Reclame în Retrospectivă la Mega Mall – Made in RO: muzeu pop-up de publicitate și branduri românești revine cu a treia ediție, luând startul cu o expoziție de neratat

– O călătorie nostalgică și plină de umor în ultimii 150 de ani de creație publicitară și mărci care au făcut istorie: vino să descoperi ce era de bonton pe vremuri, explorând în avanpremieră peste 500 de exponate care reprezintă povestea unor branduri celebre din viața cotidiană

 – Expoziția va fi găzduită de Mega Mall între 2-18 octombrie, deschizând seria de evenimente organizate sub umbrela muzeului temporar Made in RO, din perioada 3-18 noiembrie, la Arcub-Hanul Gabroveni-

 Muzeul de publicitate și branduri românești se întoarce “acasa”, pentru că va aduce decorul și conținutul autentic al unui magazin universal, de acum poate 50 sau 100 de ani, în spațiul cel mai natural în care acesta ar putea să existe – într-un centru comercial ultra-modern. Vizitatorii vor descoperi în regim gratuit, între 2-18 octombrie, la Mega Mall, cum a apărut publicitatea ca activitate în România, ce cumpărau românii în trecut, dar și poveștile din spatele reclamelor și ale brandurilor naționale de altădată, marcând astfel debutul celei de-a treia ediții a primului muzeu temporar de publicitate și branduri românești, inițiat și organizat de Asociația ESCU.

Evenimentul reprezintă o introducere cu parfum retro în casele românilor din trecut, printr-o expoziție care va îngloba “anunciuri” amuzante și cu o grafică spectaculoasă, precum și obiecte marcante din creația publicitară și din evoluția mărcilor emblematice autohtone, care vor prinde viață, oferind o experiență culturală nemaiîntâlnită într-un spațiu comercial. Expoziţia este o ocazie unică pentru publicul din București de a explora peste 500 de obiecte autentice de memorabilia și artefacte, precum ambalaje, afișe, materiale grafice, propagandă politică, postere, machete, ziare și reviste cu reclame, produse casnice de larg consum, cosmetice, jucării, textile, electronice și electrocasnice, produse alimentare, clipuri TV cu reclame sau transmise la Radio, studii de caz pe campanii de publicitate și antreprenori români, reclame din arhive și multe altele.

Selecţia cuprinde piese autentice din patru perioade de timp distincte: antebelic, interbelic, perioada comunistă și întoarcerea la capitalismul din perioada contemporană – conţinând atât printuri (afişe, ziare, reviste), cât şi obiecte reprezentative pentru designul de produs de larg consum al acestor vremuri. Decorurile autentice și colecțiile prezentate vor purta vizitatorii într-un tur fascinant al amintirilor, dar vor și radiografia felul în care România a trecut prin schimbările de consum, de mentalități, de lifestyle și economice de-a lungul vremii, prin câteva branduri și campanii publicitare care au făcut carieră.

Ediția a treia a  muzeului de publicitate și branduri Made in RO va continua în luna noiembrie, la Arcub, printr-o componentă educativă complexă, aplicată prin expoziții, conferințe, tururi ghidate, podcast-uri și ateliere creative, masterclass-uri și spații experiențiale. Evenimentul de anul acesta va marca, de asemenea, și construirea primului muzeu virtual de publicitate și branduri românești, care reprezintă o cronică digitală a memoriei industriilor creative din România, cuprinzând tururi virtuale, articole, analize, fotografii de arhivă, fragmente din presa din țară, dar mai ales digitizarea unei părți din colecțiile expuse din expoziție pe website-ul dedicat proiectului www.muzeulpublicitatii.ro.

Colecții și colecționari principali: Florian Ciobanu // Reclame Vechi Românești 1840-1995, Alexandru Stoian // Asociația Cultural-Educativă pentru Protejarea Patrimoniului Tehnic, Științific și Istoric „Suntem România” și Cristian și Mihai Dumitru // Asociația Muzeul Jucăriilor și multe alte colecții private.  

Made in Ro: muzeu de publicitate și branduri românești este un proiect:

Inițiat și organizat de: Asociația Escu

În parteneriat și cu găzduirea: Mega Mall

Co-finanțat de: AFCN

Comunicat de: Line Agency

*** Proiect cultural co-finanţat de Administraţia Fondului Cultural Naţional (AFCN). AFCN nu este responsabilă de conținutul proiectului sau de modul în care rezultatele proiectului pot fi folosite. Acestea sunt în întregime responsabilitea beneficiarului finanțării.

