În imagine logo-ul brandului turistic al României şi imaginea de la care s-a inspirat.
Brandul turistic al României, cu sloganul “explore the Carpathian garden”, a fost lansat joi la Shanghai.
Brandul invită la explorarea “grădinii carpatice” în culori vii, predominant nuanţe de verde, dar şi albastru, galben şi portocaliu.
Firma care s-a ocupat de crearea acestui brand este THR TNS. Cercetarea a avut doua componente – una calitativa si una cantitativa – si s-a desfasurat in Romania si in cele opt tari stabilite ca piete principale prin Masterplanul pentru dezvoltarea turismului national (Austria, Italia, Franta, Germania, Marea Britanie/Irlanda, Rusia, Ungaria si SUA).
“La ultimul consiliu de brand, cei de la THR ne-au prezentat mai multe variante de identităţi vizuale ale brandului, cu diferite imagini şi diferite sloganuri, iar noi am votat-o pe cea actuală, care ni s-a părut cea mai potrivită. Există, de exemplu, o variantă doar cu «România» şi fără nicio imagine, alta care avea ca imagine o căşută şi alta cu o frunză de stejar”, a declarat pentru MEDIAFAX Lucia Morariu. Morariu, fost secretar de stat în turism şi proprietarul agenţiei Eximtur, a făcut parte din consiliul de brand şi a însoţit delegaţia României la Shanghai, la lansarea brandului turistic.
Potrivit Luciei Morariu, au fost prezentate mai multe variante de culori şi mai multe fonturi ale identităţii vizuale.
Frunza care apare în logoul ales de Consiliul de Brand s-a dovedit însă a fi cumpărată de pe un site internet care oferă elemente grafice contra unei sume modice.
Sloganul “explore the carpathian garden” a fost votat de consiliul de brand din peste zece variante propuse de THR, printre care “to be explored”, “only for travellers” sau “old country, new emotions”.
“Imediat dupa ce licitaţia de creare a brandului a fost câştigată de către THR-TNS, ministerul a constituit Consiliul de Brand, format din reprezentanţi ai celor mai importante asociaţii din turism, diverşi oameni de afaceri, printre care George Copos sau Radu Enache, proprietarul lanţului hotelier Continental, plus reprezentanţi ai Ministerului Dezvoltării şi ai Ministerului Afacerilor Externe. Consiliul de Brand a avut trei întâlniri, unde a fost prezentat stadiul creării brandului”, a adăugat Morariu.
Ea a precizat că cei mai importanţi operatori români de turism urmează să posteze atât pe site-uri, cât şi în cataloage şi în materialele de promovare identitatea vizuală a brandului.
Brandul turistic al României, cu sloganul “explore the Carpathian garden”, a fost lansat joi la Shanghai
Daca Romania e gradina Carpatilor, atunci romanii sunt pitici de gradina, nu-i asa?
„Sunt roman si fac branding si publicitate de prin ’99. Pe langa investitiile masive in carti de specialitate, anii in care am stat cu ochii beliti in monitoare prin fiesce multi-loco-nationale, tonele de antreprenori chitibusari si zgarciti carora a trebuit sa le tin piept, laolalta cu sefii de agentii si creativii necreativi si stransi la punga, plus zecile de mii de ore de munca, oare ce ar mai trebui sa ii arat ministresei Udrea, aceasta mecena a branding-ului de tara, pentru a imi da umila sansa de a-mi exersa expertiza pe o identitate vizuala facuta asezat, aici, in Romania? Si nu pe 900.000 de EURO ! In CRIZA !
Cand toate bugetele au fost decimate, toti seniorii retrogradati sau dati afara, cand oameni cu experienta mea sunt nevoiti sa lucreze pe pseudo-sume, pentru pseudo-branduri, pe pseudo-proiecte initiate de pseudo-antreprenori. Ci pe mult mai putin, cu putin mai mult efect. Mare e gradina Carpatilor si multi prosti au sarit gardul!
Si stiti care e problema? Sute de publicitari, printre care ma numar si eu, ne gandim zilnic sa plecam din tara spre taramurile alea indepartate, zise si creative, unde vin ministrii din tarile lumii a treia si dau 900.000 de Euro pentru taiat frunze la caini. Acolo unde Udrea face mecenat, doar, doar i-o inalta cineva o statuie, ca la asa bugete le salveaza economiile nationale. Cand noi, aia de muncim cate o luna-doua la o identitate vizuala pe un infim procent din bugetul ministresei stam ca prostii si visam la Wolda, Cannes si la alte balarii.
