Interviu cu violonistul român contemporan, Alexandru Tomescu

Alexandru întruneşte, în conştiinţa publicului, amprenta unei vocaţii şi a unui destin artistic, dublate de o energie puţin obişnuită pentru a le traduce în faptă şi, în plus, cu şansa de a cânta pe o vioară Stradivarius Elder Voicu, Obiect de Patrimoniu Național, Categoria Tezaur.

Subiecte abordate

În turnee a trebuit să devenim creativi, flexibili în ceea ce privește spațiul de concert
Am cântat de multe ori în alte spații decât sălile de concert
Cum se face selecția repertoriului, în funcție de spațiul de concert și de publicul așteptat
Alegerea muzicală este unică, pentru a putea prezenta publicului, oriunde s-ar afla el, spectacol la același nivel de calitate
Ce se poate pierde, prin fixarea într-un mediu digital, din muzică
Un spectacol muzical este mult mai mult decât simpla lui fonogramă, simpla lui înregistrare sonoră
Noi ne imaginăm că putem să capturăm, să măsurăm, să reproducem totul când de fapt sunt unele lucruri care nu pot fi reproduse – așa cum e și cu viorile Stradivarius
Esența unei viori Stradivarius nu stă în tehnică, poate în al șaselea simț
Degeaba cânți tu nemaipomenit; dacă este înregistrat prost se va auzi banal
Muzica clasică are o dinamică; nu poate fi ascultată de obicei ca muzică de ambianță
Cum îți împarți timpul intre viața ta muzicală și viața dedicată proiectelor culturale
Cabana Caraiman – spațiu pentru rezidențe culturale
Muzica este la ea acasă și la 2025 de metri

Gazdă: Oana Nasui, analist cultural

///
În proiectul „Nomazi digitali la sat” facem interviuri cu operatori culturali, artiști, antropologi, avocați, sociologi, comunicatori despre proiecte creative și culturale în mediul rural sau urban mic.
Alte detalii aici