Fara a avea un punct de plecare erotic, pictura lui Florin Ghergu este o sedimentare de bogate esente ale sexualitatii intr-un demers artistic. Siropuri suprapuse in straturi colorate, efervescente sunt turnate in formele unor trupuri goale de silfide si apoi dizolvate in aurore borale, virtejuri organice de particole, “monade”, ori parfumuri florale. Provocarea vizuala a picturii lui Florin Ghergu porneste prin afirmarea figurativului (teza), diseminarea lui in forme abstracte (anitieza), si apoi imbinarea lor compozitionala (sinteza).
In acest univers fabulos prezenta necesara care conduce la constituirea realitatii este nudul feminin. Personajele sale feminine cu statut boticellian de Venus nascute din spuma marii readuc in atentie frumusetea nudului “clasic” fara vulgaritate, ironie ori obscenitate. Latura lor de senzualitate erotica este fecunda, rodnica, pozitiva ferita de vicii si perversiuni.
Voluptatea carnii este reprezentata prin comparatie cu materialitatea si carnatia unei flori. Femeia-floare este deopotriva o metafora vizuala si literara. Farmecul feminin este sugerat vizual si reprezentat ca univers al gradini, pline de parfumuri, vrejuri si materialitati florale, organice sau anorganice. Dupa cum inflorirea este sinonima cu frumusetea iar pierderea acesteia conduce la ofilire.
Jocul vizual produs este acela al amestecurilor unor apropieri de tipul detaliilor supradimensionate “zoom in” ce functioneaza in acelasi timp ca orizonturi ale unor noi lumi. Kilometri parcursi in departarile reprezentate pictural dilata senzatii si dorinti ce intilnesc seductia organicului.
Pictand in acryl pe panza sau pe suport de lemn, cu o mare acuratete si migala tehnica, arta lui Florin Ghergu se hraneste din studiul picturii renascentiste. Poate ca si de aceea, Florin Ghergu decupeaza elemente organice pe care le compune in contururi de corpuri feminine folosind metoda renascentista a cautarii de forme perfecte reunite apoi intr-un singur corp ideal. Natura anorganica renaste astfel in fermecatoare carnatii feminine, ori invers privite, trupurile sint deconstruite, putin archimboldian, in elemente anorganice.
Sub lumina lunii, neorenasterea nudului se inscrie discret in continuarea directiei realismului cosmic. Florin Ghergu face astfel parte din mica familie a pictorilor erotici romani.
Florin Ghergu, “Metamorfoze sub semnul lunii”, iunie – iulie 2008, Galeria Artis
Recent Comments