Mega Mall prezintă un secol de „Povești de Iubire”, în cadrul unei expoziții-eveniment
- Vizitatorii vor descoperi sute de obiecte de memorabilia, scrisori, fotografii și alte reprezentări ale iubirii din ultimii 100 de ani, în cadrul expoziției
- Expoziția cuprinde și un panou foto cu expresia „Te iubesc” scrisă în peste 100 de limbi din toată lumea
- Accesul la expoziție este gratuit
București – În luna lui Cupidon, Mega Mall, în parteneriat cu Asociația ESCU, îi invită pe bucureșteni să descopere cele mai seducătoare și romantice povești și dovezi de iubire din România ultimilor 100 de ani. Expoziția „Povești de iubire”, dedicată îndrăgostiților și tuturor romanticilor, va fi deschisă între 12-28 februarie în zona Peek and Cloppenburg (etaj 1) și îi va purta pe vizitatori într-o călătorie în istoria intimă a României. Tot aici, curioșii vor avea ocazia să-și facă fotografii la un panou stilizat cu expresia „Te iubesc” scrisă în peste 100 de limbi din toată lumea. Accesul este gratuit, iar purtarea măștii de protecție și respectarea măsurilor de distanțare fizică sunt obligatorii.
De la tradiționalul Dragobete până la internaționalul Valentine’s Day, de la cochetăria Bucureștiului din Belle Époque până la emanciparea feminității din perioada interbelică, sute de simboluri, mărturii și obiecte de memorabilia aparținând îndrăgostiților reflectă puterea și fascinația pe carele emană iubirea indiferent de epocă. Printre temele explorate în cadrul expoziției se numără: tabuurile, poveștile de iubire trăite de artistocrați și artiști români, statutul femeii, rolul vestimentației ca simbol al senzualității sau al purității, gesturile îndrăgostiților, descântecele etc.
Obiectele-mărturie ale poveștilor de iubire fac parte din colecții private (Florian Ciobanu – Reclame Vechi Românești, Iulia Gorneanu, Asociația Muzeul Jucăriilor etc.)., iar vizitatorii vor avea ocazia să descopere, într-un decor jucăuș, vederi retro, scrisori vechi și chiar produse cosmetice. Nu vor lipsi nici reclamele care promiteau secretul dragostei veșnice, reviste și ziare ale vremii care discutau despre obiceiurile iubirii și ale căsniciei și chiar glume erotice prezente în caricaturi și satiră. Acestora li se adaugă partituri de cântece amoroase, simboluri și cadouri, versuri din poezii, anunțuri matrimoniale, moda interbelică de promenadă pentru cupluri, dar și cea din zona rurală, precum și poveștile cuplurilor celebre din istoria RomânieiExpoziția poate fi vizitată până pe 28 februarie, la nivelul 1 al Mega Mall (zona Peek&Cloppenburg), iar accesul este gratuit.
Asociația ESCU va scoate la lumină cele mai seducătoare și romantice povești și dovezi de iubire de tot felul, ascunse în vremurile trecute ale României, și care au aparținut unor personalități politice, scriitori, artiști sau pur și simplu unor oameni obișnuiți, dar care au trăit în timpuri extraordinare. Această expoziție ne va pune în perspectivă chiar felul în care ne putem raporta la aceste reprezentări ale tematicii dragostei la noi în țară, prin obiecte care evocă amintiri, sentimente, dar și idei contradictorii despre Ars Amandi, cu tot ce implică acest lucru: jocul seducției, căsnicia și evenimentele majore din viața unui cuplu. Dincolo de constrângerile ideologice din fiecare epocă, dragostea romantică a fost mereu prezentă. În articole, în versuri, în proză, în scrisori, în cronici, în anunțuri de mica publicitate, în caricaturi, ilustrații, la radio sau, mai târziu, pe micile ecrane. Paginile ziarelor au fost mereu presărate cu dragoste și romantism, cu flirturi, fantezii, cu scandaluri, dar și cu mesaje care erau cumva îndreptate împotriva libertinajului. Felul în care a evoluat societatea se reflectă și în felul prin care a fost tratată dragostea per ansamblu.