Despre Asociația ESCU

www.asociatiaescu.ro

Asociaţia ESCU înseamnă Educaţie, Societate, Cultură, Umanitate. Suntem o organizaţie nonguvernamentală tânără, independentă, apolitică, non-profit, având obiectivul principal de a îmbunătăţi nivelul cultural şi educaţional al publicului din ţară. Principala noastră direcţie de activitate este dezvoltarea ofertei culturale din spaţiul public românesc prin proiecte inovatoare care au ca misiune susținerea practicilor culturale la nivel național și multidisciplinar. Asociația noastră operează la intersecția dintre creativitate, artă și antreprenoriat cultural, organizând evenimente, programe educaționale, cercetare experimentală și suport pentru producția proiectelor artistice, precum și programe de mentorat în diplomație și relații internaționale. Proiectele noastre de referință, axate pe domenii precum diplomația culturală și publică, relații internaționale, publicitate și branding, sunt World Experience Festival/Festivalul Ambasadelor, NATO Youth Academy, Diplomatic Backstage Program și Made in RO: muzeu pop-up de publicitate și branduri românești, ajuns la a treia ediție.  

Despre Mega Mall

https://megamallbucuresti.ro/

Mega Mall este unul dintre cele mai moderne centre comerciale din București și primul centru comercial din România care primește Certificatul de Conformitate COVID-19, din partea experților companiei suedeze SAFE Shopping Centers – autoritate pe piața de retail internațională care acreditează siguranța centrelor comerciale din toată lumea.  Mega Mall a fost inaugurat în urma unei investiții de 165 de milioane de euro. Centrul acoperă în total peste 200.000 metri pătrați și face parte din portofoliul NEPI Rockcastle. Mall-ul dispune de un spațiu închiriabil de aproximativ 76.000 de metri pătrați, dispuși pe 5 niveluri, și găzduiește peste 200 de magazine, dar și o parcare cu o capacitate de aproximativ 3.000 de locuri dispuse pe 7 niveluri, dintre care 1.000 sunt situate pe acoperiș. Centrul comercial propune un mix complet de branduri de renume național și internațional pentru toate nevoile și interesele, precum și diverse opțiuni de relaxare și petrecere a timpului liber: un food court de 10.000 mp cu o varietate restaurante, fast food-uri și cafenele pentru toate gusturile, o sală de fitness WorldClass, de 2.500 de metri pătrați, dotată cu o piscină semi olimpică, un cinematograf Cinema City cu 14 săli ultra moderne și tehnologia 4Dx, un concept modern de spații de distracții, operat de trickShot Mega Mall, sală de jocuri deschisa non-stop, dar și un loc de joacă, adus de Gymboland, pentru copiii de toate vârstele.

Aici sunt prezente unele dintre cele mai mari reprezentante ale magazinelor de fashion, încălţăminte, îngrijire şi accesorii din țară, printre care H&M, Zara, Koton, Mango, Peek & Cloppenburg, Guess, POEMA, DIKA, New Yorker, Pull&Bear, C&A, LC Waikiki, Bershka, Notino, Sephora, Mayoral, Stradivarius, Orsay, Adidas, Nike, Lee Cooper, Douglas, Nala, NEXT, Tommy Jeans, Monarch, Hervis, Stefanel, ECCO, Intersport, MAC sau Aldo. În luna decembrie 2019 la Mega Mall a fost inaugurat primul magazin BlackStar Wear din România, fondat de artistul hip hop Timati din Rusia. Ofertei de food court li s-au adăugat în 2017 Taco Bell, McDonalds și Trickshot Mega Mall, care include și o zonă de petrecere a timpului liber, cu biliard și bowling. In 2019 a fost inaugurat primul restaurant Burger King din țară. Tot la Mega Mall au fost inaugurate primele magazine Reserved Man, Pupa, Sport Vision, Buzz și Burger King din România. În decembrie 2019 a fost inaugurată cafeneaua-concept Starbucks, amenajată sub formă de insulă.

Susține activitatea Modernism.RO printr-o donație.