La tabăra de creaţie de la Moulin de L’Eveque, o fosta moara episcopala, restaurata de proprietar, un artist ceramist de origine din Romania, din sud-vestul Franţei, aproape de Andorra si de Carcassonne si Toulouse, au participat Marie-Helene Fabra, pictor, Isabel Aguera, pictor, şi Mahe Aguera, artist fotograf. Toate trei din Paris, prima cu legaturi vechi cu Romania.
Tema taberei artistice de la sf[rsitul lui iulie, un proiect pilot la Moulin de L’Eveque, pe care am organizat-o fără nicio sustinere financiară din tara sau din alta parte, a fost “A vol d’oiseau” sau “Privire din cer,” pe româneşte.
Cele două pictoriţe si fotograful Mahe Aguera au descins la moara de secol XVIII din Pirinei, pentru o săptămâna, cu soare si ploaie, si au creat o serie de lucrari inspirate din atmosfera de aici şi din împrejurimi.
Mahe Aguera a făcut fotografiile rezidentei si o diaporama despre aceasta experienţă creatoare, pe care sperăm să o prezentăm, la toamnă, la o galerie privată din Bucureşti, într-o expoziţie mai amplă a celor trei artiste, în dialog cu artişti români.
Sperăm să continuăm acest proiect pilot de tabere de creatie/rezidenţe artistice la moara din Pirinei a lui Radu Tănăsescu, artist ceramist german de origine română, cu resedinţa in Franţa.
La anul, sperăm ca artiştii în rezidenţă să vină la Moulin de lţEveque din România, aflata la distanta de un zbor de pasăre, “a vol d’oiseau”. Si poate vom beneficia şi de susţinere financiară din partea oficialităţilor culturale române.
Căteva cuvinte despre Marie-Hélène Fabra, pictor, licenţiată in arte de Beaux Arts din Paris (1987) şi l’École du Louvre. Si-a început cariera artistică şi expune regulat în galerii şi centre de artă din Franţa şi din lume. 
 
Pictura lui  Marie-Hélène Fabra est figurativă. De la Bosch la  Goya sau de la Max Ernst la Polke, ea se inspiră din cei pentru care pictura este un mijloc de a dezvolta imaginarul.
În 2012, a publicat cartea  Memoria frunzelor moarte la editura Humanitas din Bucureşti,  sub numele Marie-Hélène Fabra Bratianu.
Cartea a fost editată şi în Franţa, la editura  l’Harmattan, în iulie  2016 ( La mémoire des feuilles mortes) – un jurnal, scris după moartea mamei sale, împreună cu amintirile pe care i le-a lăsat mostenire bunica sa, Elena Bratianu.
Despre rezidenţa la Moulin de lţEveque, din iulie 2017 Marie-Helene Fabra spune:
“Am profitat de această săptămână de rezidenţă pentru a începe o serie de mici peisaje de natură şi portrete, pe care o voi continua în 2017. După Rivel, Le Moulin de L’Eveque, voi merge in Germania, la Bayereuth, Kassel şi Konstanz. Vara mea nomadă va continua în Franţa, în Haute Savoie, apoi în sud, şi se va termina în Normandia.”
(…)
“Ca şi Odilon Redon, cred că imaginarul se hrăneşte din observaţia atentă a realităţii. sper să pot continua această serie pînă in septembrie, ceea ce îmi va permite să simt cu mai multă acuitate variaţia peisajelor noastre europene: lumină, vegetatie, morfologie.”
Roxana Dascălu
Le Moulin de L’Eveque
11230 Rivel
Franţa