Doua piese coregrafice semnate de Mihaela Dancs şi Carmen Coţofană vor fi prezentate vineri, 15 octombrie, de la ora 19.00, în Sala Rondă a CNDB.
Este vorba despre solo-urile “Lulu’s Room” şi “Stage Psychosis”, primul creat şi interpretat de Mihaela Dancs, cel de-al doilea sub semnatura şi în interpretarea lui Carmen Coţofană.
De/cu: Mihaela Dancs
Producţie independentă
Cu sprijinul Centrului Naţional al Dansului – Bucureşti
„Să fie oare vorba despre o lucrare de grup a persoanelor care mă locuiesc? Le-am propus o colaborare fără să-mi treacă vreo secundă prin cap în ce mă bag. Uneori parcă puţin le pasă
că-s implicate într-un proces artistic, nu fac nimic. Alteori îşi zguduie gazda, le apucă o energie febrilă, vorbesc unele peste celelalte şi se ceartă din tot soiul de motive, se judecă, îşi întorc corpurile pe dos, parcă-s angajate într-o cursă şi încearcă să prindă ceva care le scapă tot timpul. Cînd discutăm numai eu ştiu ce-mi aud urechile. Cine decide? Ce facem, ce credem că facem şi de ce facem ceea ce facem? Sper să cădem la pace până la final. Iar dacă-mi pierd autoritatea, nu răspund pentru rezultat.”
Mihaela Dancs
Mihaela Dancs a absolvit stomatologia în 1999. Din 2004 a lucrat cu coregrafii: Pascal Allio, Allyson Green, Cătălina Gubandru, Andreea Căpitănescu, Florin Flueraş, Rui Catalao, Maria Baroncea & Eduard Gabia, Bernard Baumgarten, Vava Ştefănescu, Mădălina Dan.
Creează Reprogramare, Coada Şoricelului şi Follow That Summer (în colaborare cu Rui Catalao), First Steps (în colaborare cu Carmen Coţofană), Lulu’s Room.
În 2010 colaborează cu Robin Dingemans în proiectul live, with the certain tendencies of robin dingemans & mihaela dancs, participă la danceWEB Scholarship Programme (Viena) şi la Solo Performing Commissioning Project (Deborah Hay).
Concept şi interpretare: Carmen Coţofană
Solo-ul “Stage psychosis” îşi propune a fi o scurtă analiză a conceptului de mască, privit atît din punct de vedere psiho-social “persona”, cît şi teatral, astfel pornind de la ipoteza că omul foloseşte „masca” pentru a-şi ascunde intimitatea dar şi ca instrument regulator, de adaptare. Folosind această investigaţie în contextul scenic, solo-ul îşi propune să descopere atitudini şi mecanisme teatrale accesate de propria mască a interpretului.
Carmen Coţofană
Carmen Coţofană (n.1979) este dansator şi coregraf independent. Din 1998 a participat la workshop-uri cu coregrafi importanţi precum: Pal Frenak, Karine Saporta, Donna Uchizono, Mark Tompkins, Carol Brawn, David Zambrano, Vera Mantero, Xavier le Roy, Thomas Leman şi a colaborat ca interpret în piesele coregrafilor Sorana Badea, Mihai Mihalcea, Vava Ştefănescu, Valentina de Piante, Charles Lineham, Florin Fieroiu, Ioana Macarie, Cătălina Gubandru, Eduard Gabia, Mădălina Dan.
Participă la festivaluri naţionale şi internaţionale ca: Platforma Dansului Contemporan Românesc/Bucureşti 1998, EURODANCE /Iaşi 1999, IndepenDANCE/Bucureşti 2000 şi 2002, Balkan Dance Platform/Bucureşti 2003, Aeroweves /Londra 2003, Aerodance JULIDANCE /Amsterdam 2003, SESC “Forum Mondial Cultural”/Sao Paolo 2004, ImpulsTanz/Vienna 2005, Kaai Theater/Bruxel 2007, Restart/Bucureşti 2007, SpringDance/Utrecht 2008, Tanzquartier/Vienna 2008.
În 2005 este beneficiară a bursei DanceWEB/Vienna; participă în programul de rezidenţe artistice “Terrains Fertiles” 2005 iniţiat de compania Ixkizit (Franta), ImFlienger (Austria) şi ArCub (România), în proiectul “Nottdance Dialogue” din cadrul festivalului internaţional – Nottingham 2008 şi rezidenţa artistică oferită de Cullberg Ballet/Stockholm şi Jardin d’Europe în 2009.
Dintre piesele proprii menţionăm: “Fiinţe ale mâinilor”, “Take Five”, “Free Mesh”, “Recycle me”, “Stage psychosis”, “First Steps”.
Din 2001 colaborează cu regizoarea Gianina Cărbunariu la piesele de teatru: “Stop the tempo”, “Mady-baby.edu”, „Poimâine alaltăieri”, “Sold Out” şi realizeză mişcarea şcenică pentru piese regizate de Andreea Vălean, Alexandru Dabija, Radu Nica.
Pretul unui bilet este de 15 lei/10 lei redus.
Rezervari se pot face la adresa [email protected]
Parteneri media: 24 Fun, Liternet, Veioza arte, Port.ro, Suplimentul de Cultura, Onlinegallery.ro, Thechronicle.ro, Bucuresti.tonight.eu, Metropotam.ro, WebPr.ro, Modernism.ro, HipMag.ro, ARTBoom.ro, ArtClue, Neaparat.ro, Infodance.ro, Youmago.ro
Buna Carmen,
Nu stiu cum sa-ti vorbesc fara sa intru in detalii pe care as vrea sa le citeasca doar ochii tai..
Sunt Silviu, cel care te-a “agasat” cu atatea scrisori pe perioada cat erai la liceul tau de balet , din Cluj-Napoca.
M-am bucurat sa te regasesc pe internet si trebuie sa recunosc ca celebritatea ta ma face sa ma simt foarte “terestru”. Am stiut ca vei reusi ( din ambitia visurilor tale cu ochii deschisi pe care o simteam din scrisorile tale) dar nu am mers niciodata mai departe cu proiectarea in viata reala a ceea ce urma sa-ti rezerve destinul: esti creatoare de piese proprii si le interpretezi pe marea majoritate.
Nu pot decat sa fiu mandru ca te-am cunoscut si te felicit sincer pt tot ceea ce ai realizat. Banuiesc ca esti si te simti implinita si cuvintele sunt de prisos.
Sper sa ai si o familie frumoasa si un mediu intim care sa te sustina , asa cum meriti.
Nana ta de botez( sper ca nu ma insel) si cea care m-a ajutat , poate, cel mai mult pe mine in “cariera ” mea , Doamna Ichim Elena, sper ca nu s-a prapadit…( acum cativa multi ani, auzisem ca ar fi fost bolnava).
Eu sunt impreuna cu familia mea in Belgia( de vreo 5 ani) unde lucrez ca pediatru.
Daca ai nevoie de un sfat/informatie/nevoie de a comunica, adresa mea este : [email protected]
Din ce imi amintesc, ziua ta a fost pe 19 aprilie : La Multi Ani si la cat mai multe proiecte de genul ” First Steps”, “Iluzionistele”, etc.
Numai bine,
Silviu Lungu.