In perioada august 2012 – aprilie 2013 are loc in Romania prima etapa a procesului de pregatire a perioadei de programare a fondurilor structurale si de coeziune pentru 2014-2020. In acest scop a fost gandit un mod de lucru care sa implice cat mai multi dintre actorii sociali in procesul de elaborare a documentelor strategice pentru viitorul cadru de accesare al banilor europeni: s-au organizat Comitete Consultative Tematice (CCT) si, sub acestea, Grupuri de Lucru (GL). Atat in CCT, cat si in grupurile de lucru participa si organizatii ale societatii civile. In domeniul culturii s-au constituit 3 GL, unul dintre acestea dedicat activitatilor culturale cu impact social și educational.
Cultura cu impact social si educational nu a fost niciodata in Romania o prioritate si din acest motiv nu exista foarte putine analize, studii si rapoarte care sa documenteze domeniul ca atare. Pe de alta parte, exista o serie de practici, proiecte si initiative care justifica interesul de a dezvolta aceasta directia ca una prioritara pentru investitiile viitoare. De altel, activitatile culturale și patrimoniul material și imaterial sunt recunoscute in diferite documente ale Uniunii Europene drept factori importanti pentru o dezvoltare durabila, inteligenta și incluziva.
Pentru a pune acest gen de initiative pe harta investitiilor cu fonduri europene in perioada 2014-2020 avem nevoie de dumneavoastra pentru a identifica initiative inovatoare, piedici intalnite in derularea unor programe sau proiecte și opinii despre masurile care trebuie luate pentru a crește impactul proiectelor și programelor care privesc valoarea culturii din punct de vedere social și educational.
Va invitam sa ne acordati cateva minute pentru a raspunde la o serie de cateva intrebari despre domeniul sau domeniile pe care le cunoasteti din practica institutiei sau organizatiei dumneavoastra culturale.
Am identificat 5 domenii pentru care vom colecta opinii:
D1: Educatie artistica in scoli si practicile educatiei nonformale cu mijloace artistice
https://docs.google.com/spreadsheet/viewform?formkey=dHVhR3RjLW5FUkVXaXZzdmpyNTVhd3c6MQ#gid=0
D2: Invatamant vocational artistic, reconversie profesionala in cultura si sustinerea mestesugurilor traditionale
https://docs.google.com/spreadsheet/viewform?formkey=dEpSeUh5M2ducUlOSG41Mm1WNU8yZVE6MA
D3: Educatie culturala in muzee, biblioteci și initiative ale sectorului privat
https://docs.google.com/spreadsheet/viewform?formkey=dDZ3clpCVFdET0wzb0ZjRzZvTlY3Qmc6MA#gid=0
D4: Practici artistice si punerea in valoare a patrimoniului pentru combaterea saraciei si o dezvoltare incluziva
https://docs.google.com/spreadsheet/viewform?formkey=dFZLZ2tpdVFJYjFseTh3UkRiR0RLMmc6MA#gid=0
D5: Patrimoniul si activitatile culturale – elemente esentiale pentru dezvoltarea si regenerarea urbana si rurala durabila
https://docs.google.com/spreadsheet/viewform?formkey=dGJMcU1fZmxjWXVWZlR3Ylo2RVJWYlE6MA
Termenul limita pentru completare: 20 octombrie 2012.
Pentru mai multe detalii despre initiativa: Raluca Ana-Maria Pop (coordonator GL cultura cu impact social si educational), [email protected].
material publicat inițial pe situl umpcultura.ro
Recent Comments