Aici e tara brandingului über-bugetat; ce rost mai are sa ne relocam cand avem fish-trees si gradini intercarpatice unde stau cainii cu zerouri in coada gata sa ne linga ranile produse de celebra criza, care pare-se ca a trecut ca o ploaie de vara. Truly a land of choice.
Statul sa faca un sistem de licitatii publice FUNCTIONAL!
Statul vrea TVA. Statul vrea TAXE. Statul vrea sa platim IMPRUMTURILE de la FMI. Statul scade cu 25% salariile, IMPOZITEAZA pensiile, da afara SUTE DE MII DE OAMENI. In schimb, statul externalizeaza un proiect de 900.000 de EURO in CRIZA! Proiect la care nimeni din Romania nu poate adera dupa sistemul actual corupt si ineficient de licitatii publice.
Banii trebuie tinuti in tara. Licitatiile publice, deci, trebuie mai intai sustinute cu specialisti din Romania, cu reguli clare si PUBLICE, cu evaluatori corecti si termene adaptate situatiei actuale din tara. Si doar in cazul in care nu se pot intruni aceste conditii trebuie externalizate international. Pe bugete de criza, pe nevoile noastre. Si sunt convins ca se pot gasi suficienti oameni talentati care nu se ascund dupa frunze cand e vorba de o identitate vizuala complexa, coerenta si care sa nu fie schimbata de la an la an.
Ieri am fost siderat cand toate televiziunile, inflamate si inflamatoare cum le sta bine, au pervertit spinoasa problema a delapidarii celor 900k de euro expunand de fapt starea generala de rau in care se afla Romania. La editia speciala de pe Realitatea TV, de pilda, au fost invitati doi celebri “branderi”: Vadim si Paunescu. Nu Brandient, nu Brand Tailors, nu Rusu&Bortun, nu TBS, nu Safron, Landor sau altii. E o poezie ce se intampla vis-a-vis de acest subiect, mai ales cand toate caile media duc spre Epoca de Aur si cat de bine ne-ar fi fost…
Si toata tema s-a dus pe apa sambetei (a joiei in cazul de fata, emisiunea fiind difuzata ieri). Niciun designer, niciun finantist, niciun specialist care sa cunoasca bine piata de branding internationala si care sa aiba lucruri oportune de spus.
Traim pesemne intr-o complicitate alimentata de vanatoarea senzationalului, a rating-ului si a iluziei ca societatea si liderii sai au sau tind sa aiba sau cel putin nadajduiesc sa aiba integritate si transparenta, chiar daca mai tot timpul sunt prinsi cu mata-n sac. Cand de fapt pe sub ochii nostri se intampla astfel de lucruri “on daily basis”
ROMANIA = ZERO SANSE
Deja v-ati impacat cu ideea ca nu veti castiga bani din creatie in Romania? FRUMOS!
Si de unde sperati ca veti obtine bani si facand ce? Credeti ca designerul din Belgia, care face logo-uri de stoc, cu mare “priza la public” se va da la o parte, va renunta la sprijinul si conditiile oferite de tara sa ca sa va faca loc voua? Sau poate credeti ca veti fi angajati pe bani grei la companiile de branding spaniole?
Dar nu-i nimic, Europa va avea nevoie intotdeauna de sclavi, fraieri fara demnitate, care tac si indura nedreptati si umilinte!
Iar din acest punct, nu mai exista decat o singura “portita de scapare”: ilegalitatea, hotia.
Prin urmare, avem ecuatiile:
ROMANIA = TARA NEVERTEBRATELOR
ROMANIA = LAGAR DE MUNCA
ROMANIA = TARA HOTILOR
Nu stiu cata stima de sine aveti, dar eu pot spune ca NU VREAU SA FAC PARTE DIN ACESTE ROMANII !
Acest brend de tara il puteam face si eu care nu am nicio specialitate in domeniul artei, poate faceam un mic si o sarma si era mai semnificativ si poate mai atractiv de turisti.
lola, ai vazut filmuletul de pe “youtube”, sau poate tu l-ai facut? :))
http://www.youtube.com/watch?v=mmnzyTR7_xU
foatre frumos!!!