Înaintea publicării unei investigații privind arta lui Ion Bârlădeanu, Modernism.ro lansează un set de întrebări atât pentru dezbatere, dar și pentru depistarea posibilelor surse de informare asupra acestui subiect. Modernism.ro încearcă să răspundă, pe rând, la una dintre cele 15 întrebări, nu neapărat în ordinea lor actuală, și este foarte posibil ca lista acestora să fie pe parcurs lărgită. Modernism.ro ia în considerare aportul rețelelor profesionale internaționale la care este afiliat.
- Cum este legal posibil ca Ion Bârlădeanu să fi cedat drepturile artei sale care deja se comercializează la nivel internațional şi el să nu aibă un venit din asta? (În reportajul de pe Acasă TV, Ion Bârlădeanu spune că vinde din nou fier vechi pentru a supraviețui)
- Cât a câștigat şi cât a pierdut Ion Bârlădeanu în urma succesului operei sale? (Bârlădeanu susține la B1 TV, în emisiunea “Nașul”, că s-au vândut bine colajele la Paris, dar că el nu a luat niciun ban.)
- Cum este reprezentată arta lui Ion Bârlădeanu în România? Dar internațional?
Expoziții până acum în ţară: expoziția personală “Real Politik” din 2008, de la Galeria H’Art, participarea în expoziția colectivă “de Porc” din decembrie 2009 de la TNB. În afara acestora, Ion Bârlădeanu nu a mai expus în România şi este prezent în atenţia publicului numai prin intermediul filmului documentar “Lumea văzută de Ion B.” - Sunt colecționarii artei lui Ion Bârlădeanu dispuşi să vorbească despre prețurile și modurile de achiziție ale lucrărilor?
- Există contracte și acorduri semnate și de Ion Bârlădeanu cu galerii terțe care l-au expus si probabil vândut?
- De unde pot fi cumpărate lucrările lui Ion Bârlădeanu?
- Care este cota de artist a lui Ion Bârlădeanu?
- Care este numărul real al colajelor şi al celorlalte opere (grafică, desen, sculptură, caricatură etc.) realizate de Ion Bârlădeanu? Unde se află ele?
- Cât a investit Galeria H’Art în creșterea vizibilității și cotei de artist ale lui Ion Bârlădeanu? În ce au constat investițiile?
- Ion Bârlădeanu mai realizează noi colaje / lucrări în prezent?
- A ajutat filmul documentar “Lumea văzută de Ion B.” succesul artistic al lui Ion Bârlădeanu, sau este justă opinia galeristului H’Art că acesta i-a dăunat?
- De ce galeristul H’Art, promoveaza atacuri la adresa regizorului şi a filmului “Lumea văzută de Ion B.”?
- De ce Ion Bârlădeanu consideră că regizorul filmului documentar “Lumea văzută de Ion B.” îi este dator în urma successului filmului ajuns la premiile Emmy și îl injură public prin intermediul media, iar faptul că nu câștigă din vânzarea propriei opere nu pare sa îl deranjeze?
- Antena 3 şi B1 TV susţin în materiale video că Ion Bârlădeanu trăiește din nou într-o ghenă. De ce nici Ion Bârlădeanu şi nici galeristul H’Art nu rectifică faptul că materialele au fost filmate de fapt în garsoniera pusă la dispoziția lui Ion Bârlădeanu de către galeristul H’Art?
- Este atragerea într-un scandal a poveștii cinematografice multiplu premiate o strategie de marketing folositoare promovării artei lui Ion Bârlădeanu?
*În aparițiile media recente, Bârlădeanu numește reușitele artei sale “succese cât un foc de paie”
Nota bene: Întrebările au ca subiect principal arta lui Ion Bârlădeanu și nu persoanele sau părțile implicate în promovarea, expunerea și comercializarea ei. Prin urmare, orice referire de context la filmul documentar “Lumea văzută de Ion B.” și la Galeria H’Art nu au intenția de a le aduce prejudicii de imagine sau de altă natură.
