”Sunt 10 ani de când încerc să retrăiesc experiența fotografierii de acum un veac. O cameră atent așezată în fața unui subiect ales. O imagine de multe ori regizată, de exemplu în cazul fotografiilor de grup. Fotograful știe ce și de ce fotografiază. Modele știu și ele și ne privesc, din fotografii, cu speranța “nemuriri” dobândite prin aceste imagini. O experiență retrăită cu ajutorul unei camere Kodak, model 1914. O camera portabilă, cu burduf, modernă acum un secol. Și care funcționează ireproșabil. Vede totul, fără milă. O cameră călatoare prin “Secolul Kodak” .
Radu Igazság
Absolvent al Facultăţii de Arte Plastice din Cluj, Radu Igazsag a devenit o figură proemeninentă a „generaţiei ’80”, diversificând spectaculos temele şi tehnicile filmului de animaţie din România. A debutat alături de colegii săi de generaţie Zeno Bogdănescu şi Olimpiu Bandalac cu filmul Caligrafie (1982) şi a cucerit recunoaşterea internaţională graţie premiului obţinut în 1985 la prestigiosul festival de la Hiroshima, pentru Fotografii de familie (1983). Următorul său film, Tocirea (1985), traducere în imagini a poemului omonim de Nichita Stănescu, a fost interzis, fiind prezentat publicului abia în 1990. Radu Igazsag a mai realizat, împreună cu Zeno Bogdănescu, un serial de educaţie muzicală, Universul muzicii. În anii ’90 a regizat relativ puţine filme, precum Nuca şi zidul, La o barieră şi Boborul (2004), originală adaptare a schiţei lui Caragiale.
Recent Comments