În perioada 29 aprilie – 20 mai, Institutul Cultural Român (Aleea Alexandru 38) va găzdui expoziţia De la sublim la ridicol. 70 de ani de reclamă în România. Autorii expoziţiei sunt Ancuţa-Lăcrimioara Chiş şi Ucu Bodiceanu, profesori la Universitatea Babeş-Bolyai din Cluj-Napoca.

Întâlnirea dintre luxul interbelic şi utilitatea comunistă, “invitaţiuni” făcute de Bally, Sache sau Mociorniţa pentru achiziţionarea de produse şi Ministerul Industriei, Petrolului şi Chimiei care “asigură aprovizionarea”, rime pline de umor şi slogane atrăgătoare – “Stomacul când ţi se-ntăreşte,/ Tablete tu le găseşte,/ Şi învaţă din Abecedar,/ Că doar Koprolu-i salutar.” (Purgativ ideal de ciocolată) şi “Câtă vrajă are marea,/ Tot mai fermecată-i zarea!” (Şampania, Elixir de bună dispoziţie şi tinereţe) – oferă o perspectivă remarcabilă asupra modului în care generaţii diferite au fost ademenite să consume; şi nu doar atât: reclama spune poveşti despre oameni, mentalităţi şi atitudini care privite peste timp frapează, sensibilizează sau stârnesc melancolia. 

Branduri internaţionale versus întreprinderi cu denumiri înflăcărat-cutezătoare fac deliciul celor care îşi supun privirea unei experienţe cu adevărat contrastante: două tipologii artistice şi ideologice, desprinse parcă din două lumi. Totuşi, aceeaşi Românie văzută timp de 70 de ani prin prisma reclamelor.