Opening Exhibition:

UN/LIVING Gallery

Tangible Art Manifesto

Miercuri, 16 august, la ora 19.30, Asociația Art Media Events Studio vă invită la deschiderea expoziției UN/LIVING Gallery, care va avea loc la WASP Working Art Space and Production (Ion Minulescu, 67-93, București).

UN/Living Gallery este un proiect artistic colaborativ rezultat din fragmentarea efectelor digitalului în impresii tangibile. Pornind de la dimensiunea artei palpabile, așa cum a formulat-o Paul Neagu în manifestul său din 1969, let there be one, public, palpable art through which all the senses, sight, touch, smell, taste will supplement and devour each other so that a man can possess an object in every sense, expoziția poate potența sau altera anumite percepții pe care le avem în relație cu digitalul. Gândit ca un manifest de regenerare, care să completeze senzorial experiența unui spațiu, fiecare dintre artiști a căutat să interogheze sau să afirme mijloacele prin care  se dezvăluie conștient dublul atribut al digitalului, de mistificare (imitație și aparență) și de revelare a realității.

Expoziția cuprinde lucrările artiștilor Vali Chincișan, Denis Flueraru, Mălina Ionescu, Andreea Medar, Maria Mandea, Alex Mirutziu și Mara Maria Mușat.  Aceasta va putea fi vizitată până pe 31 august, la WASP Working Art Space and Production, de luni până vineri, în intervalul 12:00 – 19:00, prin programare prealabilă.

E-mail: [email protected].

Mai multe informații despre UN/LIVING Gallery în event-ul Facebook.

Despre artiști

Vali Chincișan  lucrează din 2009 cu practici digitale și video mapping. Activitatea sa artistică i-a adus numeroase prezențe în cadrul festivalurilor de light art și new media atât din România cât și internațional printre care: Festivalului WeLightFloripa din Brazilia (2022), Festivalul Mapsion din Finlanda, Hydrus” (Festivalul Lightup din România, 2019), precum și expoziții:

[UN]RELATED TIMES AND TOPICS”, Muzeul Național de Artă Contemporană, END & RECEIVE Dresden( Germania), EASTERNADAZED în Budapesta (Ungaria), A.LIVE FESTIVAL la Design Factory în Bratislava (Slovacia), JAVAMUSEUM – EXTASY, un show online de Agricola de Cologne, FORMATE/MOVING PATTERNS la Kunsthalle în Viena (Austria), AGAINST SPACE la Galeria Dinamo din Budapesta (Ungaria),  VIGIL OF PLANETARY NET ART 03 de Richard Barbeau și la Bienala Tinerilor Artiști din România.

Andreea Medar și Mălina Ionescu

Andreea Medar și Mălina Ionescu colaborează din 2017, iar proiectele lor comune includ intervenții land-art, environment, performance, instalații, media digitale și lucrări de artă socială.

Practica lor este în același timp un dialog și o convergență de monologuri care cercetează în cheie ludică teme ca cifrul, codarea, amintiri care se suprapun, hărți și modul în care funcționează și evoluează comunicarea. Printre proiectele lor se numără NOW/NO (2019), Viae Ferrae (2019), ᎒ᚗ~ㆨ꒿ ꕇ꒿ʭᦔ (2020), Nedeie (2020), Hypercube (2020), Hypercube II (2021), Viae Ferrae II (2021), Livada Mare (2022), 70 pachete (2022).

Denis Flueraru este un artist new media, preocupat de relația dintre sound art și instalație vizuală cu tehnologia digitală și analogică. Conceptul de bază al lucrărilor sale este interactivitatea. Artistul caută constant să inoveze și să crească gradul de conștientizare cu privire la o varietate de dimensiuni care încapsulează ideea habitatului uman contemporan. Prin includerea utilizatorilor în live performances, instalații interactive și lucrări scrise, Denis încearcă să stimuleze limitele perspectivelor lor şi prin urmare, să insufle noi interpretări.

Alex Mirutziu lucrează cu practici multidisciplinare de la  performance, instalații, film, text cât și prin proiecte curatoriale. Artistul interoghează dificultatea de a muri, aderența obligatorie în imediat a culpei ca manifestare a unui mod de a acționa neanticipand consecințe. Investighează continuitatea ca paradigma a ireversibilului și a ireparabilului. De asemenea, îl preocupă punerea în tensiune intelectuală și simțită a atrofiei, alienarii și a abandonului. A colaborat cu artiști, scriitori, muzicieni sau filosofi printre care: Grit Hachmeister (DE), Elias Merino (ES), Graham Foust (US), Graham Harman (US). Proiectele lui au fost prezentate printre altele la Royal College of Arts, London, Von Kraal Theatre, Estonia, Konstfack, Stockholm, Bezalel University of Art and Design, Tel Aviv, Powerplant, Toronto, Mucsarnok Kunsthalle, Budapesta, Centrul de Artă Contemporană și Muzeul Național de Artă, Varșovia, Muzeul Național București, Kunsthalle Mulhouse, Kunsthalle Winterthur, Kunsthalle Bega, Centrul de Artă Contemporană, Tel Aviv, Royal Academy of Arts, Londra și Bienala de la Venezia.

Maria Mandea este artistă și designer, ce folosește jocul ca mediu de lucru. Cu un background în designul de produs și în scenografie, munca ei recentă explorează situații participative în care invită vizitatorii să devină actori și co-autori ai lucrării de artă. Colaborează adesea cu experți din alte discipline și cu publicul. În prezent, explorează instalațiile-joc la scară mare și propune scenarii de joc folosind marcaje teritoriale pe podea. Combină materiale cu buget redus, precum bandă adezivă sau textilă, cu elemente digitale precum animații sau senzori digitali. Spațiul este divizat și negociat între participanții ce explorează jocul prin mișcare și prin asumarea unui rol. Secvențe narative sunt bazate pe marcaje spațiale, iar perceperea lor variază de la un participant la altul. Practica ei investighează dinamica dintre muncă și joc, integrează contexte urbane și socio-politice (orașele post-industriale, proprietatea, dezvoltări urbane) și cercetează natura colaborării. Cercetarea este o parte integrantă a procesului ei. Recent și-a susținut teza de doctorat în domeniul designului de joc ca formă de artă participativă și în prezent predă Game Design. Munca ei este dedicată explorării limbajului ludic în context social.

Mara Maria Mușat este o artistă care explorează mediile digitale și tangibile. A studiat design textil la universități de artă din București, Belgia și Atena. Lucrările ei abordează elemente naturale și sustenabile, iar în ultimii ani s-a orientat spre game design, asumându-și rolurile de concept artist și dezvoltare de animație. La WASP, împreună cu Maria Mandea, dezvoltă concepte hibride la intersecția dintre interactivitatea digitală și participarea fizică.

Producător: Art Media Events Studio

Parteneri media: Radio România Cultural, Modernism, Revista Zeppelin, Revista ARTA, Feeder, IQads, România Pozitivă, Revista Golan,Empower Artists.

Proiect cultural co-finanţat de Administraţia Fondului Cultural Naţional.

Proiectul nu reprezintă în mod necesar poziţia Administrației Fondului Cultural Național. AFCN nu este responsabilă de conținutul proiectului sau de modul în care rezultatele proiectului pot fi folosite. Acestea sunt în întregime responsabilitatea beneficiarului finanțării.