Piese de teatru, video-performance-uri, concerte și recitaluri de poezie, au fost produse de artiști pe perioada carantinei și s-au văzut în ediția cu numărul 6 a HomeFest, între 11 și 21 mai.

Pentru un eveniment artistic care în mod normal se întâmpla în casele și apartamentele bucureștenilor, organizatorii celui mai mic festival uriaș sau al celui mai uriaș festival mic, HomeFest, s-au adaptat contextului și au propus, în premieră pentru 2020, o ediție online cu acte artistice fresh, produse de artiști pe perioada carantinei.

16 performance-uri, 55 de artiști și peste 300 de spectatori în 11 zile online

HomeFest a pus gratuit la dispoziția publicului 16 acte artistice pe parcursul celor 11 zile de festival, aducând 55 de artiști și peste 300 de spectatori în cadrul acestei ediții speciale. De la piese de teatru readaptate unui format digital, la performance-uri create special de artiști pentru a răspunde izolării, toate evenimentele din acest an au fost adaptate pentru o vizionare online. 

Intimitate chiar și în online

După încheierea fiecărui performance, tradiția HomeFest de a aduce la un loc publicul și artiștii s-a păstrat, așa că festivalul a oferit în continuare o oportunitate pentru spectatori de a intra în dialog cu artiștii, organizatorii și ceilalți participanți.

Jean-Lorin Sterian, inițiator HomeFest, a declarat că a fost “o edițe ce nu a semănat cu niciuna dintre precedentele, așa cum luna mai 2020 a fost diferită de toate lunile mai pe care le-am trăit până acum. în mod surprinzător, faptul ca ne-am mutat pe zoom nu a alterat caracterul intim al festivalului. Fiecare spectacol a avut tot cam atata public cât ar fi avut dacă s-ar fi desfășurat în sufragerii sau dormitoare.”

Ca să păstreze intimitatea care caracterizează festivalul chiar și în mediul online, organizatorii au păstrat o limită de locuri ca și când evenimentele s-ar întâmpla într-o casă mare, iar numărul maxim de spectatori a fost de 25 pers / eveniment.

Tot inițiatorul festivalului a declarat că “de data asta spectatorii s-au aflat în casele lor, adesea în alte orașe, țări și chiar continente, ocazie cu care am putut trage cu ochiul la interioarele celorlalți. Pentru mine, partea cea mai atrăgătoare a rămas, ca și înainte, socializarea de după show. S-a stat ore în șir la discuții care adesea au semănat cu un talk show în care s-a vorbit despre spectacol, performare online vs pe scenă, pandemie, singuratate, socializare de la distanță, anxietăți felurite, transformându-se într-un jurnal online al perioadei. Pentru mulți dintre noi serile au devenit mai puțin singure datorita homefestului.”

Obiecte ale izolării, fotografiate de spectatorii HomeFest

Toate evenimentele au fost gratuite, dar totuși biletul de intrare la HomeFest 2020 a fost să trimiți o fotografie cu obiectul din casă care a semnificat cel mai fidel, pentru tine, ca spectator, această perioadă a distanțării. Așa s-a conturat o colecție delicată de fotografii trimise de aceștia, cu care organizatorii au în plan să organizeze pe viitor o expoziție.

În pofida caracterului atipic al acestei ediții online, atât artiștii implicați cât și publicul s-au bucurat de festivalul care le-a făcut tranziția ieșirii din carantină mai ușoară, astfel că mesajele de mulțumire n-au întârziat să apară.

HomeFest este un proiect cultural inițiat de Asociația Homemade Culture și co-finanțat de Administrația Fondului Cultural Național (AFCN). Proiectul nu reprezintă în mod necesar poziția Administrației Fondului Cultural Național. AFCN nu este responsabilă de conținutul proiectului sau de modul în care rezultatele proiectului pot fi folosite. Acestea sunt în întregime responsabilitatea beneficiarului finanțării.