In perioada 15 august – 15 octombrie, ParkLake te invita sa vizitezi o expozitie unica dedicata mediului inconjurator, parte din campania „Schimba viitorul prin arta”. Expozitia este formata din patru sculpturi realizate integral din plastic reciclat si reprezinta rezultatul proiectului Senses of the Future, coordonat de Raluca Ghideanu si initiat alaturi de ParkLake Shopping Center.
In cadrul acestui proiect, tinerii artisti din Romania au acceptat provocarea de a contribui la constientizarea si sensibilizarea publicului prin arta, in ceea ce priveste impactul ecologic al poluarii cu plastic, una dintre cele mai mari provocari de mediu, la nivel mondial.
Partenerii ParkLake in aceasta campanie sunt Eco Serv Recycle, La Fantana, Chopstix si Don Ricco.
Responsabilitatea unui viitor sanatos al planetei apartine tuturor
“De la bun inceput, ParkLake a fost mai mult decat o destinatie de shopping. Am creat o comunitate in cadrul careia sustenabilitatea este un factor cheie, grija fata de mediul inconjurator fiind o preocupare constanta. Ne dorim ca prin aceasta initiativa sa transformam vizitatorii ParkLake in participanti activi in construirea unui viitor mai bun. Iar reciclarea plasticului este un aspect vital in acest sens, motiv pentru care incurajam un comportament responsabil fata de mediul inconjurator, dar si fata de comunitate”, a declarat Simona Badea, Deputy Center and Marketing Manager.
Traim intr-o realitate in care suntem inconjurati de plastic. Gasim plastic pe fundul marilor si oceanelor, pe malurile raurilor, in inima muntilor, in stomacul animalelor, in hrana noastra zilnica si in aerul pe care il respiram. Conform Green Peace Romania, plasticul „a inceput sa fie produs in cantitati industriale acum 70 de ani si a devenit, in timp, simbolul societatilor de consum si una dintre cele mai grave amenintari la sanatatea planetei. La nivel global, doar 9% din tot plasticul produs este reciclat. Chiar si in tarile dezvoltate, rata reciclarii plasticului colectat in gospodarii nu depaseste 50%; mai mult, o foarte mica parte din acest procent este ulterior convertita in ambalaje reutilizabile.”
“Folosim des sintagmele „Suntem ceea ce mancam” sau „Suntem ceea ce gandim”. Prin acest proiect am lansat o provocare catre artisti si publicul implicat prin afirmatia „Suntem ceea ce aruncam.” Sau, mai bine zis, „Vom deveni ceea ce aruncam”, a spus Raluca Ghideanu, coordonatorul proiectului.
Expozitia, care va fi disponibila pentru vizitare timp de doua luni de zile, se doreste a fi un indemn la reflectie pentru vizitatorii ParkLake: care este rolul pe care doresc sa si-l asume in construirea unui viitor mai bun pentru generatiile care urmeaza si ce mesaj doresc sa transmita prin actiunile lor.
Cele patru sculpturi grandioase gazduite in spatiul exterior al centrului comercial ParkLake au fost realizate din deseuri de plastic furnizate de catre Eco Serv Recycle.
Transmite un mesaj creativ catre viitor in comunitatea ta
ReciclareCreativa.RO alaturi de ParkLake te incurajeaza sa participi activ si sa explorezi reciclarea deseurilor de plastic intr-un mod creativ. Reciclarea este o masura necesara pentru protejarea planetei si poate fi realizata intr-o maniera artistica, oferind un scop nou recipientelor de plastic. Intra pe pagina Facebook ParkLake si gaseste-ti inspiratia in video-urile realizate de cei de la ReciclareCreativa.RO. Transmite un mesaj creativ pentru viitor in cadrul comunitatii tale online si inspira-ti prietenii sa-ti urmeze exemplul.
Fotografii de Lucian Muntean
„Sigillum”– Raluca Ghideanu
Raluca Ghideanu este o tanara artista care s-a dezvoltat mai ales in zona sculpturii, unde are peste 20 de expozitii de grup nationale si internationale, trei bienale internationale de arta, cinci expozitii personale, cinci sculpturi de arta publica si un premiu international de sculptura. Personajele sale sculpturale vorbesc despre viata, despre redescoperire si redefinire, despre inchisorile in care ne aflam.
„Sigillum” este un mesager din viitor, dar care cunoaste si lectiile trecutului si secretele antice ale supravietuirii. El este adus la mal de valurile marii si poarta in interiorul trupului sau un mesaj vital, menit sa ne responsabilizeze si sa ne uneasca in aceasta cauza comuna care consta in protejarea naturii, casa noastra, a tuturor.
„Protest – manifest antipoluare” – Sergiu Chihaia
Sergiu Chihaia a absolvit Universitatea Nationala de Arte Bucuresti si este, in prezent, cadru didactic titular la departamentul Moda, in cadrul aceleiasi institutii. Participa cu lucrarile sale la expozitii nationale si internationale, iar in 2014 a castigat premiul UAP pentru Arte Decorative – Textile in cadrul proiectului Arte in Bucuresti, editia a V-a. Este sculptor, textilist si designer, iar in focul creatiei le imbina pe toate, devenind scenograf desavarsit.
Instalatia sa este, de fapt, o metafora vizuala in care artistul pune in scena un proces tacit, care trece aproape neobservat in dinamica cotidiana, un proces care genereaza noi structuri vegetale, morfologii stranii, excrescente si malformatii organice pe care natura, copacii in special, le dezvolta ca reactie la coabitarea cu plasticul.
