Amintiri din adâncurile Mării Thetis
Mihuț Boșcu Kafchin (RO / DE)
Expoziție concepută și curatoriată de Diana Marincu
Input curatorial: Anca Verona Mihuleț
Capitolul V al proiectului expozițional în șase părți „Punctul alb şi cubul negru”
Coordonator MNAC: Mălina Ionescu
Vernisaj: 8 septembrie 2016, 19:00
8 septembrie – 30 octombrie 2016
MNAC – Palatul Parlametului, etaj 4
Expoziția lui Mihuț Boșcu Kafchin marchează secțiunea finală dedicată expozițiilor personale, a proiectului curatorial în șase părți Punctul alb și cubul negru, care a început în noiembrie 2015 şi se va finaliza în ianuarie 2017. Expozițiile de până acum au fost grupate în funcție de metoda curatorială folosită și au pornit de la investigarea unor formule expoziționale esențiale: două expoziții de grup, două expoziții „duale” și două expoziții personale. Fiecare dintre aceste formule a fost potențată de dialogul între cei doi curatori și de dialogul cu artiștii şi cu instituţia muzeală. Seria de expoziții, gândite în relație una cu cealaltă, avea ca premisă o formulă curatorială experimentală, intensă și dinamică, în care ipotezei de cercetare i se răspunde printr-o „unitate” a contrariilor, printr-o rețea de paradoxuri și o coexistență a ideilor polarizate, care se bazează pe teoriile despre dualitate conform cărora conviețuirea opozițiilor stă la baza cunoașterii și creației. Ultimul episod al acestei serii va debuta în noiembrie 2016 și va încerca o contextualizare a lucrărilor video produse în ultimii ani de către Irina Botea.
Expoziția Amintiri din adâncurile Mării Thetis se construiește pe principiul unei vizualități exacerbate și eclectice, caracteristice universului creat de Mihuț Boșcu Kafchin. Aglomerarea de imagini și mediile de expresie diferite – pictură, obiect, instalație și desen – formează un atelier tehnologic și organic, în care două lumi distincte se ciocnesc pentru a face loc unei ruine din care au mai rămas câteva cabinete distincte: Camera Căldurii Reci, Camera Norocului, Camera Voinței și Camera Atomică. Această viziune post-apocaliptică se hrănește din estetic, nu doar din știință, propunând o mașinărie imensă alcătuită din țesut viu, care impregnează mai departe structurile mecanice cu sentimente umane și ființele cu apetitul pentru autodistrugere. Scenografia de tip horror vacui alternează cu o eleganță barocă, îmbrăcând spațiul expozițional într-un strat identitar cu totul nou, în care norocul și voința sunt jucate la aceeași masă. Publicul va putea alege între traiectoriile de citire ale lucrărilor și parcursul de urmat în acest haos preistoric legat de existența umană, decupat din perioada în care artistul a lucrat în atelierul său din Cluj.
Mihut Boscu Kafchin (n. 1986) trăiește și lucrează la Berlin. A absolvit Facultatea de Arte și Design din Cluj-Napoca, secția Ceramică-Sticlă-Metal, și a lucrat din 2009 până în 2015 într-un atelier la Fabrica de Pensule. Tot acolo a inițiat în 2014 împreună cu Maria Balea și George Crîngașu spațiul de artă Superliquidato. Printre cele mai recente expoziții personale ale lui Mihuț Boșcu Kafchin se numără:Chronicles of My Fantastic Banality, BWA SOKÓŁ din Nowy Sącz (2016); Reverse Engineering of the Self, Trafó – Centrul de Artă Contemporană, Budapesta (2015); Fraction of lightnings, plants, and synapses, Galeria Sabot, Cluj-Napoca (2015); Relative kinematics of a passing moment, Galeria Gaudel de Stampa, Paris (2015); If a screw falls in an abandoned robot workshop and there’s nobody around to hear, does it make a sound?, Galeria Mihai Nicodim, Los Angeles (2014); Immortals have fun, Galeria Crystal, Stockholm (2013); II Clouds, Galeria Gaudel de Stampa, Paris (2013). Artistul a mai participat în expoziții de grup precum: Bienala Timișoara Art Encounters – Appearance and Essence, Timișoara (2015); Vienna Biennale 2015, Mapping Bucharest: Art, Memory, and Revolution 1916–2016, MAK, Viena (2015); A few grams of Red, Yellow, Blue, Centrul de Artă Contemporană Ujazdowski Castle, Varșovia (2014); Report on the Construction of a Spaceship Module [Museum as Hub], New Museum, New York (2014); Cluj Connection 3D, Galeria Judin, Berlin (2015); Haunting Monumentality II, Club Electroputere, Craiova (2014); E obligatoriu să avem un titlu, Salonul de Proiecte, București (2013);Expanded Painting, Bienala Praga 6, Praga (2013); La Triennale | Intense Proximity, Palais de Tokyo, Paris (2012).
Vernisaj urmat de un pahar de vin oferit de Cramele Oprişor și o înghețată de la Moritz Eis.
RSVP @ https://www.facebook.com/events/177191769373610/
Inrarea este liberă. Se asigură accesul cu automobilul propriu / taxiul și locuri de parcare gratuită.
© Image Credit / credit imagine: Mihuț Boșcu Kafchin, Change in Declination, colaj digital / digital collage, 2015.
Parteneri media / Media Partners: Igloo, zeppelin, Șapte Seri, Radio France Internationale – Rfi, feeder, energiea, we ART, Vision Media Plus, Kepi Consult, Veioza Arte, Radio România Cultural.
Sponsori / Sponsors: Crama Oprișor, Policolor, Saint – Gobain Rigips, Grup Transilvae, Moritz Eis.
MNAC – Muzeul Național de Artă Contemporană /
The National Museum of Contemporary Art (MNAC Bucharest)
PALATUL PARLAMENTULUI / THE PALACE OF PARLIAMENT
Str. Izvor 2-4, Palatul Parlamentului, aripa / wing E4, 050563 Bucureşti 5
Accesul prin / Acces from Calea 13 Septembrie, B3
Recent Comments