ministerului Culturii şi Identităţii Naţionale, în urma unui apel public de selecţie a revistelor şi publicaţiilor culturale, altele decât cele propuse de uniunile de creatori din România, membre ale Alianţei Naţionale a Uniunilor de Creatori, pentru anul 2017.
Recent Comments