Facultatea de Arte Vizuale și Design din cadrul Universității de Arte „George Enescu” din Iași are plăcerea de a vă invita la expoziția de sculptură intitulată CTRL+P, organizată în perioada 9-14 noiembrie la Galeria Aparte. Vor fi prezentate lucrări realizate prin tehnici de producție și reprezentare digitală, utilizând imprimarea 3D, dar și instalații concepute și create de către studenții specializării Sculptură

Coordonată de conf.univ.dr. Mihai Vereștiuc, lect.univ.dr. Dumitru Oboroc și drd. Mihai-Aureliu Savin, manifestarea își propune să exploreze atât condiția mediului sculptural într-un prezent din ce în ce mai îndepărtat de manualitate, cât și noile posibilăți de producție sculpturală dintr-o perspectivă procesuală, estetică și conceptuală.

CTRL+P
Expoziția studenților de la specializarea Sculptură, din cadrul Facultății de Arte Vizuale și Design a Universității Naționale de Arte „George Enescu” din Iași.

Galeria Aparte, UNAGE Iași
9-14 noiembrie
deschidere: joi, 9 noiembrie, ora 18:00

Expun studenții specializării Sculptură: Codrina Moisii, Pîrvu Roxana, Cojocea Ioana, David Carla, Colac Ioana, Cebotari Daniel.
Coordonatori: conf. univ. dr. Mihai Vereștiuc, lect .univ. dr. Dumitru Oboroc, drd. Mihai-Aureliu Savin.

_____________________________
ARGUMENT

Proiectul expozițional semnat de studenții specializării Sculptură de la Facultatea de Arte Vizuale din Iași abordează condiția mediului sculptural, îndeosebi dintr-un punct de vedere procesual, cu privire la relativ noile posibilități tehnologice de producție, atât digitală, cât și materială, computerizată. Deși ar putea părea doar un mijloc pentru a atinge un scop, tehnologiile utilizate, de la scanări fotogrammetrice la construirea și manipularea volumelor în mediul digital, au fost adoptate ca subteme. Astfel, fie că vorbim despre imaterialitatea granițelor politico-militare (Dan Cebotari), condiția comprimării informatice în mediul digital (Pîrvu Roxana și Ioana Colac), arbitraritatea identității artistice a unui obiect, ulterior transpunerii, reprezentării sale într-un alt material (Carla David), pierderea intenționată a informației volumetrice a unui obiect și reconstruirea acesteia prin intermediul unor proteze digitale (Ioana Cojocea) sau istoria controversată și tabu, materializată, a unor obiecte tehnologice mediatoare (Codrina Moisii), atât mediul tehnologic, cât și procesele implicite ale acestuia aliniază diferitele proiecte pe axa unei subteme singulare. Totodată, în extensia obiectelor imprimate 3D, obiecte care ar putea fi numite, dacă am alege perspectiva lui Boris Groys, copii vizibile ale unor fișiere originale invizibile, în absența unor mediatori tehnologici obligatorii, a fost desconspirată condiția menționată prin proiectarea video a unor scene surprinse în interiorul proiectelor digitale (deși nu a fost încă adoptat în limba română, termenul utilizat în industriile digitale reprezentaționale este acela de randare). Adiacent producțiilor menționate, două proiecte a căror finalitate obiectuală nu constituie principala intenție auctorială, într-o răsturnare a proceselor de producție artistică către producții de procese artistice, performance-ul Carlei David și proiectul participativ al lui Mihai-Aureliu Savin propun interpretări alegorice ale condiției mediului sculptural într-un prezent din ce în ce mai îndepărtat de manualitate.

Vernisajul expoziției va avea loc pe data de 9 noiembrie, începând cu ora 18.00, la Galeria Aparte.