Expoziția „Povești de iubire” face parte din seria de evenimente inițiată de Mega Mall pentru a aduce mai aproape de publicul larg povești și obiecte de muzeu românești, într-un mod cât mai accesibil. Printre expozițiile educative găzduite de Mega Mall în 2020 se numără „Muzeul Jucăriilor”, „Can Art&Design Festival”, „Școala de altădată”, muzeul pop-up „Made in RO: publicitate și branduri românești”, „Mașini de Altădată” și „Zăpezile de Altădată”.
#culturavinelamall
Mai multe informații sunt disponibile pe website-ul www.megamallbucuresti.ro sau pe pagina de Facebook Mega Mall, precum și pe paginile Asociației ESCU – www.asociatiaescu.ro și Facebook Muzeul Publicității și Brandurilor Românești.
Despre Mega Mall
Mega Mall este unul dintre cele mai moderne centre comerciale din București și primul centru comercial din România care primește Certificatul de Conformitate COVID-19, din partea experților companiei suedeze SAFE Asset Group – autoritate pe piața de retail internațională care acreditează siguranța centrelor
comerciale din toată lumea. Mega Mall a fost inaugurat în urma unei investiții de 165 de milioane de euro. Centrul acoperă în total cca. 200.000 metri pătrați și face parte din portofoliul NEPI Rockcastle. Mall-ul dispune de un spațiu închiriabil de aproximativ 76.000 de metri pătrați, dispuși pe 5 niveluri, și găzduiește peste 200 de magazine, dar și o parcare cu o capacitate de aproximativ 3.000 de locuri dispuse pe 7 niveluri, dintre care 1.000 sunt situate pe acoperiș. Centrul comercial propune un mix complet de branduri de renume național și internațional pentru toate nevoile și interesele, precum și diverse opțiuni de relaxare și petrecere a timpului liber: un food court de 10.000 mp cu o varietate restaurante, fast food-uri și cafenele pentru toate gusturile, o sală de fitness WorldClass, de 2.500 de metri pătrați, dotată cu o piscină semi olimpică, un cinematograf Cinema City cu 14 săli ultra moderne și tehnologia 4Dx, un concept modern de spații de distracții, operat de trickShot Mega Mall, sală de jocuri deschisa non-stop, dar și un loc de joacă, adus de Gymboland, pentru copiii de toate vârstele.
Aici sunt prezente unele dintre cele mai mari reprezentante ale magazinelor de fashion, încălţăminte, îngrijire şi accesorii din țară, printre care H&M, Zara, Koton, Mango, Peek & Cloppenburg, Guess, POEMA, DIKA, New Yorker, Pull&Bear, C&A, LC Waikiki, Bershka, Notino, Sephora, Mayoral, Stradivarius, Orsay, Adidas, Nike, Lee Cooper, Douglas, Nala, NEXT, Tommy Jeans, Monarch, Hervis, Stefanel, ECCO, Intersport, MAC sau Aldo. Ofertei de food court li s-au adăugat în 2017 Taco Bell, McDonalds și Trickshot Mega Mall, care include și o zonă de petrecere a timpului liber, cu biliard și bowling. In 2019 a fost inaugurat primul restaurant Burger King din țară. Tot la Mega Mall au fost inaugurate primele magazine Reserved Man, Pupa, Sport Vision, Buzz și Burger King din România. În decembrie 2019 a fost inaugurată cafeneaua-concept Starbucks, amenajată sub formă de insulă.
Despre Asociația ESCU:
Asociaţia ESCU înseamnă Educaţie, Societate, Cultură, Umanitate. Suntem o organizaţie nonguvernamentală tânără, independentă, apolitică, nonprofit, având obiectivul principal de a îmbunătăţi nivelul cultural şi educaţional al publicului din ţară. Principala noastră direcție de activitate este dezvoltarea ofertei culturale din spatial public românesc prin proiecte inovatoare care au ca misiune susținerea practicilor culturale la nivel național și multidisciplinar.
Asociația noastră operează la intersecția dintre creativitate, artă și antreprenoriat cultural, organizând evenimente, programe educaționale, cercetare experimentală și suport pentru producția proiectelor artistice, precum și programe de mentorat în diplomație și relații internaționale. Proiectele noastre de referință, axate pe domenii precum diplomația culturală și publică, relații internaționale, publicitate și branding, sunt World Experience Festival/Festivalul Ambasadelor, NATO Youth Academy, Diplomatic Backstage Program și Made in RO: muzeu de publicitate și branduri românești, cu trei ediții la activ.
Recent Comments