Muzeul judetean de Artă Prahova “Ion Ionescu Quintus” din Ploiești vă invită miercuri, 8 octombrie 2025, la ora 17, la vernisajul expozitiei “Timpul mineral”.
Expozitia reuneste lucrarile din ultima perioada a artistei Cornelia Gherlan din Bucuresti. Ele fac referire la treceri ale materiei din registrul vegetal spre cel mineral si relevă căutarea stabilitații, precum și transpunerea în diferite structuri a stării de durabilitate și spiritualitate.
Expoziția va fi deschisă în perioada 8 octombrie -2 noiembrie 2025. Program de vizitare: Marți-duminică: 9.00-17.00. Lunea închis
Cornelia GHERLAN
Originară din Medgidia, Cornelia Gherlan absolvă în 1984 Institutul de Arte Plastice „Nicolae Grigorescu” Bucuresti, la clasa prof. Traian Bradean, specializarea pictura/grafica.
Debutează încă din 1986, la Muzeul de Arta „Lucian Grigorescu”, Medgidia, cu o expoziție personală – Desen, gravura, acuarela continuând cu serii de expoziții personale anuale între 2004-2007, la București, Costinești, Brașov, Constanța și între 2011-2017, la Râmnicu-Vâlcea, București, Brăila, Târgoviște.
Din 1990 este membru al Uniunii Artistilor Plastici din Romania.
Este participantă an de an la numeroase saloane și expozitii de grup organizate atât in Romania:
2002 – Saloanele Bucurestilor, Sala Dalles, Bucuresti
2003 – Bienala „Lascar Viorel”, Piatra Neamt
2004, 2003 – Salonul municipal de grafica, Galeria Apollo, Bucuresti
2005 – Salonul bucurestean de pastel, Cercul Militar National, Bucuresti
2007 – Salonul artistilor din Moldova si Dobrogea, Galeria Apollo, Bucuresti
2010 – Salonul national de arta plastica „Atitudini contemporane”, Constanta / Calarasi / Galati / Braila
2016 – „Grafica romaneasca contemporana”, Caminul Artei, Bucuresti
2016 – Bienala de pictura, Galeriile de Arta, Buzau
2018, 2017- Salonul de plastica mica, Galeriile UAP Braila
2018, 2016, 2009 – Salonul de iarna, Caminul artei / Palatul Sutu, Bucuresti
cât si peste hotare.
1990, 1989 – Salonul International de Miniatura, Toronto, Canada,
2002 – „Paris, capitale des Arts Visuels Francophones”, Paris, Franta,
2004 – Trienala internationala de gravura, Kochi, Japonia,
2007, 2005, 2003 – Bienala Internationala de desen „Josep Amat”, Sant Feliu du Guixolx, Catalonia, Spania, 2017 – „Arca di Noe”, Taranto, Italia.
„Originalitatea artistei constă în faptul că, pornind de la idei compoziționale similare în ambele medii în care se exprimă, ajunge la lucrări distincte, corespunzătoare fiecărui mediu, iar acestea, dincolo de a fi diferite, sunt mai degrabă convergente decât complementare. Nu avem de-a face nici cu desene colorate, nici cu picturi «desenate».
Reținem faptul că ambivalența instaurată prin interferența tehnicilor este cultivată și la nivelul raporturilor dintre abstract și figurativ. Cele două componente coexistă în toate lucrările, indiferent dacă este vorba despre grafică sau pictură, în acest din urmă mediu prevalând totuși latura abstractă. Grafica este mult mai legată de un anumit concret. De altfel, pentru că adeseori artista operează cu colajul, unele lucrări au puternice valențe realiste Desenul, aplicat ulterior, peste «fonduri» colate revelează grafismul altora.
Conchidem că date fiind împrumuturile, citatele vizuale și referințele culturale, acest segment al muncii artistice întreprinse de Cornelia Gherlan pot fi încadrate în ceea ce literatura de specialitate denumește Appropriation Art.” (Mihai Plămădeală, critic de artă – https://curatorial.ro)


Recent Comments