1. Flaviu Cicirean / Avi, lucrați într-o industrie creativă prin excelență și promovați branduri umane – oameni resursă. De ce faceți asta? Cum ajunge un om să fie un brand?

Noi, compania Brand Emotion, ne ocupăm de reclame. Am creat până acum peste 25.000 de reclame pentru branduri premium. Pe lângă toată partea de branding pe care o facem, creăm și evenimente-experiență, prin Brand Minds. Această nevoie de evenimente a apărut pentru că nu găsim conținut în evenimentele din România, adică nu sunt foarte multe evenimente cele care sunt bazate pe research sau pe o experiență a consumatorului. Și de aceea îl aducem pe Martin Lindstrom odată la doi ani în România pentru a prezenta ultimele studii de marketing din lume. Aceste evenimente sunt sustenabile, în sensul în care oamenii deja sunt avizi de informație.

În cadrul Brand Minds facem evenimente premium, doar două pe an, atât. Încercăm să aducem din diferite zone și din diferite medii oameni influenți, oameni care au impact în toată lumea și schimbă lumea, fac ceva special, extraordinar. Oameni care să inspire business-urile dar care să inducă și o competiție – atunci când ești competitiv te dezvolți foarte mult.

Avi Flaviu Cicirean

  1. După ce ați prezentat anul trecut un geniu al designului, Karim Rashid, aduceți acum la București un expert al marketingului creativ, pe Martin Lindstrom, pe care TIME Magazine l-a declarat ca fiind una dintre cele mai influente persoane din lume şi Top 50 Great World Thinkers. Ce ne puteți spune?

Colaborarea cu Karim a fost o experiență foarte plăcută, el este unul dintre cei mai buni designeri din lume. Brandminds are o colaborare strânsă cu Martin Lindstrom, este unul dintre consultanții noștri și odată la doi ani vine să prezinte cele mai recente cercetări în domeniu pe care le-a făcut. A mai fost în România în 2014, marcând din nou evenimentul de marketing al anului.

Evenimentul din acest an este sold out, va fi sala plină, toți oamenii din industrie vor fi acolo, toți oamenii din companiile mari sunt acolo.

Martin este un personaj complex, foarte dedicat cercetării, nu își dă cu părerea. Cărțile sale reprezintă cercetări aprofundate, ample.

În cartea Buyology oferă o perspectivă fascinantă asupra modului în care consumatorii percep logo-urile, reclamele etc.

În carte, Martin Lindstrom ne prezintă descoperirile pe care le-a făcut în timpul unui studiu de neuromarketing, desfăşurat pe o perioadă de trei ani şi ale cărui costuri s-au ridicat la şapte milioane de dolari, care a examinat minţile a 2000 de oameni din întreaga lume, în raport cu expunerea la diverse reclame, logo-uri, spoturi publicitare, branduri şi produse. 

În cartea Brand Sense (Branduri Senzoriale) oferă informații aprofundate despre cercetările lui asupra modului cum comunică un brand cu toate simțurile.

În Brand Washed a făcut research pe propria persoană timp de un an, în timpul căreia nu a utilizat produse-brand, a folosit non-branduri.

El spune că „Am hotărât să mă supun unei cure de dezintoxicare de branduri. Mai precis, am hotărât să nu mai cumpăr niciun nou brand timp de un an. Mi-am propus să folosesc în continuare obiectele pe care deja le deţineam –haine, telefon mobil şi altele asemenea. Dar nu aveam voie să cumpăr nici măcar un singur brand nou. Cum definesc termenul „brand”? Păi, în specialitatea mea privesc viaţa printr-un set de lentile foarte speciale: unele prin care aproape tot ce există în lume –telefoanele mobile şi computerele pe care le utilizăm, ceasurile şi hainele pe care le purtăm, filmele pe care le vizionăm, cărţile pe care le citim, alimentele pe care le mâncăm, vedetele şi echipele sportive pe care le idolatrizăm –este perceput ca brand. Ceva prin care declarăm lumii ce suntem sau ce dorim să fim. Cu toate acestea, eram hotărât să încerc să dovedesc că se poate rezista tuturor tentaţiilor cu care ne asaltează cultura de consum.” (citat din carte)

