vezi integral albumele foto:

Galeriile Carol continuă sezonul expozițional 2016-2017 invitându-l pe pictorul Vadim Crețu să-și prezinte unele dintre cele mai recente lucrări ale sale în spațiile de expunere din Bulevardul Carol I Nr. 59, etaj 1, București. Expoziția va fi vernisată joi, 10 noiembrie 2016, ora 19, și va fi accesibilă pentru vizitare până pe 30 noiembrie, conform programului afișat pe pagina de facebook a galeriei.

 Discipol al maestrului Ștefan Câlția, Vadim Crețu este unul dintre studenții basarabeni care au trecut, în toamna lui 1990, „podul de flori” de peste Prut, sosind la București să studieze pictura; între 1986 și 1990 se formase la Școala de Arte din Chișinău. În 1995 câștigă bursa „Lion Club” oferită de Institute of Architecture, Darmstadt, Germania, iar între 1996-1998 este asistent universitar, perioadă în care devine și membru al U.A.P.R. O adevărată carieră artistică începe pentru Vadim Crețu în 1998, de când colaborează cu Van Rijn Gallery din Paris. Are la activ peste 20 de expoziții de grup și personale din România, Italia, Germania, Franța și Grecia, iar lucrările sale se află în colecții private sau publice din România, Grecia, Franța, Elveția.

vadim-cretu-1

Într-un amplu text critic, Alina PETRESCU– istoric de artă la MNAR – spunea: „Pictorul Vadim Creţu poate fi considerat, în egală măsură, un desenator excepţional, precum şi un colorist extrem de abil. Printre liniile riguros construite şi exuberanţa cromatică, nu ne putem opri să constatăm că artistul manifestă o preferinţă pentrupeisaj, mai ales în ultima perioadă a creaţiei sale – ne referim la ciclul intitulat Grădini.(…) Mai mult decât oricare peisagist contemporan, Vadim Creţu este un rafinat, discret şi meticulos poet al luminii şi al simplităţii clasice. Familiaritatea cu care artistul îşi imortalizează impresiile cele mai tainice conferă operei sale valoarea unor confesiuni intime, pline de savoare şi mister. Opera sa devine un veritabil testament artistic, a cărui valoare inestimabilă rămâne să fie confirmată odată cu trecerea timpului. Artistul nu a rătăcit prin locuri mai mult sau mai puţin sălbatice, ci a trăit peisajul locurilor respective cu intensitatea unui călător sentimental, care doreşte să imortalizeze clipa şi nu se desparte cu uşurinţă de amintirile lui.

vadim-cretu-2

La rândul său, Vlad BULAT, prieten al artistului, scria, de curând, într-o notă pe Facebook: „Întâlnirea cu picturile recente ale lui Vadim Crețu este o bucurie a ochiului și a minții. Dar nu e o bucurie retinară, strict calofilă. Nici o satisfacere doar mulțumitoare a nevoilor minții, a cugetului. Este întîlnirea spectaculoasă cu un maestru pe cât de desăvârșit, pe atât de firesc, tăcut, așezat, deloc ostentativ; unul care știe să „decupeze” perfect un stop-cadru dintr-un continuum natural, ca apoi să-l cizeleze cu pensula dincolo de capacitatea ochiului de a mai vedea/scruta natura, acolo unde e. Pictează cu plăcerea sfioasă a zugravului care face icoane și cu ostentația sculptorului ce „dezghioacă” motivul dorit din blocul de piatră sau din buturugă.

Vadim suprinde frumosul, sublimul și firescul în orice ram, lan sau pajiște cu flori, în pitorescul norilor care se perindă iute pe cer, în tihna vacilor care pasc de când e lumea sau în admirația pe care o trădează atunci când privește o parcelă inundată de narcise sau iriși, fără a fi neapărat un pantheist, ci e mânat de convingerea că raiul e în orice părticică pe care o vedem, simțim sau pe care călcăm… După ce am pășit peste ea, nimic nu mai e la fel.

Biografia detaliată a artistului și multe dintre lucrările sale pot fi găsite pe pagina de web www.vadimcretu.ro.

vadim-cretu-3

Despre Galeriile Carol

Cu zeci de ani în urmă, la doar câteva sute de metri de clădirea care azi găzduiește Galeriile Carol, se afla una dintre ariile emblematice ale orașului București: Târgul Moșilor. Spațiu mai degrabă proto-urban, în care negoțul de tip medieval se grefa pe formele unui capitalism aproape la fel de incipient ca regalitatea ce ne dă nume, acest areal eminamente comercial își propagă spiritul în trade art-ul post-modern al proximităților, implicit și în Galeriile Carol.

Așa cum noi facem astăzi art safari, cei care au clădit și populat această zonă citadină făceau, până mai ieri, goods safari. (Lista notorie a lui Caragiale este, dacă nu exhaustivă, definitorie.) Ce credem că au în comun aceste locuri este experiența curiozității și a cunoașterii, a căutării și întâlnirii cu cel puțin un necunoscut și mereu cu Necunoscutul: fiecare ieșire în târgul acesta însemna revederea banalului într-o formă nouă și a extraordinarului în forme bizare, intrigante, poate înspăimântătoare, dar întotdeauna memorabile. Nu vă promitem (în caz că v-ar fi tentat) întâlniri „cu sufletul la gură” în Galeriile Carol, dar ne-am propus să vă dăm, cu fiecare expoziție sau eveniment, ocazia de a vă fi felicitat pentru vizitare.