Discover the mania in RO+MANIA este o campanie de promovare a Romaniei, prima de acest gen conceputa si finalizata de o singura persoana si nu de o agentie. Este de asemenea prima campanie care target-eaza o audienta diferita de celelalte campanii de pana acum – este vorba de tinerii Europeni de vest care cauta o destinatie diferita, ceva nou, care cauta o destinatie accesibila, fun si cool. Campania vorbeste despre o Romanie tinereasca si mai ales tanara si fresh, gata sa ofere tinerilor turisti (20-35 de ani) o experienta despre care cu siguranta vor putea vorbi apoi cu prietenii si cunostintele lor.

Conceptul a pornit de la  multe conversatii cu diversi tineri straini care au venit in Romania, iar textele campaniei sunt bazate in integralitate pe raspunsul pe care l-am primit de la ei la intrebarea “cum va place in Romania?”.

Dorinta mea de a promova Romania a inceput in momentul in care am descoperit ca exista un contrast izbitor a propos de ce stiu strainii care nu au fost in Romania despre Romania – adica mai nimic – si parerile strinilor care au fost in Romania – cat de fun este, cat de prietenosi sunt oamenii, ce preturi mici sunt, etc.

Vara trecuta am inceput sa lucrez la campanie si am descoperit nevoia de a arata o noua fateta a Romaniei, care nu mai vorbeste doar despre natura si traditii, caci ele nu pot fi vazute de-abia atunci cand turistii ies din marile orase. M-am gandit ca Romania este intr-un process continuu de urbanizare, iar orasele ca Bucuresti, Cluj, Iasi, sunt locuri in continua expansiune, se intampla din ce in ce mai multe lucruri interesante, se deschid localuri noi si cool, sunt o multime de evenimente tineresti (vezi Street Delivery, Skirt Bike, Train Delivery si multe altele), iar pana acum aspectele astea nu au ajuns printr-o campanie mai departe de Romania, in afara de abordarea campaniei Why Don’t You Come Over care totusi targeta mai mult Englezi decat tineri straini in general.

Posterele au fost construite cu elemente hand-made, in principal hartie, apoi fotografiate, scopul fiind sa apara un “human touch”.

Si ca sa nu ma opresc aici si sa-mi duc cauza mai departe, in urmatoarele cateva luni de zile ma voi ocupa si de un re-branding al Bucurestiului.

(un proiect The Happyholic)