„Pet-varan” – Stefan Bogdan
Stefan Bogdan este un tanar artist, student in anul II in cadrul Universitatii de Arta Bucuresti, care isi doreste ca prin participarea lui la campania „Schimba viitorul prin arta” sa semnaleze tuturor ca a sosit timpul pentru o schimbare radicala. „Plasticul a devenit o problema la nivel european, iar faptul ca stim deja aceasta problema, ne ofera ocazia de a o evidentia prin arta.”
Sculptura realizata de el reprezinta dragonul de komodo sau varanul urias, care face parte din categoria reptilelor mari si este o specie vulnerabila. Isi are rolul sau in ecosistem si este important sa ii intelegem fragilitatea si sa il protejam in aceasta lupta cu pradatorul alfa, omul, care are atat puterea de a-l duce la extinctie, cat si de a-l salva. Noi alegem ce perspectiva avem asupra naturii care ne inconjoara.
„Synthetic remains” – Adrian Piorescu Oprea
Adrian Piorescu Oprea este un sculptor, care recent si-a obtinut diploma de Licenta si Master in cadrul Universitatii Nationale de Arte Bucuresti, sectia Sculptura. Motivatia lui de a face parte din acest proiect este aceeasi care il inspira si in creatiile artistice personale, aceea de a face privitorii sa constientizeze efectele ireversibile aduse in mediul natural de catre fiinta umana si datoria morala pe care omul o are fata de natura si totodata pentru semenii din specia sa.
In viziunea sa, Adrian crede ca traim o relatie problematica, natura versus produsele civilizatiei. Extinderea civilizatiei s-a transformat intr-o capcana ce ameninta extinctia a ceea ce era odata natural si liber. Avem o datorie morala fata de natura si puterea de a schimba ceva atunci cand reusim cu adevarat sa fim constienti de acest lucru.
Galerie foto de la vernisaj
Cu un capac de plastic construiesti un viitor mai frumos pentru copiii din Sectorul 3
Un capac mic de plastic se poate transforma intr-un gest maret. Alege sa reciclezi si ajuta nu doar mediul inconjurator, dar si copiii din Sectorul 3, care sufera de boli grave si se lupta sa aiba un viitor.
Cauta containerele special amenajate in zona de Foodcourt unde toate capacele de plastic de la sticlele PET sunt adunate, urmand sa fie vandute firmelor de colectare. Fondurile adunate vor fi redirectionate catre cazurile acestor copiilor.
ParkLake sustine initiativa lansata de Primaria Sectorului 3 impreuna cu Directia Generala de Asistenta Sociala si Protectia Copilului Sector 3, din dorinta ca alaturi de vizitatorii centrului comercial sa transmita un mesaj pozitiv pentru un viitor mai bun al copiilor din Romania. Impreuna reusim!
In siguranta #nudoaracasa
In contextul actual, ParkLake Shopping Center a dezvoltat si adoptat masuri sporite de igiena si siguranta, pentru a oferi in continuare o experienta de shopping cat mai sigura si placuta clientilor sai. Astfel, a verificat si certificat procesele curente de igiena si curatenie in parteneriat cu SGS, liderul mondial in domeniul inspectiei, verificarii, testarii si certificarii, obtinand astfel Standardul de Evaluare SGS pentru Igiena si Dezinfectare. Acest lucru confirma respectarea stricta a protocoalelor si reglementarilor de ultima generatie aplicabile, asigurand in acest fel sanatatea si siguranta tuturor persoanelor care trec pragul centrului comercial.
In plus, ParkLake Shopping Center a dezvoltat o serie de programe speciale, adaptate contextului actual, sub conceptul in siguranta #nudoaracasa. Printre acestea se numara implementarea sistemului de monitorizare a traficului din interiorul centrului comercial si informarea publicului cu privire la starea acestuia prin intermediul website-ului www.parklake.ro, precum si instalarea sistemelor de masurare a temperaturii la toate intrarile in centrul comercial, accesul la dispensere cu gel dezinfectant in toate zonele comune principale (intrari in mall, zona de restaurante, coridoare, s.a.), stabilirea unui flux clar de circulatie in mall, precum si implementarea unor noi sisteme de semnalistica si informare menite sa transmita vizitatorilor masurile de protectie si conduita recomandate in interiorul centrului comercial.
Despre ParkLake Shopping Center
ParkLake Shopping Center este un proiect unic, care imbina intr-un mod armonios natura si shopping-ul. Designul modern combina elemente inspirate de cei trei piloni, Parc – Natura − Familie si ofera oportunitati excelente de petrecere a timpului liber in cadrul spatiilor de relaxare, de joaca, precum si locuri in care se poate practica sport sau se poate petrece ziua lucrand.
Proiectat dupa cele mai inalte standarde internationale, inconjurat de natura si situat in apropierea Parcului Titan, ParkLake ofera cea mai buna selectie de branduri disponibile pe piata si servicii de inalta calitate intr-un mediu eco-friendly si o atmosfera incantatoare.
Mai multe informatii despre ParkLake Shopping Center gasiti la: www.parklake.ro.
Despre La Fantana
La Fantana este cel mai important furnizor de servicii de hidratare cu apa si cafea pentru companii si gospodarii din Romania si un actor important in serviciile de cafea pentru industria ospitalitatii.
Companie multinationala nascuta si crescuta in Romania, La Fantana si-a facut o traditie din a sprijini initiative culturale din domenii precum muzica, arhitectura, arta plastica sau literatura.
Recent Comments