Pentru cartea Small Data am reușit o performanță mondială: se lansează în Europa prima dată la București, în timpul evenimentului Martin Lindstrom organizat de Brand Minds pe 10 martie 2016. Noi suntem în discuție de șase luni cu el, cu publisher-ii lui, cu editura Publica, editorul lor local. Cartea, în America, la două săptămâni de la lansare, este deja best seller în New York Times, este pe primul loc în vânzări, a depășit și Harry Potter. Este o mare realizare pentru o carte, mai ales cu teme profesionale, să aibă o asemenea amploare.

Pentru acest studiu, Martin s-a transformat într-un mic Sherlock Holmes și a stat în casă cu oamenii și vedea exact micile amănunte care îți dau comportamentul de consum.

Martin a petrecut 300 de nopți din an în casele unor străini pentru a observa cu atenție fiecare detaliu al vieților acestora, pentru a le descoperi dorințele ascunse și, nu în ultimul rând, pentru a identifica particularitățile care duc la un produs sau un brand de milioane.

Martin - lANSARE CARTE

(Cărțile de mai sus sunt apărute în românește la editura Publica, detalii aici )

  1. Cum privește acest tip de oameni sectoarele creative din România? Este Bucureștiul un oraș preferat pe lista acestor specialiști?

Întrebarea aceasta i-am adresat-o lui Martin acum doi ani când a venit la București și a spus că „Romania is one of the most misunderstood countries in the world”. Noi înafară nu avem o imagine foarte bună dar oamenii profesioniști și din sectorul creativ sunt foarte bine văzuți. La Cannes (Lions), festivalul de publicitate, românii sunt în top 5 tot timpul. Sectorul creativ și sectorul de marketing în România sunt foarte bine dezvoltate. Pentru că tot timpul am încercat să facem cu bani puțini niște lucruri wow. Aceste lucruri wow au dus la dezvoltarea business-urilor și a creativității.

Am fost la un seminar acum un an de zile și un profesor spunea „Creativity is the new currency”. Moneda de schimb în momentul de față nu o mai reprezintă banii sau alte resurse, ci creativitatea.

  1. Cum folosesc românii experiențele întâlnirilor cu acești experți în domeniile lor?

Acest experți de fapt sunt niște persoane extrem de pasionate și când le vezi și le asculți nu vezi un specialist ci 100% passion. Acești oameni se conectează cu tine automat.

Ținem cont de feedback cel mai mult, ne hrănim cu el. Asta pentru că misiunea noastră nu este să creăm evenimente ci să creăm experiențe, pentru ca oamenii să devină inspirați de speech și să schimbe puțin lumea, să facă o lume mai bună. Sună idealist, dar asta este misiunea noastră.

  1. Ce mai pregătiți în 2016 și 2017 pentru publicurile autohtone?

Deja avem confirmat pentru 17 octombrie 2016 la București pe John Maxwell, cel mai apreciat profesor de leadership din lume. Avem agenda finală pentru 2017, o să dezvăluim numele curând. Stay tuned!

 

//////

Autor a şapte bestseller-uri internaţionale şi consultant de top pentru numeroase branduri de nivel mondial, Martin Lindstrom este figura inovatoare şi reprezentativă din spatele unor termeni precum „branding senzorial” şi „neuromarketing”, care au fost create pe baza publicaţiilor sale. Martin Lindstrom va fi prezent la București pe 10 martie 2016 la Radisson Blu Bucuresti și va face incursiuni în neuromarketing, branding senzorial, branding emoţional, activare online, BTL, ATL şi research de top mondial.

Detalii pe
http://www.brandminds.ro/

Martin Lindstrom - CEO

 

Susține activitatea Modernism.RO printr-o donație.