igloomedia continuă seria AVPI (Arhitecturi văzute prin igloo) prin publicarea albumului “<40. 14 birouri de arhitectură”, într-un format grafic nou, dinamic şi neconvenţional. Tema publicaţiei reprezintă de asemenea o noutate: prin intermediul interviurilor şi al imaginilor, sunt prezentate pe larg 14 tinere birouri de arhitectură din România, care au semnat în ultimii ani o serie de proiecte “proaspete” şi inovatoare, multe dintre ele premiate de altfel la competiţiile locale de arhitectură (Anuala de Arhitectură Bucureşti, Bienala de Arhitectură Bucuresti, Anuala de Arhitectură Timişoara etc.).
Albumul “<40.14 birouri de arhitectură” nu se propune drept un compendiu exhaustiv al arhitecţilor tineri din România, ci constituie, mai degrabă, o privire de moment asupra unei categorii profesionale care se raportează din ce in ce mai mult la standardele internationale. Sunt surprinse aici cele mai active birouri tinere ale ultimilor ani: PZP, SYAA, Square One, Dinoiu & Pop, AA Studio, Igloo Architecture, Corvin Cristian, Exhibit Arhitectura, ADN BA, Point4 Group, Republic of Architects, Parasite Studio, Tecon şi Estudio.

Într-un context social şi economic încă tulbure, din care câştigătoare pare a fi, în continuare, mediocritatea, igloomedia consideră necesară susţinerea şi promovarea iniţiativelor de calitate şi a arhitecturii de valoare, cu atât mai mult atunci când acestea vin din partea arhitecţilor tineri, cei care, împreună, pot produce o schimbare (cel puţin, de atitudine).
Cele 14 birouri prezentate în paginile albumului sunt unite nu numai de vârsta asociaţilor/fondatorilor (sub 40 de ani), ci şi de preocuparea pentru aspecte problematice ale arhitecturii actuale, în acord cu ceea ce se întâmplă la nivel internaţional: rezolvarea relaţiei dintre vechi şi nou, adecvarea formei la funcţiune, cu atenţie pentru costuri şi pentru sustenabilitate, recuperarea unor situri şi arhitecturi valoroase, calitatea spaţiilor publice. Proiectele lor marchează o schimbare în abordarea arhitecturii din care vor avea de câştigat, pe termen mediu şi lung, atât clienţii, cât şi oraşele şi mediul cultural local.

Format: 230 x 245 mm
Numar de pagini: 210
Imagini color
Aparitie: decembrie 2010
Pret: 23 lei
Comandă albumul