BRUIAJ
Fundația Art Encounters Timișoara
28 februarie – 15 aprilie 2020
Artiști: Michele Bressan, Lea Rasovszky, Larisa Sitar
Curator: Diana Marincu / Asistent curator și producție: Georgia Țidorescu
Expoziția BRUIAJ, al treilea episod al colaborării dintre artiștii Michele Bressan, Lea Rasovszky și Larisa Sitar, stă mărturie pentru o solidaritate de generație în jurul căreia se construiește un dialog firesc, întins pe o perioadă lungă de timp.
Imagine din expoziție. Credit foto: infi.ro Imagine din expoziție. Plan îndepărtat, de la stânga la dreapta: Larisa Sitar, Michele Bressan. Prim plan: Larisa Sitar. Credit foto: infi.ro Imagine din expoziție. De la stânga la dreapta: Lea Rasovszky, Larisa Sitar. Credit foto: infi.ro Imagine din expoziție. De la stânga la dreapta: Larisa Sitar, Lea Rasovszky. Credit foto: infi.ro Imagine din expoziție. Lea Rasovszky, The Impossibility of Counting That Which is Numberless, 2015, tehnică mixtă, 29 x 21 cm. Credit foto: infi.ro Imagine din expoziție. Lea Rasovszky, God As A Boy, 2017, tehnică mixtă pe hârtie, 47 x 39 cm. Credit foto: infi.ro Imagine din expoziție. Larisa Sitar, Roboust Boast, 2019-2020, instalație (obiect de ghips acoperit cu catifea, stâlp îmbrăcat în ceramică imprimată, fotolii și masă), dimensiuni variabile. Credit foto: infi.ro Imagine din expoziție. De la stânga la dreapta: Lea Rasovszky, Michele Bressan, Larisa Sitar. Credit foto: infi.ro Imagine din expoziție. De la stânga la dreapta: Lea Rasovszky, Michele Bressan, Larisa Sitar. Credit foto: infi.ro Imagine din expoziție. Larisa Sitar, Roboust Boast, 2020, diptic, bazorelief din MDF, lavabil, 40 x 50 cm fiecare. Credit foto: infi.ro Imagine din expoziție. Larisa Sitar, Roboust Boast, 2020, diptic, bazorelief din MDF, lavabil, 40 x 50 cm fiecare. Credit foto: infi.ro Imagine din expoziție. De la stânga la dreapta: Lea Rasovszky, Michele Bressan, Larisa Sitar. Credit foto: infi.ro Imagine din expoziție. Plan îndepărtat: Lea Rasovszky. Prim plan: Michele Bressan. Credit foto: infi.ro Imagine din expoziție. Michele Bressan, Cinema Patria (seria Waiting for the Drama), 2011, ultrachrome pigment print pe hârtie Epson Enhanced, cașerată pe suport de aluminiu, 111 x 135 cm. Credit foto: infi.ro Imagine din expoziție. Michele Bressan, Black Dress, video VHS, 22 sec. Credit foto: infi.ro Imagine din expoziție. De la stânga la dreapta: Michele Bressan, Lea Rasovszky. Credit foto: infi.ro Imagine din expoziție. Lea Rasovszky. Credit foto: infi.ro Imagine din expoziție. Lea Rasovszky. Credit foto: infi.ro Imagine din expoziție. Lea Rasovszky. Credit foto: infi.ro Imagine din expoziție. Lea Rasovszky. Credit foto: infi.ro Imagine din expoziție. Lea Rasovszky. Credit foto: infi.ro Imagine din expoziție. Michele Bressan, Like in One of My Dreams #0, masă și machetă, 2020, 100 x 50 cm. Credit foto: infi.ro Imagine din expoziție. De la stânga la dreapta: Larisa Sitar, Lea Rasovszky, Michele Bressan. Credit foto: infi.ro Imagine din expoziție. Michele Bressan, Sorrow (Fake Ancient History), 2020, sculptură/readymade, bază de marmură 30 x 30 cm. Credit foto: infi.ro Imagine din expoziție. Lea Rasovszky, Ode to My Left Hand, 2020, instalație in-situ (desen, pictură, obiect, intervenție cu text pe perete). Credit foto: infi.ro Imagine din expoziție. De la stânga la dreapta: Lea Rasovszky, Larisa Sitar. Credit foto: infi.ro Imagine din