În acest demers plastic de la Roman Art gallery, artistul se investește într-un demers rememorativ, prin parcurgerea unei cronologii atât estetice cât și la nivelul temelor și limbajelor. Ajuns la peste 52 de ani , artistul vizual bucureștean  Daniel Crăciun, cu acordul prestigioasei galerii Roman Art care l-a invitat să expună pentru prima dată în străvechea urbe a Romanului (întăi cetate tracică și apoi a Musatinilor ) a considerat oportun să își dezvăluie publicului de aici opera, în mod aproape retrospectiv ; pentru a fi receptată la primul contact cât mai optim. Ca astfel dialogul și interacțiunea cu publicul iubitor de vizual să fie dintre cele vii, interactive. Pe de altă parte Daniel Craciun, cu o vastă panoplie de expozitii personale in Bucuresti si străinătate, are și prima sa personală în județul Neamț, urmând să reinoade cumva peste timp parcursul expozițional al tatălui sau, regretatul maestru Eugen Crăciun care moldovean de origine fiind a avut organizate în timpul vieții dar și după cel puțin 5 personale în spatiile muzeale și expoziționale din Roman și Piatra Neamț.  Daniel Crăciun face astfel prin această expoziție și un gest de sorginte oarecum genealogică. Dar oglindește și trecerea sa de la modernism la postmodernism. În expoziția de aici vor figura lucrări din perioada sa de debut care s-a conturat încă din timpul facultății (prima parte a anilor 90), o perioadă în care s-a trecut de la un realism magic la un neoxpresionism sau onirism preponderent politico-social ca și mod de chestionare. La aceea vreme “tulburările“ postdecembriste românești și amintirea proaspătă a dictaturii comuniste erau încă vii. Sunt expuse în următoarea sală lucrări din perioada să numita Angelic-demonica sau Mistica, care a fost creata intre București și Paris intre 1999 si 2006 (artistul a urmat acolo și un master la începutul anilor 2000 și apoi a expus des).  În continuare sunt etalate lucrări din perioada numita neo-simbolică și din cea psihedelică ce într-un fel își au rădăcinile și în prima sa perioadă dar mai ales în epistemologic – prin contactul, apropierea și studiul său legat de arta literatura și muzica de acest gen. Nu neapărat ca dintr-un registru secundar, sunt expuse și câteva lucrări în care se interpun mix-media și colajul; sau pur și simplu colajul aplicat pe suprafețe pictate sau pe obiect (fie ele ready-made sau nu). Registrul pur obiectual este și el prezent prin două-trei artefacte. În ultimul spatiu al galeriei se regăsesc picturi din vastul ciclu al Vegetalului (realul și permanentul omagiu adus naturii dar într- o rezolvare contemporan, sintetica)  care a început odată cu anul 2000 și care probabil nu va fi niciodată întrerupt, fiind unul ce se reia asemenea unui leit-motiv și ce a mers în paralel cu cel neosimbolic sau al obiectualului și al mixto-colajelor. Cromatica artefactelor este preponderent post-fovistă. Expoziția la a carei deschidere va conferi ilustrul critic și istoric de artă Lucian Strochi este una care reia un dialog profund al artistului cu publicul din afara Bucurestiului și poate deveni un punct nodal, un fel de bilant sau poate mai degrabă unul de restart în cariera sa

Redactat de galleria Roman Art impreuna in colaborare cu artistul

Susține activitatea Modernism.RO printr-o donație.