O luptă din care artistul nu știe dacă pierde sau dacă va câștiga.

„The aftermath of a losing battle”, expoziție în cadrul Romanian Creative Week

Opt artiste tinere care și-au început activitatea artistică la Cluj, dar s-au răspândit să creeze în întreaga lume, au venit la Iași pentru a ne arăta ce are de câștigat și de pierdut un creator în lupta cu arta sa. Chemarea a fost făcută de Ioana Olăhuț și Anca Bodea, curatoarele expoziției „The aftermath of a losing battle”, deschisă la Palatul Braunstein din Iași, în cadrul Romanian Creative Week, cel mai important eveniment dedicat industriilor creative românești, organizat în perioada 20 – 30 mai 2022.

Au răspuns Anca Brânzaș, Tiziana Cellino, Ana Maria Micu, Oana Năstăsache, Uau-Vanessa Singenzia și Iulia Toacaci, care s-au alăturat, cu lucrările lor, operelor semnate de cele două curatoare.

„The aftermath of a losing battle”, expoziție din secțiunea Arts&Crafts a RCW 2022, pune împreună artiste care se exprimă în medii și zone stilistice distincte, dar cărora nu le este deloc străină dificultatea de a sens artei și prin artă.

„Am venit cu entuziasm la Iași. Vizitatorii expoziției vor descoperi un eșantion foarte valoros și special de lucrări foarte bune ale unor artiste tinere care au plecat din școala clujeană și care au ajuns în diferite părți ale lumii. Noi avem un program asumat, declarat și făcut distinct pentru toată lumea de a promova arta feminină, artiste care au multe de spus”, a explicat Ioana Olăhuț, curator, dar și expozant în cadrul „The aftermath of a losing battle”.

Artista a dezvăluit că a avut emoții atunci când a gândit, alături de Anca Bodea, această expoziție, „mai ales că am creat conceptul acesta despre dezvoltare, evoluție, căutarea rolului în lume. Dar am dat și o temă ca la școală, în care fiecare trebuia să se desfășoare”.

„Este o expoziție făcută special pentru spațiul din Iași. Mi s-a părut o oportunitate foarte bună”, a precizat Ioana Olăhuț.

Anca Bodea a arătat, la rândul său, că ideea expoziției, exprimată și în titlul, este că artiștii nu știu întotdeauna dacă au câștigat sau pierdut lupta cu creația și cu arta. Doar timpul poate spune.

„Am mers pe ceea ce noi ca artiști câștigăm și pierdem fără să fim întotdeauna conștienți în care categorie suntem. Pentru un artist, munca de atelier este o luptă cu o problemă care e undeva în interior, iar produsul pe care-l vedem, care iese, este ceea ce rămâne din această luptă”, a explicat Anca Bodea, de asemenea expozant în cadrul „The aftermath of a losing battle”, din secțiunea Arts&Crafts a Romanian Creative Week 2022.

Devotamentul față de pictură, acesta a fost criteriul de selecție a artistelor, cele care au un parcurs continuu și susținut, o practică personală în primul rând în studio, un sincer atașament față de munca în atelier, potrivit Ancăi Bodea.

Maelstrom, copacul din paralelipipede combinate

Ioana Olăhuț a adus la Iași și o instalație personală, care poate fi vizitată în curtea interioară a Palatului Culturii.

Maelstrom, inclusă de asemenea în secțiunea Arts&Crafts a Romanian Creative Week 2022, speculează dihotomia dintre desenul geometric al unui singur element central, monumental și acaparator, un copac care crește în interiorul unui spațiu închis, clar delimitat, și persistența aproape palpabilă a coloanei sonore aferente: insecte care bâzâie, carii care rod lemnul, lichide care picură.

Ioana Olăhuț a dorit să ilustreze angoasa existențială a personajelor din piesa de teatru „Trilogia spațiului închis”, aparținând dramaturgului Flavius Lucăcel, filtrată prin rămășițele curiozității sale infantile vizavi de transformările realului care o înconjoară.

Copacul se scurge în forme paralelipipede combinate, dar continuă să crească, deși totul se combină și se transformă.

 

Despre Romanian Creative Week

Parteneri: UniCredit Bank, glo™, George. Primul banking inteligent, Lancôme România, Philips, Raiffeisen Bank, Vodafone, Greenfield Copou Residence, Freudenberg Innovating Together, Volvo, DPD, Lenovo, Red Bull, Polirom, StakeBorg, Code 932, FONTIS, Wink, Smiley Camper, Travis, Fit, Creative Romanian Film Makers, Noir, Indiero, Acaju, Beerzone, Cafeneaua Piața Unirii, Czech In, Skin, Tribeca, Proevent, Dorna, Aeroportul Internațional Iași, Institutul Francez Iași, Administrația Națională Apele Române, Spitalul Clinic Universitar de Urgență „Dr. Iacob Czihac” Iași și Școala Primară „Gheorghe Asachi Iași”.

Partenerii media ai evenimentului sunt: Pro TV, TVR Iași, Kiss FM, Voyo, Agerpres, Perfecte.ro, Newsweek România, PressHub.ro, Radio Iași.

Amănunte despre RCW, pe romaniancreativeweek.ro pe paginile noastre de Facebook, Instagram, și pe canalul nostru de YouTube.