Luni, 28 martie 2016, de la ora 18, a avut loc vernisajul expoziţiei „Da, da, ŢARA, cetera, etcaetera“ a artistei Marilena Murariu la Căminul Artei, str. Biserica Enei, nr.16. Expoziţia încheie un ciclu de creaţie – puternic pamfletar şi contestatar – pe care Marilena Murariu l-a practicat vreme de cinci ani. Cu aceste tablouri s-ar putea să nu ne mai întâlnim pe simeze. Expoziţia va fi deschisă în perioada 28 martie – 8 aprilie.
Poate că peste nu foarte multă vreme, istoricii artei românești vor consimți în a-i dedica Marilenei Murariu un capitol special, drept artistul român reprezentativ pentru pamfletul politic plastic. Nu știu să existe un alt artist plastic român care să fi avut curajul a recidiva din 2011 încoace prin atâtea expoziții dedicate înfățisării „împăratului gol”, așa cum acesta s-a prezentat electoratului român postdecembrist. Expoziția retrospectivă a Marilenei Murariu, pusă sub semnul aniversării DADA și vernisată în seara zilei de 28 martie la „Căminul artei”, a încheiat acest capitol în creația artistei. Va trebui ca alți artiști români, nu numai Tara von Neudorf sau Vlad Ardeleanu, să continue a-i picta pe politicienii români așa cum sunt și nu așa cum ni se prezintă ei periodic pe materialele electorale.
Extrase din amplele compoziții de grup ale Marilenei Murariu, iată câteva detalii cu perechi de chipuri mioritice, cărora li se potrivește, mai bine sau poate mai puțin bine, eticheta scrisă de autorul acestor rânduri sub impresia imediată a vernisajului.
Text si fotografii Călin Hentea
Recent Comments