Galeria-Oberwelt

Galeria Oberwelt

Reinsburgstrasse 93,

D 70197 Stuttgart

cu sprijinul ICR Berlin prezintă

“œconomy, an already tumultuous landscape where phantasms cross”

Expoziţia este deschisă în perioada 7 – 30 decembrie

Artişti:

Apparatus 22 (RO)

Anca Benera şi Arnold Estefan (RO)

Radu Cioca (RO)

Farid Fairuz (RO/LB/DE)

Goldin+Senneby (SE)

Carl & Pontus Olsson (NL)

Tobias Sternberg (SE/DE)

Wooloo (DK)

 

Curator:

KILOBASE BUCHAREST (RO)

Design de expoziţie realizat în colaborare cu Liste Noire (RO)

 

7. Carl & Pontus Olsson - ÔÇťExpensive Fiasco  Cheap Success  (diagram)  installation 8. Radu Cioca - ÔÇťGolden shoes for golden routesÔÇŁ (installation) 9. Anca Benera si Arnold Estefan - Bilateral Agreement (installation) 10. +ôconomy (exhibition view room two) 11. Farid FairuzÔÇô ÔÇťAFIFARIDÔÇŁ video performance 12. Farid FairuzÔÇô ÔÇťAFIFARIDÔÇŁ screenshot from video performance 13. Wooloo ÔÇô ÔÇťWE NEED YOU NOW (MORE THAN EVER)ÔÇŁ  video 14. Wooloo ÔÇô ÔÇťWE NEED YOU NOW (MORE THAN EVER)ÔÇŁ  screenprint from video 15. Apparatus 22 ÔÇô ÔÇťPortraying SimulacraÔÇŁ 1. +ôconomy (outside view) 2. +ôconomy (exhibition view room one) 3. +ôconomy (exhibition view room one) 4. Goldin+Senneby - Looking for Headless (books) 5. Goldin+Senneby - Looking for Headless (books) 6. Tobias Sternberg - Sune (Independent Art Objects series) sculpture“oeconomy, an already tumultuous landscape where phantasms cross” prezintă un grup internațional de tineri artiști a căror practică artistică conţine o componentă consistentă dedicată dezbaterii critice a subiectelor economice.

Reunite sub sintagma ersatz economics, conceptele şi propunerile de a înțelege și explica procesele economice articulate în afara mediului academic (incluzând aici şi pe cele imaginate de către artiști) sunt considerate de către majoritatea cercetătorilor ca fiind non-discursive și irelevante pentru că nu se bazează pe o argumentare solidă şi pe raționamente teoretice precise precum cele vehiculate in cercetarea științifică.

Acordând o atenţie specială posibilităţilor neaşteptate de cunoaştere a economiei bazate pe speculaţii extrase din zona non-academică – în linie cu abordarea unor cercetători din academia precum Jack Amariglio, David F. Ruccio, Arjo Klamer – selecția de lucrări noi și recente din expoziţia “oeconomy, an already tumultuous landscape where phantasms cross” își propune să exploreze potenţialul subversiv al acestei forme particulare de cunoaştere numită ersatz economics și să aducă în discuţie perspective noi în încercarea de a examina procesele economice actuale.

În timp ce lucrările create de Carl & Pontus Olsson și Tobias Sternberg investighează noi metafore şi propuneri care scurtcircuitează modul în care funcţionează piaţa de artă, o altă constelație de lucrări de Apparatus 22, Anca Benera şi Arnold Estefan, Radu Cioca, Farid Fairuz, Goldin + Senneby și Wooloo produce narațiuni despre o gamă extinsă de subiecte economice.

“Portraying Simulacra”, instalaţia (obiect si chestionar digital) colectivului Apparatus 22 explorează universul iluzoriu şi haotic al obiectelor FALSE, al experienţelor şi emoţiilor provocate de FALS, lucrarea “Acord Bilateral” creată de Anca Benera şi Arnold Estefan ca răspuns perfect pentru un diferend legat de acorduri de cooperare semnate de către Fidel Castro cu fostul dictator român Nicolae Ceauşescu arată cu umor ca orice încercare de oprire a schimbărilor apărute ca urmare a reconfigurării permanente a ordinii mondiale este destinată eşecului, iar Radu Ciocaprezintă instalaţia “Golden shoes for golden routes” – un comentariu tăios despre prostul gust şi ostentaţia specifica categoriei de nouveau richecare s-a proliferat vertiginos în Estul Europei chiar în condiţiile unei crize economice produnde.

Deşi apare deghizat într-o mascotă a MALL-ului, prin performanţa video “AFIFARID” Farid Fairuz regizează un atac de disenchantment împotriva shopping-ului, program ce ne poate acapara în totalitate (într-un Stuttgart sufocat de mall-uri, problemele și întrebările ridicate de Fairuz capătă o importanță sporită și urgență); Având ca fundal un flux deteritorializat al capitalului financiar ce topește toate barierele “Looking for Headless” – primele cinci capitole ale nuvelei scrise de autorul fictiv KD pentru duo-ul artistic Goldin+Senneby – explorează o cartografie alternativă a conexiunilor companiilor de tip off-shore cu crima organizată, dar și cu societatea secretă cunoscută sub numele de Acéphale fondată de filosoful francez Georges Bataille la sfârșitul anilor ’30, in timp ce lucrarea Expensive Fiasco / Cheap Success  (diagram)” a duo-ului Carl & Pontus Olsson oferă diagrama de continuare a unei lucrări iniţiate de artista Ioana Nemeş cu scopul de a submina logica economică pe care se bazează artfacts.net un indice prizat si hrănit de piaţa de artă.

Sune, slptură de mari dimensiuni creat de Tobias Sternberg special pentru expoziţia “oeconomy, an already tumultuous landscape where phantasms cross” se înscrie în seria “Independent Art Objects” (Obiecte de artă independente). Datorită regulilor speciale înscrise de artist la vedere pe lucrare, sculptura poate fi luată din galerie de orice vizitator, lucru care s-a şi întâmplat la vernisaj marcând intenţia ireverentă a lui Sternberg vizavi de limitele foarte clare ce guvernează piaţa de artă privind proprietatea.

Recunoscând puterea financiară imensă a Bisericii Catolice, Wooloo au produs videoclipul imului caritabil “WE NEED YOU NOW (MORE THAN EVER)” pentru a solicita acestei instituţii un gest de generozitate supremă: să plătească datoriile Europei salvând astfel bătrânul continent de la această nesfârşită criză economică.

Suporteri:

Programul anual al galeriei non-profit Oberwelt şi expoziţia “oeconomy, an already tumultuous landscape where phantasms cross” beneficiază de sprijinul generous al Land Baden-Württemberg   |    Stadt Stuttgart   |  Ministerium für Wissenschaft, Forschung und Kunst Baden-Württemberg    |   Ritter Sport   |   Sandro Camilli

 Institutul Cultural Român din Berlin | Akademie Schloss Solitude | membrii Oberwelt

Pentru lucrarea “Portraying Simulacra”, colectivul Apparatus 22 a beneficiat de sprijinul generos al Apparatus 22 Circle of Friends 2013 – 2014:

Stefania Magidson & Blue Heron Foundation    |    MATT DESIGN    |    Augustina & Ioan Dumitraşcu    |    Laura Paraschiv    |     The Ratiu Family Charitable Foundation    |  add – business chance on art |  donatori care doresc să rămână anonimi