Sâmbătă 17 martie 2012, începând cu ora 22.00, va avea loc marele eveniment de lansare a unui nou spaţiu neconvenţional în București, Centrul Cultural şi de Evenimente Turbohalle.

Expoziţia de artă contemporană îi reuneşte pe unii dintre cei mai cunoscuţi şi premiaţi artişti români: CĂTĂLIN BĂDĂRĂU (sculptură); CIPRIAN PALEOLOGU (instalaţii); ANCA BOERIU (grafică); IURI ISAR (grafică).

Lector universitar doctor în Arte Vizuale, Catedra Grafică, Anca Boeriu are un traseu artistico-profesional care stă sub semnul incitant al unei surprize aşteptate. Formată ca graficiană, ea a ales, de-a lungul timpului, calea mai dificilă a gravurii, devenind (re)cunoscută pentru strădaniile de a o revigora în peisajul contemporan.

”Lucrările expuse fac parte din proiectul intitulat ,,Punct de sprijin”, titlu care se doreşte reprezentativ și foarte explicit pentru intenţia mea.”, explică Anca. ”Firesc, tema găsirii unui Punct de Sprijin se ramifică pe cel puţin doua trasee, unul al ideii, al mesajului, iar cel de-al doilea, nu mai puţin important, al formei. Conștient sau nu, toţi căutam un punct care sa ne asigure stabilitate, balans. încredere, o apropire cât de mică, fizică sau ideatică, care să creeze echilibrul de care avem nevoie. In acest moment se cuvine să mă opresc asupra formelor care există în spaţiu şi care au nevoie de un centrimetru de suprafață de sprijin pentru a exista, forme ajutate de linia gravată pe suprafaţa metalică.”

Cu fiecare nouă expoziţie, Ciprian Paleologu reușește să surprindă prin coeziunea și consistenţa demersului său artistic. Dincolo de superficialitatea unei lumi ale cărei valori se construiesc “pe repede”, artistul își păstrează consecvenţa și în a VI-a etapă a proiectului UMAN.

La vernisajul de pe 17 martie, Ciprian va prezenta două lucrări emblematice pentru întregul său mesaj artistic.
“IV 12 – IV 17”
Lucrarea este o instalație formată din 5 piese, care face parte din expunerea “ORIUNDE E NICĂIERI”, cea de-a patra etapă a PROIECTULUI UMAN. Pentru fiecare individ există o instanță (exterioară sau interioară) care este pregătită de a te lovi cu ciocanul uniformizarii. Siluetele gri, neutre și reci pregătesc cu tenacitate forța cu care vei deveni parte a masei inerte și lipsite de voință, ori puterea propriei conștiințe.
Unul dintre “Oamenii cu ciocanul” a devenit imaginea unei colecții exclusiviste de artă și vin: “Cutia Paleologu” lansată în anul 2010, un cupaj realizat de Carl Reh Winery în limita de 3862 de sticle.
“IV 1 – IV 5”
Lucrarea este o instalație formată din 5 piese, care face parte din expunerea “”ORIUNDE E NICĂIERI”, cea de-a patra etapă a PROIECTULUI UMAN. Coexistența a doi termeni: “a ține” și “umbre-urme” descriu elementul cheie al acestei imagini. Practic vorbim de un prag al neputinței umane: dorința de a ține aproape, iluzia de apropiere și “înșelăciunea umbrei -urma”, a nonexistenței și imaterialului. “Eterna posesie” ce apasă pe caracterul uman este condamnată de fiecare dată la eșecul durabilității.

 

Cătălin Bădărău folosește mult corpul uman ca metaforă a suferinţelor interioare. ”Cred că mare parte din lucrările mele au ca numitor comun fragilitatea fiinţei umane”, afirmă Cătălin. Pentru a ilustra această predilecție în transmiterea mesajului său artistic, Cătălin alege tocmai ”suportul material” al ființei umane, corpul, în lucrarea sa de doctorat, ca să-și prezinte crezurile.

Cătălin Bădărău va expune o instalație (”Consumerism”) și o lucrare amplă cu 12 personaje.

Datorită exclusivității lucrărilor sale, Turbohalle va prezenta curând pe site un colaj de tip ”making of” a acestor lucrări neprezentate publicului la ora actuală.

Pasiunea lui Iuri pentru relația dintre bi și tridimensional, cromatic și acromatic, semn și semnificație și fascinația față de puterea semnului plastic și formele pe care acesta le poate căpăta, chiar dacă este vorba de tradiție sau inovație, până la neconvențional, transpar din lucrările sale care apar ca niște întrebări naturale la adresa omului și a comunicării.
Iuri Isar va expune trei lucrări separate și un colaj între trei materiale asemănătoare. Pentru Iuri Isar,  gravura este o stare ce presupune atât premeditarea, anticiparea, cât și întâmplarea, hazardul. El a încercat să pună semnul gravat și apoi imprimat tradițional , cu prese de gravură vechi de sute de ani, în relație cu semne ce au fost generate și printate digital.

——————

Alte detalii despre eveniment aici.

Susține activitatea Modernism.RO printr-o donație.