Foto: Vlad Petri
Eu as zice ca ceea ce se intampla cu Ion Barladeanu ca artist completeaza paradoxul care este Romania astazi. El insusi este un paradox. Am vazut doar ceea ce ati publicat voi si mi se pare ca Barladeanu este un artist care nici nu isi da seama de status-ul lui si ce este mai interesant, nu crede ca poate iesi din saracie cu ceea ce face el. Minimalizeaza arta sa, iar sistemul in Romania permite sa existe persoane care prifita de ignoranta geniului. Nu folosesc ghilimelele cand spun pentru ca eu cred ca acesta este paradoxul dar si fenomenul, in acelasi timp, care caracterizeaza pe Ion Barladeanu si Romania de dupa comunism. Cand spui Ion Barladeanu, spui Romania: o irosire a frumusetii si a inteligentei creative… Traieste din nou intr-o ghena? La fel ca Romania, la o scara mai larga… Unde ii sunt banii? In ignoranta lui cine stie ce a semnat si ce acorduri bine gandite de un sarlatan avocat le-au fost prezentate sau ce sarlatan i-a spus ca e drept asa: el sa faca foame pentru ce oricum nu ar fi fost descoperit daca…
Deci banii ii sunt pe Apa Sambetei, acolo unde merg si banii si avutiile Romaniei… E nevoie de un STAT in care drepturile de autor sunt aparate cu adevarat. Pana atunci vor mai fi multi Barladeanu care, semneaza hartii in cu ochii inchisi si asculta facand ceea ce spun sarlatanii, hoti la drumul mare, care profita de faptul ca 50 de ani am trait fara sa stim sa deschidem un computer, sa ne informam si sa intelegem singuri ca deschiderea spre lume inseamna sa stii mai ales cum sa-ti aperi drepturile.
eu nu mai inteleg nimic:
Popescu il expune in continuare pe Barladeanu. Inseamna ca toate atacurile astea nu inseamna nimic.
http://psihopompex.blogspot.com/2010/11/ion-barladeanu-expus-pe-biroul-lui.html
Bai…..dar nu v-ati saturat sa ciupiti din lesul acestui batran? Si asa nu stie de capu lui, nu stie ce traieste, nu stie ce se intampla in jurul lui, nu stie nimic….
Daca la un moment dat avea o sansa minima ca intr-un final sa fie considerat si recunoscut drept un “artist” si nu un fel de freak care nu se stie cum scoate lucrari de calitate, acum este condamnat sa ramana la statutul de fenomen de circ, sau mai bine “fenomen de circ media”, impreuna cu Dan Popescu si tot felul de alte personaje care se bat in piept ca ar fi “oameni de arta” dar care apar in presa mai degraba din alte motive, departe de conceptul utopic de “arta”.
Si stati sa disecati atat balciul asta…nu sunteti departe de stilul abordat de televiziunile care isi au drept target indobitocirea poporului prin tot felul de artificii si subiecte inventate; cum dai drumu la tv auzi de Liviu Varciu si Botezatu, aici cum vrei sa dai cu nasu de arta romaneasca dai de Barladeanu, Popescu si nu mai stiu cine si ce…
Ce sa ne mai ascundem toti dupa deget pretinzand moralitatea: cine l-a gasit pe mosu asta amarat (fenes, Tiron sau altii) nu se stie din ce motiv nu a avut coaiele necesare ca sa-l promoveze si sa faca ceva din el; a trebuit sa apeleze la Popescu.
Beculetele lui Popescu au scos artificii cand acesta si-a dat seama ce bingote a nimerit; de aici pana un fel de invincibilitate nu a fost decat un pas; H’art scotea bani buni de pe urma lui I.Barladeanu iar Popescu calarea visul (nu stiu daca american) de a fi descoperit un artist care va ramane in istorie, era “artistul lui”, 100% H’art.
Mai departe mr. galerist a crezut ca limita este doar cerul, il punea pe Barladeanu sa curete galeria, tot acesta producea si colaje si evident ca aducea banii in casa, cum s-ar spune era si “frumoasa si cuminte si devreme acasa”.
Mai tarziu cei care au facut documentarul au simtit ca-i rost de banutzi si au atacat explicandu-i batranului ( si asa oarecum alienat intr-o lume proprie) o parte de adevar, adica ca Popescu face la bella vita gratie colajelor, si ca de fapt autorul lucrarilor ar trebui sa beneficieze de mai mult s.a.m.d
Adevarul omis de “hotii regizori” este tot unul simplu, banal : ” mosule, vezi ca popescu te fura, hai cu noi! Si noi o sa te furam dar vom face in asa fel incat sa para mai sweet, un fel de vazelina”.
Ce-i atat de mirare? Toti si-au incercat norocul cu aceast mic put de tzara plin cu petrol, doar ca au facut-o in clasicul stil romanesc, banditesc.
