Muzeul Național de Artă al României și Teatrul Nottara anunță demararea campaniei „Actori de pus în ramă”. În aceste vremuri dificile pentru lumea culturală, cele două instituții au găsit o modalitate inedită de a colabora, pentru a aduce arta mai aproape de oameni.

Campania, care va avea loc în mediul online din 11 mai 2020, constă în „interpretarea” unor lucrări din patrimoniul MNAR de către actorii Teatrului Nottara. Astfel, în fiecare zi de luni, pe paginile de Facebook ale celor două instituții vor fi postate imagini în care opera de artă este alăturată versiunii pe care actorii o realizează, intrând în pielea personajului din tablou.

Conceptul campaniei este inspirat de provocările lansate de marile muzee ale lumii în această perioadă, încurajând publicul să recreeze opere de artă în moduri cât mai creative, folosind resursele pe care le au la dispoziție acasă. MNAR a făcut o astfel de invitație către public pe 15 aprilie, cu ocazia Zilei Mondiale a Artei.

Colaborarea dintre MNAR și Teatrul Nottara înseamnă, însă, mai mult decât un mod jucăuș de a privi cu atenție o operă de artă pentru a vedea cât de asemănătoare sau de originală este versiunea propusă de actor. Tot în cadrul campaniei, vor fi realizate scurte materiale video în care actorul „pus în ramă” povestește despre lucrarea pe care a reinterpretat-o, pe baza informațiilor de specialitate primite de la MNAR. Astfel, întâlnirea dintre muzeu și teatru devine cu atât mai valoroasă pentru iubitorii de cultură, care se vor putea bucura atât să descopere lucruri noi despre o operă de artă, cât și de faptul că acestea le sunt oferite în interpretarea unui actor.

Pictura aleasă pentru lansarea campaniei este Buchetiera de Mihail Lapaty (1816-1860), iar Ioana Calotă este „actrița de pus în ramă” cu această ocazie. Povestea acestui tablou o veți auzi tot de la ea, într-un clip de 3 minute în care aflăm mai multe despre prințesa Maria Cantacuzino, chipul ei fiind folosit de artist în această alegorie.

Urmăriți paginile de Facebook ale Muzeului Naționale de Artă al României și Teatrului Nottara  pentru a vă bucura de artă, în două dintre formele ei. Ambele instituții au folosit intens mediul online în această perioadă pentru a-și păstra publicul aproape, iar campania „Actor de pus în ramă” este doar una dintre inițiativele care i-au bucurat pe cei care le-au trecut pragurile virtuale în acest timp.