(Galeria Orizont, joi 9 mai 2019)

Din nou „în deplasare”, în mijlocul Salonului sticlei, la Galeria bucureşteană Orizont, Cafeneaua critică propune o discuţie despre ediţia actuală a Salonului, a 31-a, aşezată sub titlul Formă şi lumină (16 aprilie-14 mai 2019), şi despre arta sticlei şi a sticlarilor în general, pe fundalul şi mai larg al aşa-numitelor „arte decorative” – ceramică, metal, sticlă, textile. Vor fi prezentate în context Salonul Artelor Decorative de la Muzeul Naţional Cotroceni (cu a II-a ediţie de la reluarea din 2018 – în desfăşurare), Salonul naţional de miniatură textilă de la Palatele Brâncoveneşti de la Mogoşoaia (ediţia a VIII-a, 2018), Bienala internaţională de ceramică de la Cluj (cu a VI-a ediţie programată în toamna acestui an) şi Bienala naţională itinerantă ceramică-sticlă-metal Cluj-Tîrgu Mureş-Bistriţa (la a VII-a ediţie în 2018-2019).

Participă: Vladimir Cioroiu, Ioana Stelea şi Mihai Precup (curatorii şi coordonatorul Salonului sticlei), Liviu Jicman, Georgiana Cozma şi Cosmin Năsui (directorul Muzeului Naţional Cotroceni şi curatorii Salonului Artelor Decorative), Marijana Biţulescu, Relu Biţulescu şi Alexandra Crăciun (curatorii Salonului de miniatură textilă şi autoarea textului însoţitor), Arina Ailincăi (din partea organizatorilor Bienalei internaţionale de ceramică de la Cluj şi ai Bienalei naţionale itinerante ceramică-sticlă-metal Cluj-Tîrgu Mureş-Bistriţa), artiştii Salonului sticlei, alţi artişti din domeniile „decorativelor”, critici plastici.

Amfitrion: Ion Bogdan Lefter.

Cafeneaua critică, proiect de dezbateri culturale pe teme de actualitate, desfăşurat în 1994-1998, în cafeneaua Facultăţii de Litere a Universităţii din Bucureşti, şi după 2008, în diverse cluburi din Capitală, este găzduită actualmente de Muzeul Naţional al Literaturii Române din Bucureşti (sediul din Strada Nicolae Creţulescu)*.

ATENŢIE!: ediţie programată la Galeria Orizont!

*

Cafeneaua critică

joi 9 mai 2019, orele 19.00-21.30

Bulevardul Nicolae Bălcescu nr. 34 A (cu vitrinele spre Strada Dem.I. Dobrescu, în staţia RATB; acces prin Intrarea Jean Georgescu)

Contact: 0737-210.978 (Paul Radu/ Cafeneaua critică)