15 intrebari adresate “lumii” despre Barladeanu….dar sincer, pana la urma cine este intradevar interesat de asta? Un colectionar cu ceva creier s-ar feri in momentul de fata de Barladeanu ca de herpes, publicul deja are atentia captata asupra acestui scandal de palier, Barladeanu in continuare nu stie de capui lui (aspect care nu se va schimba, in ciuda apartamentelor in care ar putea sta sau banii de care ar putea beneficia), Popescu cred ca face ce face mai mereu , iar eu stau sa-ml vers indignarea aici, cu un mesaj prea lung pentru un subiect din pacate prea scurt.
Barladeanu a fost si este exact ca un partz pe care speri sa-l poti lansa fara sa fi prins, doar ca brusc esti nevoit sa recunosti ca ai facut treaba mare in pantaloni, si nu te asteptai la asta.
cred k scandalul asta o sa ingroape pop art ul romanesc si glumitzele aferente lui (gorzo, mnac &). ceea ce nu poate decat sa ma bucure. despre barladeanu imi pare rau, chiar mi se rupe inima (pt ink 6 luni pana o sa uit de el k d un serial reusit, k sa fac gluma pop art de ultim kkt)
Fascinant !
PS.
A să revin…
Sa piara toti miseii din tara!! Asa e doamna, aveti dreptate!!!
Sărman popor, ca pe mioare Oamenii-lup te-au sfîrtecat. Tu sîngele ţi l-ai vărsat, Iar ei pleznesc de îmbuibare.
Prin furt ai fost deposedat
De-averi făcute cu sudoare.
Azi, totu-i scîrbă şi duhoare
De oameni-lup, chiar şi-n palat.
Dar mult vei mai răbda tu oare?
Doar laşul este resemnat,
Cutezătoru-i aliat
Cu forţe-n stare să-i doboare…
Vadim şi România Mare!
grea aprobarea unui comentariu….rusinos.
aceasta postare am gasito in aprilie 2010. Nici nu vreau sa ma gandesc sub ce presiuni si minciuni traieste Barladeanu in acel beci a galeriei h’art:
10.04.2010, 16:52 | RAPORTEAZA ABUZ | CITEAZA#2
scrie in alte articole ca ion barladeanu ar avea acuma oameni care se ocupa de gunoiul lui. L-am intilnit prin intimplare pe strada in bucuresti, pe calea mosilor. L-am abordat. Este un om foarte amabil, dar ce am auzit de la el este contrariu a ce scrie in ziare. A zis ca a rupt relatia cu dan popescu de mult timp, acesta fiind un samsar de cai care ia confiscat lucrarile si se imbogateste de pe urma lui iar el nu are nici un ban si zicea ca se mai imprumuta prin cartier. Am stat cu dansul pe o banca si a povestit ca ar fi trait intrun beci si nu in garsoniera cum cred oameni. Acuma ar fi fugit de acolo ca sa nu mai aiba de aface cu dan popescu care daca am inteles eu bine l-ar fi amenintat ca daca nu vine inapoi il striveste ca pe un paduche. pare ca absenta domnului Barladeanu de la icr este mai vitala decat teoria artist- ne-artist a “criticului de arta” kessler si a galeristului care se pare ca a mintit publicul la icr cu falsa mirare a lui despre unde este Ion …
Stimati Domni si Doamne artisti sau critici de arta.
Cred ca igorati cu voie sau fara voie cel mai important lucru din opera D-lui Barladeanu:faptul ca lucrarile lui produc emotii!!!
Nu am vazut prea multe opere contemporane care sa iti miste trairile!
Cred ca toti l-ati judecat pe Ion Barladeanul prin raportarea la universul personal.Succesul lui nu vine din educatie sau raportare ori poate mediatizare:cred ca e vorba de sensibilitatea unui om dublata de un anumit har care vine dintr-o calitate umana care nu s-a abrutizat nici de aburii alcolului, nici de vremurile istorice traite.
Cand un astfel de fenomen apare, mai ales in peisajul sterp al artei romanesti ,este acreditat international , ar trebui recunoscut si consacrat acolo unde ii e locul.Avem atat de putine valvatai ale fenomenului artistic incat cred ca e mai constructiv pentru toata lumea sa-l recunoasca si aici la noi acasa fara a pune pe nimeni in pericol…