Dupa ce a construit la propriu primul si singurul Muzeu de Arta Comparata din Romania (www.macsb.ro), artistul Maxim Dumitras a inceput sa alcatuiasca o noua institutie contemporana Land Art.
„Lucrările de aici sunt un act de iubire. Aici oglinda se topeşte între cer şi pământ şi trebuie să te întâlneşti cu ea, să te porţi foarte frumos dacă vrei să te uiţi în această oglindă, dacă vrei ca ea să îţi redea ceea ce crezi tu despre tine ca artist. Întâlnirea cu natura evocă o stare de poezie, de filosofie, de cumsecădenie şi, ce-i mai important, o stare de smerenie. Fiindcă poţi să dai foc unui loc şi să arate îngrozitor de bine, dar este o barbarie şi un lucru sălbatic pe care un artist nu îl face. Un artist mângâie natura chiar şi atunci când taie un copac. El ştie că l-a tăiat din locul potrivit, că acolo nu este o rană a pământului, şi că tăierea acelui copac a fost să-l invite la tacla şi la o lucrare împreună” (Dorel Găină)
“Instalatie de uscat norii” – Maxim Dumitras
“Tricoul lui Tarzan” si “Instalatie de uscat norii” – Maxim Dumitras
“Instalatie de uscat norii” – Maxim Dumitras
Paznicul “Instalatiei de uscat norii”
“Scriere” – Dorel Gaina
“Descântece de vreme” – Dorel Gaina
„Lucrarea poartă un nume generat de ceea ce s-a întâmplat aici: nu a venit doar timpul frumos, au venit şi ploile, şi ploile ne-au fost prietene oricâte tunete şi fulgere ne-au dat în dar. Se cheamă DESCÂNTECE PENTRU ZILE FRUMOASE ŞI PENTRU ZILE URÂTE. Să vedem cum vor lucra în timp, pentru că aceste cuie vor rugini, apa care va curge pe lângă ele va colora acest albastru impecabil în nuanţe de marouri, probabil vântul va înclina un pic din verticalitatea descântecelor şi le va da o anumită sonoritate. Cei care vor veni aici vor hotărî care parte e descântec de vreme frumoasă şi care parte e de vreme rea ” (Dorel Găină)
“Scriere” – Dorel Gaina
“Năfrămuţa miresei” – Nicolae Fleissig
“Năfrămuţa miresei” – Nicolae Fleissig
Napoleon Tiron – “Umbra tatalui”
Napoleon Tiron – “Umbra tatalui”
“Forest-Fashion Design”- Andor Komives
“Forest-Fashion Design”- Andor Komives
„Lucrarea mea se numeşte Forest Fashion Design. Am vrut să aduc un soi de urbanitate şi de nobleţe în nobleţea pădurii de mesteceni. Şi eu cred că mesteacănul trebuie să fi venit din rai, pentru că, după ştiinţa mea, mesteacănul este singurul copac alb care creşte maiestuos. Cravata este un accesoriu de cochetărie masculină, dar şi de nobleţe şi de pregătire pentru ceva de mare fast. Am dorit ca aceste cravate să le poarte trei mesteceni” (Andor Kömives)
“Biblioteca pamantului” – Iosif Stefan Tasi- TAJO
“Cred că o carte este o sămânţă. Sămânţa care rodeşte în fiecare om. Aceste cărţi intră automat într-un circuit natural, ele se vor descompune peste timp şi atunci când vaporii se ridică şi norii duc mai departe umezeala vor răspândi aceste mesaje din acest loc.” (Tajó)
“Casacartii din pleoapa dealului” – Iosif Stefan Tasi- TAJO
“Lacustra” – Ciprian Ariciu
“Lacustra” – Ciprian Ariciu
Cristian Tarnovan – “Scara spre cer”
“Discutând cu unul dintre prietenii mei, am spus că vreau să fac o scară care să se sprijine pe aer şi mi-a atras atenţia că… ştiu ce spun? Până la urmă am ancorat-o cu două corzi metalice. Din mai multe subiecte pe care mi le-am propus am reuşit să o realizez pe asta, pentru că e ceva simplu şi cu un impact al mesajului mai direct. Sunt două picioare care nu au corp, nu ştim cine coboară. Ştiu că au un mesaj. Au nişte semne şi ne aduc bucurie: fluturi, păsări, animale, personaje umane şi… o stare” (Cristian Târnovan)
Cristian Tarnovan – “Scara spre cer”
“Cabinetul de asistenţă socială pentru urs” – Lila Fleissig
“Laptop-iseţul prin care creşte iarba” – Neli German si Vlad Petri
“Cuptorul de ars păcate şi virtuţi” – Emil Cassian Dumitras
“Sunt un simplu ţăran. Aici în deal aşa cum mă vezi. Casa asta are 70 de ani, a fost casă tindă şi grajd. Aici am trăit 50 de anI, cu vaci, cu oi, cu tot. Şi după 50 de ani, nevasta a zis că nu mai poate lucra şi să vindem. Dar Maxim a zis nu, lasă că odată o să facem noi ceva fain aici”. – Emil Dumitras, tatal lui Maxim Dumitras
Marturisirile artistilor au fost preluate din articolul Veronicai Ganea aparut in Reteaua Literara. Mai multe detalii aici
si originalul aici http://englishrussia.com/?p=376
Sincere felicitari tuturor artistilor mihai b
Acuma,si amatorii incearca…nu-i asa?,chiar daca se dau mari artisti;ce,ei n-au voie?