* Invitaţii „stagiunii” 2018-2019 şi participanţii la discuţii: Ioan Cristescu, Mireille Rădoi, Adina Berciu-Drăghicescu, Dan Gulea, Mircea Tiberian (Centenar neconvenţional: perspectiva feministă, scriitorii căzuţi, cantata Tiberian) (ediţia a 227-a); Ion Pop şi Constantin Abăluţă, Iulian Băicuş, Ana Blandiana, Mircea Martin, Simona Popescu, Ion Simuţ (despre Poezia românească neomodernistă) (ediţia a 228-a); amfitrionul şi Vlad A. Arghir, Ioan Iacob, Paul Radu, Ramona Tănase, plus veselie & antren (10 ani de Cafenele critice, seria a 2-a) (ediţia a 229-a); Dorin Ştefan şi Elsa Exarhu, Petru Gînj, Gabriela Massaci, Matei Stîrcea-Crăciun, Anda Ştefan (cu şi despre Dorin Ştefan) (ediţia a 230-a); Anca Boeriu, Andreea Sandu, Ilina Schileru, Octavin Neculai, Vlăduţ Mavriche, Andreea Drăghicescu şi Adrian Branea, Robert-Nicolae Moreanu (despre proiectul Arta la intrare) (ediţia a 231-a); Mircea Florian, Dragoş Andriana, Andrei Dinescu, Florin Manca/ Daath Yug, Cătălin Rădulescu/ Tzetze, Lucian Stan/ DJ Vasile (trupa lui FloriMan), Alexandru Unguru, Mişa Şerban, Alin State (echipa spectacolului Doi şi un tulnic, regia: Alexandru Unguru, scenografia: Cristian Stănoiu), Oana Sav (Uniunea Munţii Apuseni) (Întîlnirea anuală a Şcolii de tulnice/ Fundaţia Mircea Florian/ MotzArt/ Uniunea Munţii Apuseni) (ediţia a 232-a); Ioan Iacob, Mircea Roman, Aurel Vlad,  Florentina Voichi, Iulia Deme, Raluca Băloiu şi Constantin Abăluţă (despre proiectul FIG/ expoziţia Afinităţi electiveFIG 3, la Galeriile Carol) (ediţia a 233-a); Nora Iuga, Constantin Abăluţă şi Mircea Anghelescu, Mihaela Miroiu, Stelian Stativă, Aurel Vlad (Nora Iuga – 88, Constantin Abăluţă – 80) (ediţia a 234-a); Mircia Dumitrescu şi ZuZu Caratănase, Aurel Vlad (cu şi despre Mircia Dumitrescu) (ediţia a 235-a); Gabriela Adameşteanu şi Mircea Alexandrescu, Adrian Branea, Ioana Ieronim, Radu Petrescu-Muscel (cu şi despre Gabriela Adameşteanu) (ediţia a 236-a); George Mihăiţă şi Adreia Bîrsan, Corina Constantinescu, Ioan Cristescu, Doina Papp (cu şi despre George Mihăiţă) (ediţia a 237-a); Cosmin Năsui, Cristi Farcaş, Maria Cornea, Gabriela Culic, Andreea Gheorghiu, Mirela Hagiu, Magda Isăcescu, Corina Perianu, Iris Bianca Teodorescu, Carmen Văideanu, Liviu Gavrilescu, Puiu Patzelt, Doina Mîndru, Cristian Vasile (despre proiectul şi expoziţia Women Power in Art) (ediţia a 238-a); Mircea Regneală, acad. Florin Filip, Voichiţa Dragomir, Corina Apostoleanu, Laura Rudeanu, Elena Tîrziman, Ionel Enache şi Mircea Anghelescu, Mihai Constantinescu, Robert Coravu, Mihaela Dragu, Octavian Gordon, Bogdan Jugănaru, Claudia Lungu, Radu Petrescu-Cîmpulung, Mihaela Racoviţeanu, Claudia Şerbănuţă (despre situaţia bibliotecilor) (ediţia a 239-a); William Totok, Werner Kremm şi Mariana Duliu, Aurora Fabritius, Vasile Gribincea, Claude Karnoouh, Tudor Lavric, Gruia Novac (despre Franz Xaver Kappus) (ediţia a 240-a, la Casa de cultură „Friedrich Schiller”); Roxana Trestioreanu şi Irina Cios (curatoarea expoziţiei Et Dieu… créa la femme, Galeria AnnArt), Oana Bratiloveanu şi Gabriela Massaci (proprietara, respectiv directoarea galeriei), Constantin Abăluţă, Ruxandra Dreptu, Claude Karnoouh, Iosif Király, Petru Lucaci, Olivia Niţiş, Romelo Pervolovici, Doina Talmann (despre expoziţia Roxanei Trestioreanu Et Dieu… créa la femme, Galeria AnnArt) (ediţia a 241-a); Monica Andronescu, Dana Ionescu, Maria Zărnescu, Alina Epîngeac, Alexandra Florescu, Irina Cerchia, Elena Coman şi George Banu, Adrian Branea, Corina Constantinescu, Riri Sylvia Manor, Ludmila Patlanjoglu, Radu Petrescu-Muscel, Ştefana Pop-Curşeu (10 ani de Yorick/ Nemira, revistă de teatru şi colecţie de cărţi dedicate artelor spectacolului) (ediţia a 242-a); Vasile Tolan şi Bogdan Cristel, Anca Dragu, Doina Mîndru, Lidia Moise, Lucian Muntean, Gabriel Niţulescu, Elena Şendroiu (cu şi despre Vasile Tolan) (ediţia a 243-a); Claudio Rodríguez Fer, traducătorii săi Adina Ioana Vladu şi Victor Ivanovici şi Adrian Branea, Liviu George Branea, Simona Popescu, Alice Sprînceană (întîlnire cu poetul spaniol/ galician Claudio Rodríguez Fer) (ediţia a 244-a); Mica Gherghescu, Petre Răileanu, Iuliana Miu, Luana Stroe şi Victor Ivanovici, Mădălina Lascu, Simona Popescu, Sebastian Reichmann (despre Sezonul cultural Franţa-România/ România-Franţa: expoziţii Eli Lotar – Muzeul Colecţiilor de Artă, Gherasim Luca – Muzeul Naţional al Literaturii Române-Griviţei, România/ Franţa – Itinerarii culturale în Colecţiile Bibliotecii Academiei Române – BAR; cataloage, albume, cărţi: Eli Lotar, Scrisori/ Lettres (1924-1926), Editura MLR; Eli Lotar, Editura MLR, Jeu de Paume şi Centre Pompidou; Gherasim Luca – Erou-limită, Editura MLR; Petre Răileanu, Gherasim Luca poezie ontofonie urmat de Gherasim Luca este o femeie, Editura Tracus Arte) (ediţia a 245-a).