Un asteptat solo show , curatoriat de Diana Marincu
Vineri, 4 Martie, la STRATA, are loc vernisajul expoziției THERE ARE NO BAD TRIPS, ONLY FEAR – un solo show al artistului vizual Michele Bressan, curatoriat de Diana Marincu.
Amplasată în districtul expansiv al atelierelor de artă din perimetrul „Romexpo”, în vecinătatea Combinatului Fondului Plastic, STRATA este o galerie concept al cărei portofoliu aduce sub egida sa artiști emergenți, artiști consacrați, dar și experiențe imersive, multisenzoriale și multidisciplinare.
THERE ARE NO BAD TRIPS, ONLY FEAR
Michele Bressan lucrează cu imagini și obiecte cotidiene, povești spuse și nespuse ale unor personaje de la periferia societății, mituri contemporane și istorii personale, distilându-le în imagini spectrale ale unei umanități pe care doar el pare că o înțelege. Pentru că timpul, cel mai important aliat al căutărilor sale artistice, e de partea lui, întotdeauna.
„Dacă timpul e cel care ne urmărește pe toți, eu sunt cel care urmărește timpul.”
Traseul artistic al lui Michele Bressan surprinde mereu prin experimentele pe care le propune, deși ancorele sale în fotografie fixează o construcție vizuală asociată cu östalgia și cu paradoxurile unei societăți românești perforate de traumele istoriei. În ultimii opt ani, practica sa artistică și-a expandat teritoriul mediilor de expresie spre instalații sculpturale, intervenții in-situ și desen / pictură, iar rezultatele conturează un câmp magnetic pe care sunt „prinse” temele esențiale, tot mai puțin înrădăcinate într-o diagnoză social-politică: moartea, frica și ruptura.
Expoziția THERE ARE NO BAD TRIPS, ONLY FEAR se construiește în jurul unor elemente / lucrări extrase din atelierul artistului și majoritatea neexpuse până acum, devenind astfel atât o vedere de ansamblu, cât și o incursiune intimă în dinamica unor subiecte obsesive și a unor vibrații lăuntrice în măsură să stabilească o dualitate specifică mitologiei în raport cu poezia.
Fiecare lucrare poate fi privită ca o eroziune a eșafodajului estetic, cultural și istoric pe care suntem tentați să-l mistificăm, proiectând mai degrabă „trecutul ce urmează” (M. Bressan), adică acea ruină accelerată de premoniția unei complicități a timpului, care va transforma „Sfârșitul”, motiv declinat în multiple formule în expoziție, într-o cameră de proiecție pentru un viitor la trecut.
Călătoriile la care face referire titlul expoziției nu sunt doar deplasări, ci și explorări ale buzunarelor mentale în care adesea regăsim exact fricile și ambivalențele pe care Michele Bressan ni le așază în față cu multă empatie, curaj, dar și ironie.
– Diana Marincu, curator
Expoziția poate fi vizitată în luna Martie, la galeria STRATA.
Vernisaj: 4 Martie, orele 20:00
DRESSCODE: all black
MICHELE BRESSAN
Michele Bressan (n. 1980) este un artist stabilit la București, cunoscut publicului datorită proiectelor sale fotografice, pentru care a câștigat premiul Essl și a fost nominalizat la premiul Henkel pentru artă în 2009. În ultimii ani, temele pe care le explorează s-au concretizat, alături de fotografie, și în obiect sau instalație. Interesul lui Michele pentru percepția vizuală și modurile în care se construiește imaginarul colectiv pornește de la imaginea luată ca matrice a conștiinței sociale și istorice. Această căutare este dublată de dorința de a decupa din realitatea cotidiană spațiile poetice, ivite spontan sau accidental.
Expoziții (selecție): Bruiaj, Fundația Art Encounters, Timișoara (2020); Rencontres Internationales Paris/Berlin, Louvre Museum Auditorium, Paris (2019); Endless / Nameless, Galeria Zorzini, București (2019, solo); La Brique, The Brick, Cărămida, La Kunsthalle Mulhouse (2018); Double Heads Matches, Új Budapest Galéria (2018); Viața – mod de întrebuințare, Bienala Art Encounters, Timișoara (2017); CAMERA PLUS. Bienala de fotografie contemporană şi imagine dinamică, Iași (2016); Inventând adevărul. Despre ficțiune și realitate, Participarea României la a 56-a ediţie a Expoziţiei Internaţionale de Artă – la Biennale di Venezia, Noua Galerie a Institutului Român de Cultură și Cercetare Umanistică de la Veneţia (2015), Les Rencontres Internationales, Gaite Lyrique & Palais de Tokyo (2014), Paris; Pasaj, Muzeul Național de Artă Contemporană București – Anexa (2014); Recorded Memories, Museum für Photographie Braunschweig (2013), Waiting for the Drama, Galeria H’art, București (2012, solo).
Recent Comments