NICU TODEA -artistul care rade
mari artisti ! mai ales fetitele cu fundite care plagiaza “Keyboard Monument” – ul altora.
…sigur ca au voie (?)
“Aici oglinda se topeşte între cer şi pământ” etc
tipu asta, gaina, asa vorbeste mereu sau doar in interviuri?
mi se pare interesant ca unii discuta despre plagiat si amatorism.
Din punctul meu de vedere mi se par bune amandoua. In cazul de fata nu putem vorbi de plagiat, deoarece ideea cu tastatura nu e una “geniala” asa ca poate fi pusa in practica de multa lume. Intotdeauna mai “exista” si altele… asa ca ii salut pe cei cu “maxima originalitate” si ma bucur ca vin cu noutati absolute.
probabil ca a chiulit de la cursul de istoria artei la care s-a predat ‘ keyboard monument’,e de-a dreptul uimitor originalul.cred ca era bine cand a facut plagiatul sa intre pe net si sa caute daca nu cumva s-a facut deja. exact despre asta era lucrarea copiata.cei care stau cu nasul in keyboard stiu tot ce s-a facut inainte si sunt originali.’artistii’ astia…niste inculti
faine poze
Nu am inventat noi, cei de astăzi, roata dar putem încerca să o „re-inventăm” fiecare după priceperea lui…să fim puşi la zid pentru asta?! Mă gîndesc că cei care intră pe un site ca cel de faţă majoritatea ar putea fi artişti sau studenţi la Arte şi nu mă pot împăca cu micile răutăţi afişate…pentru cei care vorbesc de „plagiat”…
“PLAGIÁT1, plagiate, s.n. Acțiunea de a plagia; plagiere. ♦ (Concr.) Operă literară, artistică sau științifică a altcuiva, însușită (integral sau parțial) și prezentată drept creație personală. [Pr.: -gi-at] – Din fr. plagiat.” DEX online.
Dacă este să analizăm “Keyboard Monument” şi “Laptop-iseţul prin care creşte iarba” lesne putem înţelege că autorii lucrării din urmă nu au copiat-o pe prima nici integral, nici parţial şi mai ales nu şi-au însuşit-o!!!…aş spune că mai curînd au realizat o “replică” în stil personal, se practică asta în artă, la Arte chiar există ca temă “REPLICA” şi în general se fac replici după lucrări celebre…oare de ce?!…tocmai ca viitorul artist să facă cunoştinţă cu operele celebre în cazul în care nu le cunoaşte…iar asocierea dintre “laptop-letopiseţ” mi se pare chiar interesantă!
În altă ordine de idei dacă “mergem în Istoria Artei” şi căutăm “Madonnele” care sînt variaţiuni pe aceeaşi temă ce să credem?!…că marii pictori s-au “plagiat” unul pe altul?!
Haideţi mai bine să ne bucurăm de ce face Maxim Dumitraş acolo, de artiştii pe care ni-i aduce în atenţie…Mi-ar fi plăcut să fiu parte din ce s-a întîmplat la Art Forest 2009.
FELICITĂRI şi APLAUZE TUTUROR CELOR IMPLICAŢI ÎN POVESTEA ASTA!
“Strelnikov” ,
constat că nu ţi-a răspuns nimeni, …”tipu asta, gaina, asa vorbeste mereu sau doar in interviuri?”…îmi permit să îţi împărtăşesc părerea mea…
…”tipu asta, gaina,” este un OM SPECIAL, un artist complet, un dascăl cum rar îţi este dat să întîlneşti şi DA, aşa vorbeşte aproape mereu, cred că şi în somn, dacă apucă să doarmă, pentru că este UN OM POEZIE!
Un Om care se dăruieşte tuturor şi care nu ştie să spună Nu nimănui, OM BUN DE PUS PE RANĂ!
felicitari…………!!!!!!!!!!!!!!! sllave dl ariciu ciprian……..!!!!!!!!!!!
Minunat, ma bucur ca ai avut o asemenea idee , grozav ,am vazut si imaginile sunt superbe si dovedesc o imaginatie debordanta …
natura,pozitivitate si enegie!asta am vazut in lucrarile voaste! felicitarinu lasati toti idioti sa va supere!din pacate lume i plina de “ei”
Thank you so much for this great webite! It is very informative.