Platforma X ediția a 4-a debutează miercuri, 18 octombrie, de la 19.30 la WASP, cu primele evenimente, avându-i ca protagoniști pe Anastasia Manole, Ana Golici și Cătălin Burcea.
Platforma X – editia a 4-a este un proiect cultural organizat de Asociatia 4Culture, in co-productie cu WASP Studios.
Parteneri: UNARTE – Universitatea Nationala de Arte Bucuresti, Borderline Art Space, Iasi, Zeppelin, PostModernism Museum.
Proiect cultural co-finantat de AFCN – Administratia Fondului Cultural National.
Curatori: Olivia Nițiș & Ciprian Ciuclea
WASP – Working Art Space and Production
Strada Ion Minulescu 67 – 93
Fabrica Flaros, corp E, etaj 2
București, România
[email protected]

Proiecțiile se joacă cu starea de voyerism, iar website-ul este spațiul performativ prin intermediul transmisiunii live și a chat-ul interactiv. Cele două perspective de interacțiune cu privitorul regăsesc persoana care este privită într-o relație interschimbabilă între putere, fragilitatea expunerii fără a ști ca este privită și puterea exhibiționistului care joacă pentru plăcerea de a disimula și de a manipula pentru a crede în realități false.

Primele lucrări digitale le-a imprimat pe printerul color “Primera” primul printer digital color a cărui tehnologie greoaie se baza pe mari temperaturi și suluri de culoare. Imprimarea unei pagini A4 dura o oră, câte 15 minute pentru fiecare culoare, imprimate (transferate) una peste alta de pe un suport (sul).“Hârtia de imprimare era specială, lucioasă. Nu mă mulțumea atunci nici dimensiunea limitată și nici calitatea hârtiei, dar calitatea imaginii era foarte bună și am început să experimentez și să dezvolt primele lucrări digitale de mari dimensiuni.
În 1998 am făcut primele printuri digitale de mari dimensiuni ( 300 x 200 centimetrii) pe hârtie japoneză (archival) folosing printerul Ink jet Epson. Încă nu existau printerele digitale de mari dimensiuni. Pe cel mai mare Epson printer se putea imprima atunci maximum 11 x 17 inches. Ca să ajung la o dimensiune mult mai mare am imprimat lucrarea din sute de foi 11 x 17 pe care le-am lipit la un loc refăcând în final imaginea. În timpul imprimării pe unele foi au apărut unele semne digitale specifice printerului digital, unele dungi foate fine, pe care le-am lasat ca parte din expresia artistica a lucrărilor. Liniile “greșite” erau atât de fine și de perfecte așa cum o mână omenească nu ar fi putut să le deseneze. Ele erau de fapt accidente, imperfecțiuni ale tehnologiei. De atunci am lăsat de multe ori “expresia printerului”, accidente digitale apărute fără voia mea în imaginile imprimate să se manifeste în lucrările mele digitale. Am făcut experimente imprimând digital pe o mare variație de hârtii manuale, Tapa cloth, hârtii japoneze, translucide, și imperfecte. A imprima digital este o călătorie în necunoscut. Imaginea imprimată pe hârtie arată diferit de imaginea pe care o vezi pe ecranul computerului. Rezultatele sunt de multe ori neașteptate. Aceeași imagine arată diferit pe diferite hârtii. Imprimarea digitală iți impune un anumit ritm de lucru. Ajungi să dezvolți o relație cu printerul tău, mai ales dacă petreci nenumărate nopți împreună. Începi să-l cunoști, să știi ce devieri cromatice are, ce puncte sensibile are și cum să obții ceea ce vrei lucrând cu el.” Ana Golici

Efortul constant de a înțelege contextul in care trăim din punct de vedere istoric (prezent/trecut apropiat) este o altă problemă a “fragilei” noastre existențe.
“Jocul” nesfarșit pe care orice sistem politic de oriunde în lume îl joacă cu noi ne obligă la # REZIST. Toate aceste trei aspecte descrise mai sus sunt doar câteva probleme cu care ne confruntăm astăzi. Prin urmare, în acest context foarte complicat al vieții de zi cu zi, încercăm cu greu să înțelegem ce se întâmplă de fapt …” (Cătălin Burcea)
• 2016 – “IstoriiMonuMentale” – ARCUB Gabroveni – București • • • 2015 – “Two Rooms or Another Kind of Palsy” – Alert Studio – București •
• 2014 – “Multo Post Futurum” – New Energies (Focus Romania) – VIENNAFAIR – VIENA •
• 2014 – 1’45” / “A great future behind us” – Contemporary Art Ruhr – Essen •
• 2014 – “A Few Grams of Red, Yellow, Blue” – Centrul de Artă Contemporană Castel Ujazdowski – Varșovia •
• 2013 – “Expansibilitatea Domeniului Luptei” – Galeria Spațiu Intact (Fabrica de Pensule) – Cluj-Napoca • 2011 – “East by South West” – (curated by_vienna) – Knoll Gallery – Viena.
www.catalinburcea.ro
Observând o oarecare dificultate în a construi instalații și proiecte cu caracter mobil și nomad fizic dar și informațional, noua ediție Platforma X propune o direcție care să asume posibilele relații dintre noile media și mobilitatea informației în societatea actuală. Cadrele socio-culturale, politice, teritoriale și economice conțin structuri de mobilitate facilitate de noile media, de la mobilizarea socială, globalizare și migrație la conexiuni alternative și pluri-identități în mediul online. Evoluția tehnologică transformă în mod radical distribuția informației și comunicarea la nivel interuman acolo unde umanitatea este ea însăși tehnologizată dezvoltând cultura cyborg sau AI, și unde acțiunea virtuală se extinde constant în server. Mobilitatea informației prin noile media implică aspecte legate de viață privată și publică, supraveghere, imersiune, alienare, memorie și memorie modificată, fake news și indentități false, până la ștergerea informației prin atacul cybernetic, viruși informatici transformând spațiul virtual în teritoriu de conflict.
Avansul tehnologic la nivelul internetului, infrastructurii transportului și telecomunicațiilor, telefoanelor mobile și a altor device-uri asigură forme de interdependență contribuind la o cultură media translocală. În acest sens media electronică precum filmul, arta video, televiziunea, radioul și internetul pot fi înțelese ca instrumente de stabilire a conectivității și în consecință de mobilitate a informației care, intrată în procesul de transfer poate fi alterată, modificată până la propria sa dispariție. Noile media și mobilitatea informației vulnerabilizează în același timp și existența corpului fizic al informației, decorporalizarea și delocalizarea sa în circuit deschizând perpective continue în spațiul timp world wide web.
Parteneri: UNARTE – Universitatea Nationala de Arte Bucuresti, Borderline Art Space, Iasi, Zeppelin,PostModernism Museum.
Proiect cultural co-finantat de AFCN – Administratia Fondului Cultural National.
Proiectul nu reprezintă în mod necesar poziţia Administrației Fondului Cultural Național. AFCN nu este responsabilă de conținutul proiectului sau de modul în care rezultatele proiectului pot fi folosite. Acestea sunt în întregime responsabilitatea beneficiarului finanțării.
foto cover : Ana Golici
Recent Comments