expoziție. Lea Rasovszky, Ode to My Left Hand, 2020, instalație in-situ (desen, pictură, obiect, intervenție cu text pe perete). Credit foto: infi.ro Imagine din expoziție. Lea Rasovszky, Ode to my left hand, 2020, instalație in-situ (desen, pictură, obiect, intervenție cu text pe perete). Credit foto: infi.ro Imagine din expoziție. Plan îndepărtat: Michele Bressan. Prim plan: Lea Rasovszky. Credit foto: infi.ro Imagine din expoziție. Plan îndepărtat: Michele Bressan. Prim plan: Lea Rasovszky. Credit foto: infi.ro Imagine din expoziție. De la stânga la dreapta: Michele Bressan, Lea Rasovszky. Credit foto: infi.ro Imagine din expoziție. Lea Rasovszky, Criers (Is it Weird That I Want to Taste Your Tears?), 2019, diptic, flori uscate, suport de metal, 150 x 50 x 50 cm. Credit foto: infi.ro Imagine din expoziție. Lea Rasovszky, Criers (Is it Weird That I Want to Taste Your Tears?), 2019, diptic, flori uscate, suport de metal, 150 x 50 x 50 cm. Credit foto: infi.ro Imagine din expoziție. Lea Rasovszky, Criers (Is it Weird That I Want to Taste Your Tears?), 2019, diptic, flori uscate, suport de metal, 150 x 50 x 50 cm. Credit foto: infi.ro Imagine din expoziție. Michele Bressan, Timpuri Noi, 2014, ultrachrome pigment print pe hârtie Hahnemuhle Rag Baryta cașerată pe suport de aluminiu, 180 x 145 cm. Credit foto: infi.ro Imagine din expoziție. Larisa Sitar, Roboust Boast, 2019, bazorelief din MDF, lavabil, 150 x 120 cm. Credit foto: infi.ro Imagine din expoziție. Plan îndepărtat: Michele Bressan. Prim plan: Larisa Sitar. Credit foto: infi.ro Imagine din expoziție. Michele Bressan, Overhead Projections, 2019, sculptură din folie alimentară, retroproiectoare. Credit foto: infi.ro Imagine din expoziție. Michele Bressan, Bunker, 2020, beton, suport de fier. Credit foto: infi.ro
BRUIAJ se concentrează pe explorarea topografiei memoriei sub faldurile căreia se ivesc imaginile brute, atavice și misterioase ale istoriilor personale și colective, neprelucrate complet. Pliurile acestora ascund mereu reziduuri care bruiază chiar și cele mai limpezi narațiuni. Acest bruiaj conduce traseul experienței vizuale spre multiple ramificații, deturnări și surprize apărute pe tulpinile unor teme precum: estetica spațiului domestic, grotescul cotidian, ritualul funerar, arsenalul militar, ruina și dispariția.
Pe de-o parte, lucrările artiștilor aduc în actualitate inocența descoperirii lumii exterioare și interioare cu o curiozitate autentică, iar pe de altă parte lasă ficțiunea să intervină și să-și construiască propria versiune asupra realității „îmbunătățite” de simulările 3D sau de ornamentele excesive. Plasate între ironie și melancolie, lucrările reflectă preocuparea artiștilor pentru relația dintre o antichitate butaforică, necesară fixării unor mitologii colective, inclusiv referitoare la actul artistic, și actualizarea unor repere personale în măsură să descrie propria atitudine în fața trecerii timpului și în relație cu istoria. „Dezordinea” creată de artiști contribuie la atmosfera uneori intimă, familiară, alteori abrazivă și metalică, a unui spațiu în care se pot vedea desene, instalații, fotografii, basoreliefuri și intervenții in-situ.
Ipostazele în care-i regăsim pe Michele Bressan, Lea Rasovszky și Larisa Sitar se construiesc atât pe un fond de lucrări existente recente, cât și pe noi producții, realizate special cu această ocazie.
Recent Comments